1864
Sök

Europas "KANSKE" EXTREMASTE Superkart R6, Chassit lackat! provkörning ala 200km/h!

434 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
joel_h skrev:
Hur blir det med någon film då tongue  Jag o många fler vill nog se monstret  rullande..

Jag lovar er det kommer en komplett film från Provkörningen såfort den e avklarad.
jag kan provköra utan kopplingscylindern men det känns bra att kunna frikoppla om någonting händer så jag väntar lite:)

det borde trilla in imorgon så:)

KD
4 juli 2009
Att jag sitter och gnäller på forumet på folks projekt vet jag inte om jag kan hålla med om. Är inte speciellt intresserad av byggen och bryr mig heller inte om vad man kan göra med en v40. Har bara gett dig konstruktiv kritik i det du har gjort.
Hade jag inte påpekat att du åker på fel däck hade med all säkerhat ditt bygge förr eller senare suttit i räcket med sprängt däck, bara så du vet.

Jag har tävlat i 10 år så nog kan jag titulera mig det om jag vill.

Tycker du har gjort ett jättefint jobb med den och är säker på att den kommer gå som en projektil.

Önskar dig all lycka med ditt projekt och hoppas verkligen att den går precis så bra som du vill att den ska göra.

677 Inlägg
4 juli 2009
Mer bilder at folket big_smile

434 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
imorgon blir det en heldag i garaget!smile

jag ska snickra ihop nån form av scoop framför grenröret alltså på karossen för att pressa in luft där under,

sen funderar jag på om det behövs någon luft tratt eller liknande för att få in kylluft till kylaren? jag har ju en elfläkt som går vid behov, samt att min kylare är betydligt större än en standard r6 kylare.
kanske ska avvakta med det tills efter provkörning då vet jag vad som behöver ändras.

434 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
Liiindh skrev:
Är det inte bättre om vi allihopa bedömmer om den är extrem eller inte när den är färdig och vi har fått se den igång? Tror de blir lättare att avgöra då:)

Fortsätt jobba big_smile

haha det låter som en vettig ide! vi gör en omröstning!½

KHRacing
4 juli 2009
Akta dig för varma kylslangar som går sönder bara :-)

http://www.garaget.org/video/3osdn4wiqknx
Senast redigerat av KHRacing (4 juli 2009)

434 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:

Det e åtgärdat nu:) har satt en torpedplåt/skyddsplåt i tjock alu som skall skydda mig lite.

434 Inlägg
4 juli 2009
Trådstartare
KHRacing skrev:

Haha oj jag såg inte hela filmen:)

MadLamb Racing
210 Inlägg
5 juli 2009
KD skrev:
Att jag sitter och gnäller på forumet på folks projekt vet jag inte om jag kan hålla med om. Är inte speciellt intresserad av byggen och bryr mig heller inte om vad man kan göra med en v40. Har bara gett dig konstruktiv kritik i det du har gjort.
Hade jag inte påpekat att du åker på fel däck hade med all säkerhat ditt bygge förr eller senare suttit i räcket med sprängt däck, bara så du vet.

Jag har tävlat i 10 år så nog kan jag titulera mig det om jag vill.

Tycker du har gjort ett jättefint jobb med den och är säker på att den kommer gå som en projektil.

Önskar dig all lycka med ditt projekt och hoppas verkligen att den går precis så bra som du vill att den ska göra.

Ja men om det är så himla ointressant med folks byggen så kan du väll ge fan i att läsa projekt-trådarna.

369 Inlägg
5 juli 2009
Alla ni som bara sitter o gnäller kan dra åt helvete! Så jävla löjligt att hålla på o bara klaga. Avensjuka tror jag det kallas??  Sen hur lång tid det har tagit att sätta göra bygget spelar väl ingen som helst roll? Om det så hade tagit Robin 100 år så kvittar det, han har väl annat att göra i sitt liv än bara vara i garaget? Det är en hobby för fan! 
MVH

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

22 Inlägg
5 juli 2009
fyfan va nice det blev.smile längtar efter en film.

Ha det.

434 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
RobinNilsson skrev:
Alla ni som bara sitter o gnäller kan dra åt helvete! Så jävla löjligt att hålla på o bara klaga. Avensjuka tror jag det kallas??  Sen hur lång tid det har tagit att sätta göra bygget spelar väl ingen som helst roll? Om det så hade tagit Robin 100 år så kvittar det, han har väl annat att göra i sitt liv än bara vara i garaget? Det är en hobby för fan! 
MVH

stämmer väldigt bra, jag tror jag skrev i tråden tidigare att jag o tjejen skaffat hund etc, så mkt tid har ju gått dit:)

Men som sagt vi siktar in oss på provkörningen nu:)

Shysst att ni stöttar och ger mig inspiration, har som sagt inte varit det lättaste att få ihop allt.

Imorgon kommer Kopplingscylindern som förhoppningsvis fungerar!smile

har vart i garaget hela dagen nu skall lägga upp bilder på mina ascola diffuser jag gjort bak haha:)

434 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
Gjorde diffusern klar bak idag, gjorde det väldigt enkelt, jag utgick från vinklarna på hjulen genom att fästa 2 st vattenpass på båda sidor, mätte sen exakt på millimetern för att få allt lika,
är bockat med precision i en datastyrd kantvik. i 2 mm  alu:)
som ni ser så vart en av dom bockade åt fel håll så alla vart vit på ena sidan utom andra, får se ut så nu, inget man tänker på.

http://i42.tinypic.com/2z54nxj.jpg
http://i39.tinypic.com/2ltlf7r.jpg
http://i44.tinypic.com/2vxkp07.jpg

ja och som sagt snart e det provkörning,
hade vart coolt att ha en hjälmkamera så ni får uppleva vad jag upplever:)
Senast redigerat av Onlyrobin (5 juli 2009)

301 Inlägg
5 juli 2009
keep up the good work

!!!Det är inte farten som dödar, det är sättet du stannar på!!!

225 Inlägg
5 juli 2009
Kör på nu, vill se den rulla! big_smile

434 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
daNNe_maN skrev:
Kör på nu, vill se den rulla! big_smile

im working on it! smile imorgon kommer kopplingscylindern! då blire montering och bygga fästen till den, sen blire åka av! de lovar jag

carsound.se
244 Inlägg
5 juli 2009
Ser vi fram emot!

Niklas "Kofoten" Bengtsson
carsound.se LjudiBil.com
Importör av Audiopipe i Sverige

434 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
jag har beslutat att lägga plenumet ner, och bygga om med böjjar 90  graders vid gasarna, problemet är att om luften vid typ 150km/h tar tag i det så kan det slitas lös,

sen är det inte så aerodynamiskt,

225 Inlägg
5 juli 2009
Låter intelligent, jag är inte så intelligent så jag håller helt enkelt med dig i brist på bättre vetande, bara det blir KLART! tongue

434 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
daNNe_maN skrev:
Låter intelligent, jag är inte så intelligent så jag håller helt enkelt med dig i brist på bättre vetande, bara det blir KLART! tongue

låter vettigt:) haha

Sök