1908
Sök

golf 1 turbo diesel -83 "Tyskstuk" (Bilen såld LÅS TRÅDEN)

503 Inlägg
29 december 2010
saablover_1 skrev:
Exez skrev:
saablover_1 skrev:

snyggt e de wink men min kommer bli för låg me den fram;) kommer va borta direkt tongue

men en bil kan inte bli för låg big_smile den kan bara köras för fort big_smile tar man det lungt så går allt bra big_smile

som ni sagt innan så är bakluckorna på golf kassa vet ju hur rostig min är så måste skaffa en ny + ruta
men men det får bli när min ska in på lack big_smile

å jo wink kan allt bli för lågt ! läppen sitter så extramt långt framför hjulcentrum så det hjälpernog inte att snedda över guppen heller wink

nja men testa går ju big_smile jag hade min gti läpp och den var ca 4 cm över backen och jag klara mig bara bra big_smile den var ju rejälp uppskapad och repig men men big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

hbxservice.com
1 471 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Exez skrev:
saablover_1 skrev:
Exez skrev:

men en bil kan inte bli för låg big_smile den kan bara köras för fort big_smile tar man det lungt så går allt bra big_smile

som ni sagt innan så är bakluckorna på golf kassa vet ju hur rostig min är så måste skaffa en ny + ruta
men men det får bli när min ska in på lack big_smile

å jo wink kan allt bli för lågt ! läppen sitter så extramt långt framför hjulcentrum så det hjälpernog inte att snedda över guppen heller wink

nja men testa går ju big_smile jag hade min gti läpp och den var ca 4 cm över backen och jag klara mig bara bra big_smile den var ju rejälp uppskapad och repig men men big_smile

köper inte en läpp för 700 kr som jag vet själv kommerhånga kvar i någon dag max wink sitter bara i 3-4 skruv wink sliter bort denna direkt !

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

503 Inlägg
29 december 2010
saablover_1 skrev:
Exez skrev:
saablover_1 skrev:

köper inte en läpp för 700 kr som jag vet själv kommerhånga kvar i någon dag max wink sitter bara i 3-4 skruv wink sliter bort denna direkt !

okej kanske det big_smile du kan ju göra något udda och köpa min gtiläpp till min golf 2a big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

hbxservice.com
1 471 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Exez skrev:
saablover_1 skrev:
Exez skrev:

okej kanske det big_smile du kan ju göra något udda och köpa min gtiläpp till min golf 2a big_smile

Nej som sagt så ska den bli stilren och inte massa konstiga lösningar wink

503 Inlägg
29 december 2010
saablover_1 skrev:
Exez skrev:
saablover_1 skrev:

men du var ju kul yikes man kan ju leka lite big_smile

hbxservice.com
1 471 Inlägg
29 december 2010
Trådstartare
Exez skrev:
saablover_1 skrev:
Exez skrev:

ja e alltid kul wink bara att ja har redan bild i huvet hur den ska va wink och har haft det i över ett år tongue

503 Inlägg
29 december 2010
saablover_1 skrev:
Exez skrev:
saablover_1 skrev:

ja e alltid kul wink bara att ja har redan bild i huvet hur den ska va wink och har haft det i över ett år tongue

okej då big_smile fast det hade nog vart lite tufft big_smile

112 Inlägg
30 december 2010
saablover_1 skrev:
Exez skrev:
saablover_1 skrev:

Sluta gnäll och köp en mindre läpp på Mekonomem för 95 spänn istället! big_smile

Med den lilla läppen kommer du över alla farthinder och skulle det mot förmodan ta i och gå sönder så kostar det bara 95spänn att byta ut!

Please be patient, monkey learning to drive!

hbxservice.com
1 471 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
McLoving skrev:
saablover_1 skrev:
Exez skrev:

Sluta gnäll och köp en mindre läpp på Mekonomem för 95 spänn istället! big_smile

Med den lilla läppen kommer du över alla farthinder och skulle det mot förmodan ta i och gå sönder så kostar det bara 95spänn att byta ut!

har allt det i tanken faktiskt wink

hbxservice.com
1 471 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
nu kommerdet lite bilder frän både gårdagen och nu idag wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/1034275_l01zje.jpg
rutorna ur !

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/1034276_at1ich.jpg
rutorna smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/1034277_d1rt8n.jpg
slipat rost och lagt på rostomvandlare

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/1034278_iszdns.jpg
kom även lita nya och behövliga saker ! smile

har slipat spackal hela eftermiddagen och det börjar i alla fall bli liiiite resultat

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
30 december 2010
ser kul ut! smile

blir mer å mer sugen på att sätta igång med caddyn, så den blir klar innan sommarn!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
båge skrev:
ser kul ut! smile

blir mer å mer sugen på att sätta igång med caddyn, så den blir klar innan sommarn!

kul att man motivarar någon wink jag spacklar för fullt för att den ska bli klar wink tänkt att ta den till elmia wink dock inte på utställning tongue

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
30 december 2010
tanken är att min också ska rulla till elmia, men får se hur stressigt det blir! å om jag får tillräckligt med värme i garaget tills dess för att kunna lacka!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

hbxservice.com
1 471 Inlägg
30 december 2010
Trådstartare
båge skrev:
tanken är att min också ska rulla till elmia, men får se hur stressigt det blir! å om jag får tillräckligt med värme i garaget tills dess för att kunna lacka!

ja de me värmen är ju lita jobbigt ! jag har 10 grader nu när det är -20 ute wink så till våren ska det nog bli varmt nog smile

503 Inlägg
31 december 2010
saablover_1 skrev:
båge skrev:

ja de me värmen är ju lita jobbigt ! jag har 10 grader nu när det är -20 ute wink så till våren ska det nog bli varmt nog smile

det är ju inte så farligt då big_smile min ska ju med rulla till elmia så big_smile så vi kan ju ta följe om jag hinner klart med lacken förstås:D

756 Inlägg
9 januari 2011
du gör ett skit bra jobb på denna bil, tror det blir ett underbart resultat wink

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

679 Inlägg
9 januari 2011
läst igenom 32 sidor nu, grymt jobb du har lagt ner och en riktigt läcker färg har du valt med

hbxservice.com
1 471 Inlägg
9 januari 2011
Trådstartare
tack så hemsk´t mycket wink de värmer ! nu ska jag sova efter en natt som chaufför !

hbxservice.com
1 471 Inlägg
28 januari 2011
Trådstartare
nu har fägen kommit ! bara att fortsätta slipa så att man blir klar någon gång!  skitarbete e va de e tongue
de som är kvar innan ja kan lägga slipgrunden är,
*slipa klart båda bakskärmarna
*skrapa bort all boddy som är längst ner på bilen
*svetsa igen och spackla listhålen
*ur med taklucka och rostlaga den
det är dom sakerna jag kommer på just nu wink

70 Inlägg
28 januari 2011
Har inte läst igenom hela tråden, men ska du lackera bilen själv? Vart köper du färg och vad för typ av lack ska du köra med?

Sök