spänna handbromsen saab 900 turbo 98?

Torger Tok i sina bästa dar
25 januari 2009 · 386 Inlägg

som rubriken lyder nån som har nå enkelt tipps på o spänna den?

tjooolihoo
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Gräsberg
25 januari 2009 · 1 002 Inlägg

spänna antingen vid bromsbackarna innanför skivorna bak, finns ett hål där du kan spänna.. eller mitt under bilen. under lite vämeplåtar tror ja den sitter.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Torger Tok i sina bästa dar
25 januari 2009 · 386 Inlägg

hur funkar de där man gör via hålet en polare sa nått om de men ja fatta inte riktigt tongue

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
Fredrik-79
25 januari 2009 · 2 164 Inlägg

Ta bort bakdäcken och så är de ett hål ni för in en lämplig skruvmejsel och justerar handbromsen.
Hålet ska stå nån stans runt kl 11 eller 12 om jag har fattat de rätt.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
Torger Tok i sina bästa dar
25 januari 2009 · 386 Inlägg

okej tackar ska kolla de smile

tjooolihoo
Volvo v40 2.0 turbo "Blå faran" (2003)
Volkswagen Transporter "Skoterbil ljusbygge" (1994)
bumpe Lastbilsmekaniker
25 januari 2009 · 3 878 Inlägg

Bästa sättet är att åka en sväng och slita in handbromsen ordentligt... Göra 10 inbromsningar från 30-0 med handbromsen så man sliter bort rost/sliter in nya backar mot skivorna.
Sen justerar man åt hårt med skruven inne i skivan/trumman. Lossa sedan lite åt gången tills det går lätt att snurra på hjulet. Vill man vara säker så pressar man in beläggen i oken lite så de inte påverkar motståndet.
När man justerat det bra på hjulen kan man justera lite på vajrarna, sitter under ett värmeskydd vid avgasröret...

turbotryckarn
12 februari 2009 · 40 Inlägg

Har samma fel på min fast där är det muttern under bile som måste spännas fast den är så rostig så det går inte vt ej hur man ska göra? Ursäkta om jag lånar tråden men jag tror det är rätt vanligt fel för den lä ju rosta rätt bra ftersom den sitter under bilen har testat dra på 5-56 wd40 den ger sig inte ska man byta ela skiten då eller?

Saab 9-3 "ECOPOWER" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang