Dörrlåset pajjat, hur öppna dörren? Volvo 240

te_wik Forummoderator
23 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Passagerarsidans dörr har fastnat. Känns inte som att låsknappen kommer nog högt upp, går ej heller att vrida med nyckeln helt normalt.

Dörren är alltså i lås, och går inte att öppna.

Ideèr på hur jag ska få upplåst sk*ten?
Är det bara till att riva sönder dörrsidan eller kanske kommer man åt att plocka bort den utan att öppna dörren?

Gäller en 244 fr 83 utan c-lås.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
C_A_T Hardstyle och Extraljus freak
23 januari 2009 · 802 Inlägg

Jag hade gjort som du skrev, att riva av dörrsidan och se om man kan få upp låset manuellt;)

Ljusfascisterna - Dela dina projekt, din kunskap, eller få råd och tips!
Extraljus, arbetsbelysning, xenonkit, lysdioder m.m.
https://www.facebook.com/groups/587851207917146/
Volvo S70 "Svetslågan" (1999)
te_wik Forummoderator
23 januari 2009 · 12 813 Inlägg

C_A_T skrev:
Jag hade gjort som du skrev, att riva av dörrsidan och se om man kan få upp låset manuellt;)

Är det någon som kan bekräfta att detta är enda sättet?
Onödigt att slita sönder den ifall det går att göra de snyggt.

Så många Volvo raggare här men knappt några svar?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Schipperke-owner Hundägare,mc-åkare,fartgalning
23 januari 2009 · 272 Inlägg

Är det inte bara att lossa handtaget , prylfacket ,plastringen runt dörröppningshandtaget , låsknappen och nån skruv ? Sen ska det väl bara att knäppa lös den .

Schipperke rules !
Kungis Örebro Racing Team
23 januari 2009 · 48 Inlägg

brukar funka med att rycka i låsknappen och samtidigt försöka öppna dörren. fram eller bak föresten?

volvotomten
23 januari 2009 · 274 Inlägg

är nog låset som har hängt sig fjädern enda att göra  är att riva dörr sidan görs på 10 min ma.
ta loss alla delar handtag mm sitter med 2 skruv sen snurrar du handtaget om det e fram sitter med 2 pigagr som måste komma i läge o dar ut bara, sen lossar du alla småplast detaljer så som ramen runt handtaget,veven kart facket ,låsknappen. lossar skruvarna som håller kartafacket lossar försiktigt dörr sidan genom att ta tag i den försiktigt o rycka lätt så clipsen lossar hela , sen sjysstera låset mm .
om du behöver lossa låset sitter det med 2 skruv. simpla grejer o fixa. pm om du kör fast

kalimero
23 januari 2009 · 119 Inlägg

problemet är väl att dörrsidan sitter ikläm i dörröppningen..trä ner en ståltråd och börja fiska

det var bättre förr.. ju förr ju bättre
Kungis Örebro Racing Team
23 januari 2009 · 48 Inlägg

eller så tar man en antenn formad till ett J och stoppar ner mellan rutan och gummilisten, sen kan man lirka upp nere vid låskistan. går på ca 5-10 sekunder om man har bråttom!!!

te_wik Forummoderator
23 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Kungis skrev:
brukar funka med att rycka i låsknappen och samtidigt försöka öppna dörren. fram eller bak föresten?

Det är fram.


volvotomten skrev:
är nog låset som har hängt sig fjädern enda att göra  är att riva dörr sidan görs på 10 min ma.
ta loss alla delar handtag mm sitter med 2 skruv sen snurrar du handtaget om det e fram sitter med 2 pigagr som måste komma i läge o dar ut bara, sen lossar du alla småplast detaljer så som ramen runt handtaget,veven kart facket ,låsknappen. lossar skruvarna som håller kartafacket lossar försiktigt dörr sidan genom att ta tag i den försiktigt o rycka lätt så clipsen lossar hela , sen sjysstera låset mm .
om du behöver lossa låset sitter det med 2 skruv. simpla grejer o fixa. pm om du kör fast

Så du säger att det ska gå att ta lös dörrsidan med dörren stängd alltså?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
23 januari 2009 · 12 813 Inlägg

kalimero skrev:
problemet är väl att dörrsidan sitter ikläm i dörröppningen..trä ner en ståltråd och börja fiska

Hur kan dörrsidan komma ikläm där? Ser det som en omöjlighet då dörrsidan sitter på sin rätta plats.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Evil_90 +Uppfinnare+
23 januari 2009 · 643 Inlägg

http://se.youtube.com/watch?v=6YK7wpw_pXg

Bara för att vara lite extra jävlig tongue

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur
te_wik Forummoderator
23 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Evil_90 skrev:
http://se.youtube.com/watch?v=6YK7wpw_pXg

Bara för att vara lite extra jävlig tongue

HAHA, tur att jag tål skämt. wink


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
kalimero
25 januari 2009 · 119 Inlägg

jo, men jag förmodar att instegslister och gummilister oxå nsitter där de ska.. men prova

det var bättre förr.. ju förr ju bättre
te_wik Forummoderator
25 januari 2009 · 12 813 Inlägg

kalimero skrev:
jo, men jag förmodar att instegslister och gummilister oxå nsitter där de ska.. men prova

Allt satt som det skulle.
Fick upp dörren igår, det var något som hade hängt sig. Slog lite i dörren medans jag drig i låsknappen så kom den sen.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang