2399
Sök

Volvo V70N 2.4T. Bilen såld

Ombyggdad av V70. Bland annat egen front

0 Följare
128 751 Visningar
Projektet avslutat 6 juni 2012
Det är lättare att prata än att få något sagt.
735 Inlägg
1 mars 2009
Det där blev ruggigt bra Emil!
Det ser ju ut som om den frontläppen vore gjord för V70 och inte S60. Det gjorde du bra!

847 Inlägg
1 mars 2009
Trådstartare
MrH skrev:
Det där blev ruggigt bra Emil!
Det ser ju ut som om den frontläppen vore gjord för V70 och inte S60. Det gjorde du bra!

tack Magnus:)
Nu ska fronten bli 100%ig med.

Strålkastarinsatserna blir blanksvarta har jag bestämt mig för nu, original är dom mörkgråa med matt finish

Pratat mer med lackeraren nu och fronten ska lämnas in på lack den 16 mars, tills dess ska jag lägga igen torkarhålen i stötfångaren med istället för som nu täckpluggar

Tror det kommer bli kanonfint:)

Om någon har tröskelplasten till v70 05-08 som ligger och skräpar så hör av er

Nu ska jag försöka sova om man nu klarar det, känns som att det kommer bli svårare än vanligt, Riktigt nervöst att lämna bort bilen, Bara gjort det en gång tidigare och då hade jag praktik på anläggningen som lagade dåvarande bilen så kollade till den varje timme

Godnatt /Emil
Senast redigerat av Volvo_Emil (1 mars 2009)

847 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
Oj vilken dag, nu är bilen inlämnad, men kändes i morse som om att bilen ville säga till mig att den inte skulle lämnas in. Jag tar allt från början.

Igår kväll och natt var jag mycket nervös inför att lämna ifrån mig bilen, ont i magen och kunde inte sova.
I morse gick jag upp relativt tidigt för att kunna lämna in bilen när dom öppnar kl 07.15. När jag vred runt nyckeln i tändningslåset kl 7 så hände... ingenting... Batteriet var helt urladdat, inte ens parkeringsljuset lös. Jaha tänkte jag, vad ska jag göra nu då... Bestämde mig för att ta ur batteriet och ta in det på laddning och låna batteriet från min mammas V70 2,4 som har slut koppling. Tar ur batteriet ur min bil och ställer in det och kopplar på laddaren. När jag ska ta den andra bilnyckeln finns den ingenstans, försöker ringa till mamma en kvart innan jag får tag på henne, men hon hade inte heller nyckeln, den måste vara i Falkenberg, jippi. Stressad som bara den inser jag att jag inget annat kan göra än att vänta, Satte på kaffe så jag kunde dricka det under tiden jag väntar. Efter tre startförsök (med laddning emellan) så gick bilen äntligen igång kl 9, eller ja motorn i alla fall, dom flesta styrenheter strejkade, men vågade inte stänga av för att koppla av batteriet och sätta på det igen med tändning på, rädd att den inte skulle orka starta igen.
Så utan några som helst fungerande instrument så begav jag mig iväg dom få kilometer jag har till verkstaden där bilen står nu.

Usch vilken morgon, somnade på soffan på mammas jobb vid halv1 tiden och sov 2 timmar av utmattning, skönt.

Defloratör.
641 Inlägg
2 mars 2009
en dum fråga, varför so orolig att lämna iväg bilen till en verkstad?

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

2 638 Inlägg
2 mars 2009
nitrox skrev:

Funderade lite på detta jag med, Men mycket kul projekt, kul att se att det går framåt. Blir helgrymt med frontläppen smile

847 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
Nja jag vet inte, kan kanske va för jag aldirg gjort det tidigare men arbetar på en stor verkstad, vissa bryr sig ju inte om andras bilar, ska inte säga för mycket

1 997 Inlägg
2 mars 2009
Den frontläppen blev riktigt nice!

Men vad händer med S60-fronten då? sorry om jag missat ifall de står nånstans..

Keep up the good work!
// Fredrik

847 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
isak90 skrev:

Keep up the good work!
// Fredrik

Den passade inte, så gav upp tanken på den

tack

1 997 Inlägg
2 mars 2009
Volvo_Emil skrev:
isak90 skrev:

Keep up the good work!
// Fredrik

tack

Okej, har du sålt den?

847 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
isak90 skrev:
Volvo_Emil skrev:
isak90 skrev:

Keep up the good work!
// Fredrik

tack

Okej, har du sålt den?

Jag har kvar den, intresserad?

1 997 Inlägg
2 mars 2009
Volvo_Emil skrev:
isak90 skrev:
Volvo_Emil skrev:

tack

Okej, har du sålt den?

Har funderat på att skaffa en och plasta om lite tongue

Men just nu e jag ganska pank, var tvungen o lämna in o lacka om halva bilen förra veckan.. hmm Men vad ska du ha?

847 Inlägg
2 mars 2009
Trådstartare
isak90 skrev:
Volvo_Emil skrev:
isak90 skrev:

Okej, har du sålt den?

Men just nu e jag ganska pank, var tvungen o lämna in o lacka om halva bilen förra veckan.. hmm Men vad ska du ha?

Kom med ett bud

1 997 Inlägg
2 mars 2009
Volvo_Emil skrev:
isak90 skrev:
Volvo_Emil skrev:

Kom med ett bud

Du har PM

Mångsysslare
162 Inlägg
2 mars 2009
Ska bli kul å se ditt nya bygge.  smile
Mvh Pure

Ingenting är omöjligt det omöjliga tar bra lite längre tid.
Mvh Pure

145 Inlägg
3 mars 2009
blev riktigt bra med läppen!!  men du ska lacka den i samma färg som bilen sen oxå eller??

847 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
NossRaL: Tackar, Japp den blir lackad i bilens färg, tidigare hade jag tänkt lacka ner hela bilen i mörkare färg.

Pure: big_smile Jag hoppas jag hinner helt klart innan årets utställningar börjar

90 Inlägg
3 mars 2009
nitrox skrev:

Har jobbat som värd/bilförsäljare på ett stort välkänt bilmärke.
och har sett hur bilmekanikerna (eller fordonsteknikerna som det kanske kallas idag) behandlar bilarna som är inne på service, ingen vacker syn.

Sen dess har jag alltid haft som regel att, ska bilen in på auktoriserad verkstad så skall jag vara med när servicen görs, annars letar jag upp en annan verkstad alt. gör det själv.

Ska även säga att det kanske inte är så överallt men det jag har sett har förändrat mig.

Edit; felstavning tongue
Senast redigerat av Argy (3 mars 2009)

847 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Argy skrev:
nitrox skrev:

och har sett hur bilmekanikerna (eller fordonsteknikerna som det kanske kallas idag) behandlar bilarna som är inne på service, ingen vacker syn.

Sen dess har jag alltid haft som regel att, ska bilen in på auktoriserad verkstad så skall jag vara med när servicen görs, annars letar jag upp en annan verkstad alt. gör det själv.

Ska även säga att det kanske inte är så överallt men det jag har sett har förändrat mig.

Edit; felstavning :P

Vet exakt vad du menar. Lämnar aldrig bort bilen, utom som nu när den måste lackas.

Var förbi och kollade igårkväll och dom hade tagit in bilen nu iallafall

847 Inlägg
3 mars 2009
Trådstartare
Fick just ett telefonsamtal från Bilia, trodde först det var nått nytt angående min sjukskrivning eller så, men det var min bil som var klar:D Yippie.
Mamma påpekade att jag såg jätte lycklig ut tongue

Defloratör.
641 Inlägg
3 mars 2009
Volvo_Emil skrev:
Argy skrev:
nitrox skrev:

Edit; felstavning tongue

Vet exakt vad du menar. Lämnar aldrig bort bilen, utom som nu när den måste lackas.

Var förbi och kollade igårkväll och dom hade tagit in bilen nu iallafall

Jobbar som bil lackerare själv och kan säga att vi är extremt försiktiga med folks bilar.

Dock vet jag att i södra sverige är folk inte alls lika noga med sina bilar. Mekaniker/liknande kanske blir där efter.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P

Sök