Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 614 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Kanske nån som jobbar på Suzuki? Håller på att byta spindellagringar men kom just på att det skulle behövas nytt fett i drivknuten, Nån som vet mängd & kvalitet? Skulle ha haft ihop bilen idag var det tänkt Skitsmart av mig att inte tänka på det... å att inte Suzuki föreslog det när vi handlade reservdelarna?
Kanske nån som jobbar på Suzuki? Håller på att byta spindellagringar men kom just på att det skulle behövas nytt fett i drivknuten, Nån som vet mängd & kvalitet? Skulle ha haft ihop bilen idag var det tänkt Skitsmart av mig att inte tänka på det... å att inte Suzuki föreslog det när vi handlade reservdelarna? http://www1.garaget.org/gallery/archive/44948/541116_66garn.jpg
E väl samma där som hjullager..en del fett tillåter att man helfyller. och andra fetter gillar inte att man gör det...Tror du kan klara dig på sunt förnuft...Enl. min åsikt då.!
6 614 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Tänkte lite så jag med men var osäker på om hjullagerfett & drivknutsfett är detsamma, viken kvalitet&konsistens det skulle vara... har lite olika fetter ståendes har inte själv hållt på med just drivknutar så mycket eftersom jag ägt mest bakhjulsdrivna bilar.
Senast redigerat av farbrorbozze (11 januari 2009)
Tänkte lite så jag med men var osäker på om hjullagerfett & drivknutsfett är detsamma, viken kvalitet&konsistens det skulle vara... har lite olika fetter ståendes
Ok de va så du tänkte.. Dom knutar jag bytit eller plockat sönder tycker jag har varit lite blöta faktiskt...Men ärligt. jag tror de går med dom flesta fetter...Lite beroende vad det står på tuberna...Borde väl stå något vad det är tänkt till..eller e alla etiketter borta ..! Ett riktigt hederligt lagerfett borde inte vara nåt problem.!
6 614 Inlägg
11 januari 2009
Trådstartare
Jo denna var det riktigt löst kladd i... fettet rinner nästan.. som synes på bilden men kan ju hända att lite olja följt drivaxeln ut från axelrör/diffen & tunnat ut fettet,
Jo denna var det riktigt löst kladd i... fettet rinner nästan.. som synes på bilden men kan ju hända att lite olja följt drivaxeln ut från axelrör/diffen & tunnat ut fettet,
De vågar jag inte gissa nåt på. men dom jag rivit som sagt..har varit så där smetiga..alltså runnit mer eller mindre..Beror ju lite på konstruktionen..Jag skulle använda ett vanligt lagom viskositet fett..Hur som helst så smörjer de ju...bara de inte kan läcka ut nånstans.. ;-)
6 614 Inlägg
16 juni 2009
Trådstartare
Så nu när man vet hur jobbet ska göras så går det lite snabbare... igår renoverade jag andra sidan på framvagnen på mindre än 2tim från bilen kördes in i garaget till den kördes ut igen.
fråga gärna om ni funderar & tänker på att göra samma jobb.