2131
Sök

Torpis - S40 T4 Tuning, -=Lika snabb som Veyron=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
262turbo skrev:
torpis skrev:
Jag gillar dessa, lite R-stuk på dem.  De visar ju iaf lite mer än original även om de kunde fått vara graderade en bit till

http://www.realcar.se/images/products/unint503250.jpg http://www.realcar.se/images/products/unint503251.jpg

ska du varva över 10000rpm?

Det är inte otänkbart att det kan behövas mer.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 mars 2009
Trådstartare
MeloveGolf skrev:
torpis hör med neutech eller liknande för att få fram nått sånt här istället:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/9339/589281_isni7p.jpg

överlägsen läsbarhet och dessutom blir det väldigt cleant smile

Har mailat dem, tack för tipset

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Skall ni köpa smidda kolvar och har brådis, välj JE-pistons.  Exakt två veckor efter erlagd betalning så har jag ett tracking number från UPS på 17st smidda racekolvar efter min egen spec smile  Det är fasen inte dåligt.

http://www.jepistons.com/dept/new/
Senast redigerat av torpis (12 mars 2009)

915 Inlägg
12 mars 2009
Ska bli intressant att se om du lyckas få en skitmotor att hålla för så mycket varv, du ska ha torrsump förmodar jag? Orginal oljesystem på skitmotorn är ju ingen höjdare. Ska du köra helt betongat block och bara kyla toppen annars lär du ju behöva insatsfoder.
Hur ska du lösa problemet med att hela ramlagerpartiet vill vrida sig när man går upp i effekt?

Får nog bli ett besök i Ljungby snart igen och spana lite cool
Senast redigerat av phonic (12 mars 2009)

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
phonic skrev:
Ska bli intressant att se om du lyckas få en skitmotor att hålla för så mycket varv, du ska ha torrsump förmodar jag? Orginal oljesystem på skitmotorn är ju ingen höjdare. Ska du köra helt betongat block och bara kyla toppen annars lär du ju behöva insatsfoder.
Hur ska du lösa problemet med att hela ramlagerpartiet vill vrida sig när man går upp i effekt?

Nu blev det mycket svammel... jag avbryter pajkastningen redan innan den börjar.

769 Inlägg
12 mars 2009
Kunde inte sagt det bättre själv Torpis, ditt projekt blir bara mer och mer spännande, nästan så att du borde låta Topgear ha med din kärra i ett reoprtage smile

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

Reservdansk
6 271 Inlägg
12 mars 2009
Märkligt att alla andra än Phonic som går upp i effekt med vitmotor, 450hk+ får det att hålla. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

67 Inlägg
12 mars 2009
TurbOla skrev:
Märkligt att alla andra än Phonic som går upp i effekt med vitmotor, 450hk+ får det att hålla. wink

Jag körde min motor under 3 år, cirka 3.000 mil med enda serviceåtgärd att byta olja och filter var 750:e mil. Den motorn bänkades till 275kW på hjulen vid 1.8 bars laddtryck och på gatan körde jag sedan med 1.9 bar och ännu högre tändning så nog går det.

Reservdansk
6 271 Inlägg
12 mars 2009
Jompa skrev:
Jag körde min motor under 3 år, cirka 3.000 mil med enda serviceåtgärd att byta olja och filter var 750:e mil. Den motorn bänkades till 275kW på hjulen vid 1.8 bars laddtryck och på gatan körde jag sedan med 1.9 bar och ännu högre tändning så nog går det.

Exakt! smile

Det är många som har vitmotorer, som kör med hög effekt och kört många tusen mil, bland annat Torpis är ju ett solklart exempel.

Vaktkonstapeln är ett annat. Han har kört 7000 mil nu med sin motor, och de gick över den förra året, och allt såg tipptopp ut.

Lars, som har Överladdads gamla motor är ett tredje.
Han ska få översyn på sin motor i vår av samma motorbyggare som jag får min motor byggd av.
Den har också gått ett antal tusen mil nu.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

769 Inlägg
12 mars 2009
nu har jag inte så mkt pulver under locket på min bil men ca 270 kusar och 18k på mätaren, drar inte en droppe olja och senaste kompprovet visade inte på något slitage what so ever. Jag är nöjd smile

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590

94 Inlägg
12 mars 2009
torpis skrev:
Nu är det riktigt spännande!

Kompisens motor med HX35 Super, Robert Ajden har byggt grenrör efter hans filosofi. Detta blir också en av de stabilaste Volvomotorer som finns! 10mm längre vevstakar med JE kolvar efter min ritning smile  Redan nu har BMW-killarna med sina 507hk slutat gasa mot Volvosar... vart skall det sluta?

http://www.x40nordic.com/Gallery/Upload/DSC012881.JPG

haha finns väll bmw-killar med både 600, 700 och även 1000 hk med? tongue

Lär mig allt du kan

733 Inlägg
12 mars 2009
Newbie skrev:
torpis skrev:

Kompisens motor med HX35 Super, Robert Ajden har byggt grenrör efter hans filosofi. Detta blir också en av de stabilaste Volvomotorer som finns! 10mm längre vevstakar med JE kolvar efter min ritning smile  Redan nu har BMW-killarna med sina 507hk slutat gasa mot Volvosar... vart skall det sluta?

Är dom 4cyl? Dom är inte det va! lite större motorer det.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
12 mars 2009
Newbie skrev:
torpis skrev:

Jo det finns väl fler bmw-ägare med skitmycket mos än volvo-ägare med lika mycket mos. Men han syftade nog på BMW M5/M6, då de har en V10 på 507 hk smile Älskar denna S40!

"When innovation meets passion!"

One Man Clan
4 287 Inlägg
12 mars 2009
Newbie skrev:
torpis skrev:

"haha" finns ju volvos med dom effekterna också...

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Mechanimal skrev:
Newbie skrev:
torpis skrev:

Jo det finns väl fler bmw-ägare med skitmycket mos än volvo-ägare med lika mycket mos. Men han syftade nog på BMW M5/M6, då de har en V10 på 507 hk smile Älskar denna S40!

Precis, tänkte mest på "gubbarna" som köpt en M-bil och sedan blir frånåkt. De killar som kör Bmw med 1000hk syns sällan på E4:an med siktet ställt mer än 402meter bort.

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Xuri skrev:
Newbie skrev:
torpis skrev:

"haha" finns ju volvos med dom effekterna också...

Även dem ser man sällan på vägarna faktiskt. Halva nöjet med min bil är att jag tänkt använda den dagligen. Absolut inget fel i att bygga en bil endast för rejsing, bara inte mitt stuk (för stunden)

Assumption is the mother of all fuck ups!
764 Inlägg
12 mars 2009
För att komma bort lite från pajkastning och märkestävlingar så har jag en fråga!

Hur går det med bygget? Har det blivit något "byggande" i det senaste eller ramlar det bara in delar? Våren närmar sig wink

OT. Kul att Phonic är tillbaks på forumet igen. Känns lite svårt att klandra honom för uttalandet när man tänker på att han lagt säkert 100 kkr (kanske t.o.m. betydligt mer) på en vitfemma och inte bromsat mer än 400 krånglande hästar. Tro fan man hade varit bitter då wink

915 Inlägg
12 mars 2009
torpis skrev:
phonic skrev:

Nu blev det mycket svammel... jag avbryter pajkastningen redan innan den börjar.

Det var inget svammel eller pajkastning jag ställde några konkreta frågor angående ditt effektmål? 1000hk skojjar man inte bort särkilt inte på 1.8liter. Tycker det är helballt att du satsar försöker inte vara negativ det var inte meningen.

axelj skrev:
För att komma bort lite från pajkastning och märkestävlingar så har jag en fråga!

Hur går det med bygget? Har det blivit något "byggande" i det senaste eller ramlar det bara in delar? Våren närmar sig wink

OT. Kul att Phonic är tillbaks på forumet igen. Känns lite svårt att klandra honom för uttalandet när man tänker på att han lagt säkert 100 kkr (kanske t.o.m. betydligt mer) på en vitfemma och inte bromsat mer än 400 krånglande hästar. Tro fan man hade varit bitter då wink

Killen med kollen. Du ska nog ta och läsa min projekttråd en gång till, från början till slut.
Tragiskt att ni alltid ska dra alla trådar OT.
Senast redigerat av phonic (12 mars 2009)

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Forummoderator
10 576 Inlägg
12 mars 2009
Trådstartare
Nu var det väl inte sagt 1000hk, räknar vi lite snabbt baklänges med drivlineförluster och vikter så borde en S40 med 600hk haka på en Veyron ganska bra.  Så jag siktar väl strax över 600hk bara för att sätta en siffra på det. Sen får vi se vad det blir det vet man aldrig förens efter.

94 Inlägg
12 mars 2009
master_- skrev:
Newbie skrev:
torpis skrev:

Är dom 4cyl? Dom är inte det va! lite större motorer det.

Nej dom är oftast inte 4 cyl, men 6, dom som jag syftade på iaf. Sen menade torpis dom med ännu större som M-modellerna osv tydligen. Inget fel på en snabb volvo och dom finns säkert med 1000 hk men som nån sa. Heller inget fel att åka en lyx bil med lite extra drag i smile för det är bra pulver i dom också, sen vad som är bäst att trimma själv och va sjukt snabb lr åka fortfarande riktigt riktigt snabbt med komfort och lyx är ju en smakfråga tongue själv skulle jag ta E30 med bra mos varje dag wink

Sorry för OT.
Senast redigerat av Newbie (12 mars 2009)

Lär mig allt du kan

Sök