Egna böteslapppar.

calle- Hijo de puta
11 januari 2009 · 113 Inlägg

Jag kan inte vara den första som tänkt på detta fenomen, att skriva en egen böteslapp lik/identisk med p-vakternas sedan lägga den under vindrutetorkaren innan man går. finns det redan typ "mallar" på internet vore det svincoolt.

ps. "poliser" här som tror att jag tänker använda det på gatan kan gå och lägga sig. big_smilebig_smile

Koop
11 januari 2009 · 1 867 Inlägg

Parkera som ett cp, få en pbot, scanna in den och skriv ut egna.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
11 januari 2009 · 820 Inlägg

ja man kan väl gå runt en hel dag och lappa bilar som står fel... med pbots med sitt egens bankgiro nummer på.. kan ju tjäna ihop en hacka under en helg wink


må gott

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
calle- Hijo de puta
11 januari 2009 · 113 Inlägg

Dawe_A skrev:
ja man kan väl gå runt en hel dag och lappa bilar som står fel... med pbots med sitt egens bankgiro nummer på.. kan ju tjäna ihop en hacka under en helg wink


må gott

jag tänkte mest att lägga på sin egen bil och sen stå hur fan man vill, sen när p-lisan kommer så tänker hon/han "vafan har örjan redan vart här och lappat" och skiter i det.

Mack Forum- och sitemoderator
11 januari 2009 · 26 174 Inlägg

Dawe_A skrev:
ja man kan väl gå runt en hel dag och lappa bilar som står fel... med pbots med sitt egens bankgiro nummer på.. kan ju tjäna ihop en hacka under en helg wink


må gott

...eller så kanske är anledningen för att man ska slippa få en riktig bot..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Koop
11 januari 2009 · 1 867 Inlägg

Det låter korkat hur som helst.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.
calle- Hijo de puta
11 januari 2009 · 113 Inlägg

Koop skrev:
Det låter korkat hur som helst.

Vad är det du tycker låter korkat?

calle- Hijo de puta
11 januari 2009 · 113 Inlägg

namcon skrev:

calle- skrev:

Dawe_A skrev:
ja man kan väl gå runt en hel dag och lappa bilar som står fel... med pbots med sitt egens bankgiro nummer på.. kan ju tjäna ihop en hacka under en helg wink


må gott

jag tänkte mest att lägga på sin egen bil och sen stå hur fan man vill, sen när p-lisan kommer så tänker hon/han "vafan har örjan redan vart här och lappat" och skiter i det.

de funkar inte i den här stan iaf jag har sett en 740 som står me punka han har hela rutan full me p-bots kommer bara fler för varje dag som går! hehe han har nog inte sett de heller för den värkar dumpad eller så bryr sig inte ägaren.

står man en längre tid spricker det nog, men över dagen tror jag kan funka smile

Caffe
11 januari 2009 · 1 436 Inlägg

calle- skrev:

Dawe_A skrev:
ja man kan väl gå runt en hel dag och lappa bilar som står fel... med pbots med sitt egens bankgiro nummer på.. kan ju tjäna ihop en hacka under en helg wink


må gott

jag tänkte mest att lägga på sin egen bil och sen stå hur fan man vill, sen när p-lisan kommer så tänker hon/han "vafan har örjan redan vart här och lappat" och skiter i det.

Eller så skriver dem en till... Jag har för mig att polaren fick 2-3 lappar när han parkerade fel och lät bilen stå ett tag.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Gladh90
11 januari 2009 · 124 Inlägg

Haha, riktigt smart ju smile

Epitaph
11 januari 2009 · 835 Inlägg

En XC90 parkerade fel på skavsta fpl när de skulle gräva ner en kabel som var tvungen att åka ner snabbt. De grävde runt bilen så den stod på en typ "ö" och inte kunde komma ut. Skitkul. Han fick en ny böter varje dag. Hehe.

H3dlund Med lem
11 januari 2009 · 1 127 Inlägg

Dawe_A skrev:
ja man kan väl gå runt en hel dag och lappa bilar som står fel... med pbots med sitt egens bankgiro nummer på.. kan ju tjäna ihop en hacka under en helg wink


må gott

Gött när du åker dit på det bara..

MrJim normal people are scary
11 januari 2009 · 57 Inlägg

riktiga p-bots ligger i en plast ficka med inbetalningskort...personligen skulle jag annars gärna ha egna lappar och springa på varje handikapp plats å bota dom utan P-tillstånd

Fiat For Life
pasta bilar is the shit
Volvo 142 DL "GOLDIE" (1973)
David91 bor i
11 januari 2009 · 529 Inlägg

tror att alla ''lapp lisor'' har sitt eget revir så dom borde nog veta om ifall de redan har lappat en bil wink

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...
Phaetoon
11 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Tänk på att inte uppmana/uppmuntra till brott...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
FireTraXX DFFL
11 januari 2009 · 9 020 Inlägg

Epitaph skrev:
En XC90 parkerade fel på skavsta fpl när de skulle gräva ner en kabel som var tvungen att åka ner snabbt. De grävde runt bilen så den stod på en typ "ö" och inte kunde komma ut. Skitkul. Han fick en ny böter varje dag. Hehe.

Hade ju sugit ordentligt och ön plötsligt kollapsat.
Då hade de nog inte känt sig så jävla smarta.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Phaetoon
11 januari 2009 · 8 156 Inlägg

MrJim skrev:
riktiga p-bots ligger i en plast ficka med inbetalningskort...personligen skulle jag annars gärna ha egna lappar och springa på varje handikapp plats å bota dom utan P-tillstånd

Det där skiljer sig åt. Här i Linköping ser dom ut som gula 25cm långa matbutikskvitton. Lite vaxade bara.
Min inneboende blev lappad igår cool

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
S4_AllarN
11 januari 2009 · 87 Inlägg

Tror knappast någon skulle gå på att sätta in pengar på ett personkonto.

soyd
11 januari 2009 · 1 853 Inlägg

Jag om min kusin hittade en sådan parkerings bots lapp, som någon lapp lisa hade tappat. den var blank så vi tog lite kopior på den och lappa några polare var rätt sköna jokes kan jag säga big_smile

vi ändrade inget på lappen bara fyllde i och kollade deras miner då dom kom till bilarna och det var priceless big_smile

Fredde_med_forden
11 januari 2009 · 53 Inlägg

hahahahahaha
Herrejävlar vicken grej.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang