4312
Sök

Byte från Automat - Manuell 760 turbo, VILKA DELAR?

258 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Exagt vilka delar/komponenter behöver jag för att fixa detta?
så man inte river ner o sen d saknas ngt smile

Tacksam för svar smile

blacken
14 december 2008
kaihaj skrev:

Tacksam för svar smile

V-låda, pedalställ, kopplingsvajer/kopplingdhydraulik,  svänghjul, stödlager, kardanaxel, växelspak..

258 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
blacken skrev:
kaihaj skrev:

Tacksam för svar smile

V-låda, pedalställ, kopplingsvajer/kopplingdhydraulik,  svänghjul, stödlager, kardanaxel, växelspak..

Okej! Tack smile

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
14 december 2008
beror ju lite på vilken låda, M46 så behöver du ju relä och kablar till överväxlen och det med juh, för inte fan passar kablen till AUTs OD rakt på den manuella??

258 Inlägg
14 december 2008
Trådstartare
Xoff skrev:
beror ju lite på vilken låda, M46 så behöver du ju relä och kablar till överväxlen och det med juh, för inte fan passar kablen till AUTs OD rakt på den manuella??

blir ju m90 vaklart wink

832 Inlägg
14 december 2008
Vet inte hur det är på 760 men jag kan säga att när jag skulle byta på min audi 100 2,3 88b så höll jag på att bli galen. Tänkte att det kan väll inte vara så svårt bara ta det vanliga grejerna och byta men icke.

Dom smarta tyskarna har två olika karosser till manuell och aut så det slutade med att jag fick slipa upp ett hålet i kardantunneln för stagen till spaken för det satt nämligen wire på aut-lådan.

Sen var det pedalstället som inte passade så bra eftersom kardantunneln var bredare så hamnade gas och bromspedalen ca 5 mm ifrån varandra så det var bara att bygga om.

Nu till drivaxlarna som har olika längder eftersom aut-lådan är bredare så innebär det kortare drivaxlar. Lätt tänkte jag och tog drivaxlarna från min lilla donatorbil men se där olika splines på drivknutarna bara att byta nutarna oxå då.

mitt tips är iaf att kolla upp om det är något mer som ska bytas än det vanliga. Det kommer jag att göra iaf i fortsättningen men jag antar att volvo är lite mer ekonomisk i tillverkningen så dom kanske kan använda samma gaswire till manuell och aut.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

Sök