Nackdelar med rensat tak?

DanielFredriksson AUDI 200 C3 10V TQ
16 november 2008 · 397 Inlägg

Finns det några nackdelar med att ta ur all stoppning ur taket och riva tyget och allt så det blir plåtrent?


* Kan SBP ha några invändningar om det?
* Farsgubbe hade en åsikt om att jag inte skulle göra det för att om man startar bilen en vinterdag och det är frost och kallt på utsidan och kör bilen varm så skulle det droppa som regn i bilen ifrån taket. (Det borde det ju inte göra med tanke på att bilen värms upp lite i taget?)

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!
Audi 80q "Typ 85 10vTQ" (1983)
Rspeter Audi A5 quattro driver.
17 november 2008 · 2 203 Inlägg

Varför ska du riva ur innertaket?

Om det blir frost eller kondens inne i bilen så lär du ju får det i huvvet när det droppar ner.

Hybriden
17 november 2008 · 677 Inlägg

Rspeter skrev:
Varför ska du riva ur innertaket?

Om det blir frost eller kondens inne i bilen så lär du ju får det i huvvet när det droppar ner.

Han kanske vill ha en mer race inspirerad inredning? eller lättning.
SPB hade inga invändingar på en polare när han gjorde. Men som Rspeter nämde blir du blött om skan

volvokrille12 Blyfot
17 november 2008 · 829 Inlägg

lär ju låta lite mer

"bara en mor kan älska en sån son"
AudiTQ-90
17 november 2008 · 273 Inlägg

och får jag fråga hur desperat du är ? att rensa innertaket ger ju knappast nån jättevikt...vadå race känsla ? vi har kvar originala innertaket i race camaron tongue måste ju va lite stil

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
camaro67 Meister
17 november 2008 · 6 763 Inlägg

Du kommer att åka runt i en resonanslåda. Blir ungefär som att sitta i en trumma. Alltså inte så härligt. kondens kan du väll kanske få men om de blev så som berde ju innertaket bli blött och mögla så jag vet inte

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
fr3drik
17 november 2008 · 342 Inlägg

jag har själv funderat på lättning av inredningen.. då i min s4.. men är det någonstans man tjänar många kilon är det golvmattan! inte taket......

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
steifan DR!FTT3KN!K3R
18 november 2008 · 10 427 Inlägg

Borde väl gå att spruta på nån ljuddämpande massa som inte väger så mycket. Eller nåt.

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
te_wik Forummoderator
18 november 2008 · 12 813 Inlägg

Jag hoppas innerligt att du inte pratar om Audin! hmm

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
DanielFredriksson AUDI 200 C3 10V TQ
18 november 2008 · 397 Inlägg

te_wik skrev:
Jag hoppas innerligt att du inte pratar om Audin! hmm

Mvh Tommy

Jo jag pratar om audin. Men är det inte större vikt än 6-7kg i taket så skiter jag i det smile
Så var lugn.

Får se hur jag gör, nu har jag iaf lite info.

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!
Audi 80q "Typ 85 10vTQ" (1983)
te_wik Forummoderator
18 november 2008 · 12 813 Inlägg

DanielFredriksson skrev:

te_wik skrev:
Jag hoppas innerligt att du inte pratar om Audin! hmm

Mvh Tommy

Jo jag pratar om audin. Men är det inte större vikt än 6-7kg i taket så skiter jag i det smile
Så var lugn.

Får se hur jag gör, nu har jag iaf lite info.

Okay, jag blir lite rädd faktiskt. Dessa bilar är denan idag rätt ovanliga och inte blir det vanligare för varje dag heller. Trist om det skulle bli ett "folkrace" objekt av denhär oxå.

Alldeles för många 200Tq`n har blivit förstörda redan på det sättet.

Vill du göra något mer drastiskt, skulle jag hellre se att du använder dig av en 100 Tq.

Men... That`s just me.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
viccoA
18 november 2008 · 3 110 Inlägg

Rensa innertaket gör några kilon.
Väldigt få som har stoppningen kvar i rena racebilar så vill du är det bara att plocka bort.

Självklart ökar ljudnivån ganska mycket i bilen.

prodrive Avstängd
18 november 2008 · 962 Inlägg

fr3drik skrev:
jag har själv funderat på lättning av inredningen.. då i min s4.. men är det någonstans man tjänar många kilon är det golvmattan! inte taket......

Men man vill ha så låg tyngdpunkt som möjligt, därför är det ju smartare att börja lätta saker som sitter högt upp, och ofjädrad vikt... smile

Jag önskar att min bil inte hade taklucka, minst 20kg "onödig" vikt på taket, usch...

Senast redigerat av prodrive (18 november 2008)

KHRacing
18 november 2008 ·

AudiTQ-90 skrev:
och får jag fråga hur desperat du är ? att rensa innertaket ger ju knappast nån jättevikt...vadå race känsla ? vi har kvar originala innertaket i race camaron tongue måste ju va lite stil

PÅ min EVO så vägde takluckekasetten 32 kg,.....

En fantastisk vikt att få bort från de övre regionerna utav karossen

KHRacing
18 november 2008 ·

AudiTQ-90 skrev:
och får jag fråga hur desperat du är ? att rensa innertaket ger ju knappast nån jättevikt...vadå race känsla ? vi har kvar originala innertaket i race camaron tongue måste ju va lite stil

PÅ min EVO så vägde takluckekasetten 32 kg,.....

En fantastisk vikt att få bort från de övre regionerna utav karossen

fr3drik
18 november 2008 · 342 Inlägg

prodrive skrev:
Men man vill ha så låg tyngdpunkt som möjligt, därför är det ju smartare att börja lätta saker som sitter högt upp, och ofjädrad vikt... smile

Jag tar ju hellre bort 70 kilo i golvet än 7 kilo i taket.. så märks det inte nån jättestor skillnad med eller utan golvmattan på sommaren ändå.. tackluckan vill jag ha kvar, det är ju enda komforten man har i värmen..

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
DanielFredriksson AUDI 200 C3 10V TQ
18 november 2008 · 397 Inlägg

Jag har ju dragit ut allt vad golvmatta heter ur min audi. Håller nu på att skrapa asfaltsmatta(jobbigt) men den väger stryk!

Har också taklucka som kanske ska ryka.
Måste man typa om för att ta bort taklucka? För det står ju i papprena till bilen?

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!
Audi 80q "Typ 85 10vTQ" (1983)
camaro67 Meister
18 november 2008 · 6 763 Inlägg

steifan skrev:
Borde väl gå att spruta på nån ljuddämpande massa som inte väger så mycket. Eller nåt.

Biltemas body kan ju funka. Den har ju ljuddämpande funktion.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
enpatte
20 november 2008 · 498 Inlägg

DanielFredriksson skrev:
Jag har ju dragit ut allt vad golvmatta heter ur min audi. Håller nu på att skrapa asfaltsmatta(jobbigt) men den väger stryk!

Har också taklucka som kanske ska ryka.
Måste man typa om för att ta bort taklucka? För det står ju i papprena till bilen?

Snälla du!


Sådana här bilar ska hållas i fint originalskick och vårdas därefter!!!
Ursäkta mig men nu måste jag nog gå ut och få lite frisk luft tror jag.

Senast redigerat av enpatte (20 november 2008)

DanielFredriksson AUDI 200 C3 10V TQ
20 november 2008 · 397 Inlägg

enpatte skrev:

DanielFredriksson skrev:
Jag har ju dragit ut allt vad golvmatta heter ur min audi. Håller nu på att skrapa asfaltsmatta(jobbigt) men den väger stryk!

Har också taklucka som kanske ska ryka.
Måste man typa om för att ta bort taklucka? För det står ju i papprena till bilen?

Snälla du!


Sådana här bilar ska hållas i fint originalskick och vårdas därefter!!!
Ursäkta mig men nu måste jag nog gå ut och få lite frisk luft tror jag.

Bilen var INTE i orginalskick då tidigare ägare lekt hejhopp med en sax eller nått i elen.

Drifta med kryckan: Ner med kopplingen, ratta i rätt riktning, ryck i kryckan, varva som en tok, släpp koppling och handbroms and baamm!
Audi 80q "Typ 85 10vTQ" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang