Är sugen på att byta avgassystem men hur stor tum gör så det låter bäst på en GLT?

Memme I'am AWESOME..
8 januari 2009 · 2 783 Inlägg

Är sugen på att säga 2,5" på min Volvo från katten, men vill att det ska låta å att man får lite bättre gasrespon.. Får jag detta av 2,5" eller med 3"?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Jolle87
8 januari 2009 · 1 585 Inlägg

Köper du typ ett system från ferrita eller simons så kanske du får lite bättre gasrespons. Men du får defenetivt högre ljud:) tror att 2,5" räcker på en GLT.

Senast redigerat av Jolle87 (8 januari 2009)

skogenracing xcOOb
8 januari 2009 · 388 Inlägg

gasrespons lär du inte märka nån skillnad på bara låter så mest.. ta inte för stort då brölar de bara men ska du ha ett cat-back system så går de o köra rätt stort.. köp en sport katt också så får du bort den gamla som definitivt är en broms i avgasystemet..

Senast redigerat av skogenracing (8 januari 2009)

falloutboy
8 januari 2009 · 1 723 Inlägg

2,5" ska räcka. hade det på förra golfen och det blev bra ljud ur 1,6litersvärstingen. och har du inte över 300hk så finns det ingen anledning till 3".

Mange_GVe
8 januari 2009 · 338 Inlägg

Bäst är ju ett 2,5" med 3" tappar du efekt på en sugis, ska ju ha visst motstånd.

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
kim89
8 januari 2009 · 112 Inlägg

2.5" är nog bra. Jag hade 2.5" hela vägen från katten utan ljuddämpare alls på min 850 t5r... den lär bra tills flexröret gick sönder :p...


Film på det.
http://www.garaget.org/video/f9bxjai5mbxf

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
Memme I'am AWESOME..
8 januari 2009 · 2 783 Inlägg

kim89 skrev:
2.5" är nog bra. Jag hade 2.5" hela vägen från katten utan ljuddämpare alls på min 850 t5r... den lär bra tills flexröret gick sönder :p...


Film på det.
http://www.garaget.org/video/f9bxjai5mbxf

MYSPYS! big_smile Så får det fan bli! big_smile TACK

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Eiiiiik
8 januari 2009 · 337 Inlägg

2,5" blir nog alla tiders smile Bara löjligt om dom brölar för mkt smile

falloutboy
8 januari 2009 · 1 723 Inlägg

Eiiiiik skrev:
2,5" blir nog alla tiders smile Bara löjligt om dom brölar för mkt smile

och sen blir man ruggigt less efter ett tag, speciellt om det är en bil man använder ofta.

Rquired Allmänt envis
8 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Köp nått eftermarknadsrör som säljaren rekommenderar till din bil och gör inget hemmabygge om du inte är proffs, är väl bästa sättet att få ut bra ljud/flöde. Att bara hänga på en enorm japs sista biten brukar bara bli bröl hmm

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
kim89
9 januari 2009 · 112 Inlägg

emijl skrev:

kim89 skrev:
2.5" är nog bra. Jag hade 2.5" hela vägen från katten utan ljuddämpare alls på min 850 t5r... den lär bra tills flexröret gick sönder :p...


Film på det.
http://www.garaget.org/video/f9bxjai5mbxf

MYSPYS! big_smile Så får det fan bli! big_smile TACK

Varsågod smile glad att jag kunde hjälpa till. Det lät ju självklart bättre i verkligheten, men så där lät det i princip. Mycket gos. Lät inte allt för mycket i kupén när man låg mellan 110-160..

Jag hatar fwd = felwheeldrive...
steifan DR!FTT3KN!K3R
9 januari 2009 · 10 427 Inlägg

kim89 skrev:

emijl skrev:

kim89 skrev:
2.5" är nog bra. Jag hade 2.5" hela vägen från katten utan ljuddämpare alls på min 850 t5r... den lär bra tills flexröret gick sönder :p...


Film på det.
http://www.garaget.org/video/f9bxjai5mbxf

MYSPYS! big_smile Så får det fan bli! big_smile TACK

Varsågod smile glad att jag kunde hjälpa till. Det lät ju självklart bättre i verkligheten, men så där lät det i princip. Mycket gos. Lät inte allt för mycket i kupén när man låg mellan 110-160..

Låter ju lite mörkare och lägre med turbo som avgaserna fastnar i också.
Så lär ju låta högre och gällare på en GLT-bil.

Eiiiiik
13 januari 2009 · 337 Inlägg

falloutboy skrev:

Eiiiiik skrev:
2,5" blir nog alla tiders smile Bara löjligt om dom brölar för mkt smile

och sen blir man ruggigt less efter ett tag, speciellt om det är en bil man använder ofta.

Ja, precis!
Min e fan på gränsen tongue har ju iofs en plugg man lätt slänger i om man ska lite längre smile

Joo
13 januari 2009 · 741 Inlägg

steifan skrev:

kim89 skrev:

emijl skrev:

MYSPYS! big_smile Så får det fan bli! big_smile TACK

Varsågod smile glad att jag kunde hjälpa till. Det lät ju självklart bättre i verkligheten, men så där lät det i princip. Mycket gos. Lät inte allt för mycket i kupén när man låg mellan 110-160..

Låter ju lite mörkare och lägre med turbo som avgaserna fastnar i också.
Så lär ju låta högre och gällare på en GLT-bil.

Kan inte påstå att min låter speciellt irriterande högt, enda gångerna det vrölar är när man ger fullgas isåfall! är väl som du säger att turbon reducerar bort ljudet endel! låter nog mer på en sugis än en turbo motor..

expect1991
13 januari 2009 · 1 814 Inlägg

för stor kommer som sagt ha negativ effekt, precis som på *host* mopeder *host*

FireTraXX DFFL
13 januari 2009 · 9 020 Inlägg

expect1991 skrev:
för stor kommer som sagt ha negativ effekt, precis som på *host* mopeder *host*

Kan inte för mitt liv minnas att jag kunde välja olika storlekar på trimavgassystemet till min moppe...
(Var visserligen 7 år sedan det var aktuellt, men ändå.)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Etingelholm
13 januari 2009 · 979 Inlägg

Vi mixtrade med brossans 850 GLT å vi ansåg att 2,5" avgas va helt klart bäst! Prövade en kompis 3" men de brölade bara å va varken fin sång i maskinen å de lät illa faktsikt. Den lät trött. så gör såhär:

2,5" avgas hela vägen (hemma byggt eller köpt) 2 st dämpare iaf. borttatgen katalysator eller en race katt. För fy fan vad den stryper på 850in. gjorde stor skillnad på att rensa bort missen. vill du ha så kallad "mer gas respons" så får du allt ta å lätta svänghjulet:)

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
TheDeadDorkster Dieselgypsy
13 januari 2009 · 538 Inlägg

Jag skulle gissa på att 2,25" skulle vara idealet. 2,5" är faktiskt ofta för stort hos en otrimmad sugis.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang