Mekaniker kraschade hans nya sportbil under en servicen

påsen If your not out of control, your not in control
20 december 2008 · 686 Inlägg

Vilka klantar, hehe.
Undra hur dem förklarade att dem provkörde bilen på E4:an efter att ha bytt bromsklossar bak tongue hehe

/Påse

PÅSEN RACING
Mini Cooper S "Kojjan" (2004)
Goffen Administratör
20 december 2008 · 2 974 Inlägg

Hedin ligger precis jämte e4an troligen enda vettiga provkörningsstället. Provköra nått innåt stan ger nog inget med tanke på trafiken.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
FireTraXX DFFL
20 december 2008 · 9 020 Inlägg

Finns det inte redan en tråd om den olyckan?=

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bjork OEM <3
20 december 2008 · 6 957 Inlägg

FireTraXX skrev:
Finns det inte redan en tråd om den olyckan?=

Jo fast denna var nog först...surt för Bobby tkr ja hmm han driver http://www.extremecarcare.se/
här hemma i Falköping (bilrekond) har gått många rykten i stan om bilen...å nu får man inte se den sad

Han har haft rätt goa bilar genom åren vill ja lova tongue

OEM <3
FireTraXX DFFL
20 december 2008 · 9 020 Inlägg

Bjork skrev:

FireTraXX skrev:
Finns det inte redan en tråd om den olyckan?=

Jo fast denna var nog först...

...

Idag 09:01:45

Knappast.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Bjork OEM <3
20 december 2008 · 6 957 Inlägg

FireTraXX skrev:

Bjork skrev:

FireTraXX skrev:
Finns det inte redan en tråd om den olyckan?=

Jo fast denna var nog först...

...

Idag 09:01:45

Knappast.

Okej..förlåt chefen tongue

OEM <3
Moparboy440
20 december 2008 · 4 682 Inlägg

sjukt..

steve-N
20 december 2008 · 97 Inlägg

Fy fan vad surt! Man kan inte lita på någon nuförtiden...

Mickius
20 december 2008 · 4 670 Inlägg

vilka idioter!

Skulle aldrig lämna in min bil till en STÖRRE firma!

Bättre o lämna till en liten firma som vill få ett bra rykte dom Dummar sig inte med kunder!

Synd om killen fy fan va lack jag skulle vara om det hade hänt mig

Rquired Allmänt envis
20 december 2008 · 12 512 Inlägg

Och att sen skicka räkningen på 7200:- till han trots att de kvaddade den, jävligt magstarkt tycker jag.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Supra_robin
20 december 2008 · 4 663 Inlägg

hade de varigt jag hade jag  lackat satan på dem. tycker riktigt synd om killen
mvh robin

luunggan
20 december 2008 · 956 Inlägg

Saab_Robin skrev:
hade de varigt jag hade jag  lackat satan på dem. tycker riktigt synd om killen
mvh robin

Vadå, hade du motivlackat satan på dem? lollol

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Niklas1987 NO
20 december 2008 · 2 182 Inlägg

Provkörning kan ibland ingå i service, för att lyssna efter ljud å annat som inte ska låta,vibrera etc etc, men detta brukar oftast innefatta en liten kort tur, inte åka ut på motorvägen.

Men ändå dåligt av verkstan å skicka räkning efter att ha kvaddat bilen

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
PG81
20 december 2008 · 131 Inlägg

hade min 855 på service o samtidigt bytte de en slang som läckte så den gick som en påse nötter.. när ja ringde mekanikern på eftermiddagen så sa han att han precis va ute o pröva den.. han skratta o sa att nu gör den mer än de 180 den orka upp i innan:)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
20 december 2008 · 6 170 Inlägg

Är det bara jag här som är med under servicen ??

Jag står typ och snackar med mecken hela tiden och kollar vad han gör, man kanske lär sig något tongue


Dels är jag nyfiken på hur det går till och sen skulle jag aldrig i livet lämna ifrån mig min bil till någon jag inte känner och litar på till hundra procent.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Rquired Allmänt envis
20 december 2008 · 12 512 Inlägg

Men i det här fallet hade ägaren sagt ifrån att de inte fick provköra, delvis eftersom den inte var registerad. Och ändå kör dom. Jag menar en Viper kör du med respekt, tycker det är rätt uppenbart att de inte gjort så.

Kanske lätt att sitta här hemma och skriva att man ska köra försiktigt i en sån, men jag hade förmodligen tackat nej till att köra eftersom jag vet att jag hade testat den lite.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
C70
20 december 2008 · 424 Inlägg

V10 skrev:
Ni som har starka bilar, jag hoppas att ni är försiktiga när ni lämnar ifrån er era bilar på service. Jag personligen litar inte ens på BMW:s servicegubbar eftersom det är en bil som dom sällan får se. Dock vet jag iaf att när jag lämnar min bil på BMW så tar dom verkligen inga turer om det inte behövs. Jag har lämnat in den för alla slags servicar, bromsar, olja, filtrar osv osv och aldrig har dom provkört. Det ska mycket till för att en bil ska provköras.

Sen är det VERKLIGEN inte befogat att provköra varje jävla gång bilen ska servas, det var inte några större ingrepp som gjordes.

Som jag skrev i den andra tråden. Jag håller stenkoll på att dom inte kör mer än från parkeringen in i verkstan och sedan ut på parkeringen igen.

En sak som är jävlig också är när man hämtar en ny bil (med bra ös i) och den har gått betydligt mer än den borde....sadmadroll Att någon på en bilfirma har mage att köra med en ny kundbil! Dom kör ju inte lungt med den då heller direkt....rollneutralhmm

MHperformance CNC operatör
20 december 2008 · 280 Inlägg

Är det bara jag här inne på graget som aldrig har lämnat iväg en bil på service/reprationer?
roll

sopa rent vid din egen dörr innan du börja städa oss andra
Volkswagen Golf vr6 "Syncro" (1996)
Volkswagen Passat 3c "2.0tdi" (2009)
Big_JN
20 december 2008 · 2 126 Inlägg

Niklas1987 skrev:
Provkörning kan ibland ingå i service, för att lyssna efter ljud å annat som inte ska låta,vibrera etc etc, men detta brukar oftast innefatta en liten kort tur, inte åka ut på motorvägen.

Dock inte om bilen har körförbud eller EJ ÄR REGGAD då detta är olagligt! mad

Camitz
20 december 2008 · 646 Inlägg

E jag ensam om att ifall man lämnar iväg bilen att kolla det exakta miltalet innan man lämnar ifrån sig den!
Kollar alltid det de få gånger jag lämnar in nån bil!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang