Inför ÖREBROMIXEN 6/6 -09 ändrat datum nytt datum 30/5

Lozinmust "Unloaded"
1 februari 2009 · 1 557 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Mechanimal skrev:

HereComesTrouble skrev:
Jury helt klart, vem har glömt den där celican som kom på pallen..

Var iofs inte samma träff, det här är Örebromixen, där Celican kom på andra plats var Örebro Street Meet. Och det var People's Choice, och folket valde som de valde helt enkelt. En jury är nog bra att ha, men ska ju vara så opartisk sådan som möjligt, gärna med duktiga människor som har djup bakgrund och/eller kunskap inom bil/stylingbranschen på ett eller annat sätt.

Vet det, menade bara att det är ett lysande exempel på vad "kompis röstning" kan leda till..

Ah, ja jo det är sannerligen bra att ha många vänner när folket ska rösta, samt att folk tar sig tid att faktiskt rösta också. Där är också en bonus med att köra på jury istället: Det är inte alla som röstar fast än de kan påverka rätt mycket.

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
Xioz
1 februari 2009 · 122 Inlägg

Iofs kan man ha både Jury och Omröstning! Tycker jag är det ulimata.  Man Kan dela up poängsystemt med 50% 50% eller nått liknande... En liten åsikt bara.

ps att den dära celican äns fick komma med i finalen är som ett skämt.... Det kan man kalla en flopp, viste inte om man skulle skratta eller gråta. Fast de som röstade tyckte de var säkert as roligt... NOT! ds

Senast redigerat av Xioz (1 februari 2009)

What you doing?
HereComesTrouble Livsnjutare
1 februari 2009 · 1 707 Inlägg

Ja, att dela upp det är nog bra.. då får publiken känna sig lite delaktig med..

Tror dom flesta som röstade på den gjorde det av humor, eller rättare sagt.. jag hoppas :p

camaro67 Meister
1 februari 2009 · 6 763 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Ja, att dela upp det är nog bra.. då får publiken känna sig lite delaktig med..

Tror dom flesta som röstade på den gjorde det av humor, eller rättare sagt.. jag hoppas :p

Jag tror mer att de var en hel del som trodde att de skulle få något om de röstade på henne tongue

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Vaktkonstapeln
2 februari 2009 · 51 Inlägg

Jag kommer ställa ut...

Volvo S40 T4 "Saint Croix Engineering" (1999)
Crille_9_5 BioPower by MapTun
2 februari 2009 · 238 Inlägg

Vaktkonstapeln skrev:
Jag kommer ställa ut...

Härligt.. Ska vi polera lite innan då? wink

Maptun #3 BioPower Inviduell
Vaktkonstapeln
2 februari 2009 · 51 Inlägg

Crille_9_5 skrev:

Vaktkonstapeln skrev:
Jag kommer ställa ut...

Härligt.. Ska vi polera lite innan då? wink

Inget är omöjligt! tongue

Volvo S40 T4 "Saint Croix Engineering" (1999)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
11 februari 2009 · 13 742 Inlägg

axza skrev:

VolvoAnki skrev:

axza skrev:
varför ändra ett koncept som fungerat förut? roll

jag kommer nog att vara där! smile

Jo det är jättefint i ånnaboda grönområden och nära badplats bara några minuters promenad.

det lutar åt att vi startar träffen runt 13 tiden och har pokalutdelningar under eftermiddan, och lite andra aktiviteter.

Hoppas att du kommer.

förra året blev det BRA varmt alltså.. höll på att stekas ihjäl.. men jag kmr nog och ställer ut då nya fälgar är inköpta smile

varmt var bara förnamnet förra året..stog och stekte burgare hela tiden varmt så man dog
trodde jag skulle ha 1:A gradens bränskada på ena handen när jag vända på burgarna smile

året innan var det RIKTIGT pissväder då drunknade man nästan i regnet och vi höll på att blåsa bort

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
SNL
11 februari 2009 · 615 Inlägg

HereComesTrouble skrev:
Ja, att dela upp det är nog bra.. då får publiken känna sig lite delaktig med..

Tror dom flesta som röstade på den gjorde det av humor, eller rättare sagt.. jag hoppas :p

Haha, den kommer jag också ihåg, fy fan vad ful den var/är, blev ju nästan sur tongue
Det roliga är att om man söker på celicor i hela sverige här på garaget och sorterar efter betyg så ligger hennes celica 3e eller 4e sist av alla som har blivit röstade på, och på Ö.S.M kom hon 2a eller hur det var xD

Let's stance!
Unknown_Orebro
11 februari 2009 ·

Xioz skrev:
Iofs kan man ha både Jury och Omröstning! Tycker jag är det ulimata.  Man Kan dela up poängsystemt med 50% 50% eller nått liknande... En liten åsikt bara.

ps att den dära celican äns fick komma med i finalen är som ett skämt.... Det kan man kalla en flopp, viste inte om man skulle skratta eller gråta. Fast de som röstade tyckte de var säkert as roligt... NOT! ds

Om det nu ska kastas sten åt alla håll måste jag få lägga mig i för oavsett vad ni säger så sårar ni vissa, men om man nu MÅSTE tracka folk för vinster så varför tycker ni att det är ok att han som kom på första plats gjorde det vad hade han gjort på sin bil? (En ren sponsor kärra) tillskillnad på Celican som hon hade gjort allt på tillomed lacka den själv och för att aldrig ha hållit på med det så tycker iallafall jag att hon hade gjort ett helt ok jobb. Men låt oss nu återgå till det som tråden handlar om. Sorry Anki men jag var tvungen att få säga mitt!

Mr_EmCom Med.lem
12 februari 2009 · 3 759 Inlägg

Woodpecker skrev:

Xioz skrev:
Iofs kan man ha både Jury och Omröstning! Tycker jag är det ulimata.  Man Kan dela up poängsystemt med 50% 50% eller nått liknande... En liten åsikt bara.

ps att den dära celican äns fick komma med i finalen är som ett skämt.... Det kan man kalla en flopp, viste inte om man skulle skratta eller gråta. Fast de som röstade tyckte de var säkert as roligt... NOT! ds

Om det nu ska kastas sten åt alla håll måste jag få lägga mig i för oavsett vad ni säger så sårar ni vissa, men om man nu MÅSTE tracka folk för vinster så varför tycker ni att det är ok att han som kom på första plats gjorde det vad hade han gjort på sin bil? (En ren sponsor kärra) tillskillnad på Celican som hon hade gjort allt på tillomed lacka den själv och för att aldrig ha hållit på med det så tycker iallafall jag att hon hade gjort ett helt ok jobb. Men låt oss nu återgå till det som tråden handlar om. Sorry Anki men jag var tvungen att få säga mitt!

Jotack det syntes...

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Lozinmust "Unloaded"
12 februari 2009 · 1 557 Inlägg

camaro67 skrev:
Fan jag missar ju allt i år.. Är i USA då så jag kommer inte sad

Men vafan! Först är det sälen hit och dit sen USA? Fan om du inte kommer hem med en Dodge Charge -70 åt mig, med 426 Hemi och Sixpack. Hött! tongue

BMW:n som vann första pris var sponsrad av Pioneer ja, men någon måste ju iaf ha byggt om/ihop grejerna? Hursomhelst, ska bli kul att få vara besökare på en träff, och inte anordnare. Ser fram emot mixen som fan smile

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
_Dalle_ Unknown Örebro
12 februari 2009 · 291 Inlägg

Woodpecker skrev:

Xioz skrev:
Iofs kan man ha både Jury och Omröstning! Tycker jag är det ulimata.  Man Kan dela up poängsystemt med 50% 50% eller nått liknande... En liten åsikt bara.

ps att den dära celican äns fick komma med i finalen är som ett skämt.... Det kan man kalla en flopp, viste inte om man skulle skratta eller gråta. Fast de som röstade tyckte de var säkert as roligt... NOT! ds

Om det nu ska kastas sten åt alla håll måste jag få lägga mig i för oavsett vad ni säger så sårar ni vissa, men om man nu MÅSTE tracka folk för vinster så varför tycker ni att det är ok att han som kom på första plats gjorde det vad hade han gjort på sin bil? (En ren sponsor kärra) tillskillnad på Celican som hon hade gjort allt på tillomed lacka den själv och för att aldrig ha hållit på med det så tycker iallafall jag att hon hade gjort ett helt ok jobb. Men låt oss nu återgå till det som tråden handlar om. Sorry Anki men jag var tvungen att få säga mitt!

bra skrivet!! Tycker ånnaboda låter bra!! att det är grusväg sista biten spelar ju ingen roll.....är ju fler träffar där och har väl aldrig varit några bekymmer!!! Kommer vara där iaf!!!

Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
Volvo s40 "airride" (2000)
_Dalle_ Unknown Örebro
12 februari 2009 · 291 Inlägg

Själv bryr jag mig inte om vem som vinner bra jävligt kul att kolla på andrasbilar och diskutera m.m om man vinner ett pris är det bara en bonus!! Mkt viktigare med kamratskapen!!!

Volkswagen Buggy "Bugrun 2012" (1967)
Volvo s40 "airride" (2000)
Lozinmust "Unloaded"
12 februari 2009 · 1 557 Inlägg

Freddeponken skrev:

Mr_EmCom skrev:

Woodpecker skrev:

Om det nu ska kastas sten åt alla håll måste jag få lägga mig i för oavsett vad ni säger så sårar ni vissa, men om man nu MÅSTE tracka folk för vinster så varför tycker ni att det är ok att han som kom på första plats gjorde det vad hade han gjort på sin bil? (En ren sponsor kärra) tillskillnad på Celican som hon hade gjort allt på tillomed lacka den själv och för att aldrig ha hållit på med det så tycker iallafall jag att hon hade gjort ett helt ok jobb. Men låt oss nu återgå till det som tråden handlar om. Sorry Anki men jag var tvungen att få säga mitt!

Jotack det syntes...

Var ju själv på träffen och ställde ut och har väl min åsikt om det hela! men jag mailade tjejen och sa grattis och hon typ fnissa och sa i mailet att det var ju bara rent ploj alltihopa.

Sen la jag märke till en sak. den bussen som stod parkerad på träffen, tror dom sålde burgare och läsk från den, samma buss fanna med i hennes galleri så det var säkert hennes föräldrars buss eller någe...så hela träffen känndes lite uppgjort.

Men Ånnaboda...jag är på!

Nu ska du inte börja anklaga oss för att ha riggat träffen, då blir jag sårad på riktigt. Ja bussen tillhörde hennes föräldrar(tror det var föräldrarna iaf). Du skulle tagit med en korvbuss du också så kanske du skulle hamnat på prispall du med? Är det det du föreslår har skett? Nej, riggat var det inte. Om jag inte är helt ute och cyklar så gav de bort/sålde korv villkorslöst, inget "GET A HOT DOG IF YOU VOTE FOR MY DAUGHTER'S CAR!".

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
FreddeK
12 februari 2009 ·

tog bort det så det inte väcker arga kännslor=) korv är gott!

captain-morgan Gonzo kille
12 februari 2009 · 107 Inlägg

_Dalle_ skrev:
Själv bryr jag mig inte om vem som vinner bra jävligt kul att kolla på andrasbilar och diskutera m.m om man vinner ett pris är det bara en bonus!! Mkt viktigare med kamratskapen!!!

Håller med dig till 100 procent!

Jag kommer försöka ha bilen klar, och eventuellt ställa ut med, men där kommer jag garanterat vara. smile

In-Sports
12 februari 2009 · 156 Inlägg

Kommer garanterat med lite tur med triss i Volvo. smile

Volvo V70 2,5T "Daily driven" (1998)
Volvo Xc90 "Widebody By Design By HK" (2004)
Volvo V70 "Sveriges häftigaste Volvo 2008" (2003)
In-Sports
12 februari 2009 · 156 Inlägg

attackhamster skrev:
Mer livrädd att en tomte kommer "bränna gummi" på gruset och ge min bil gratis sandblästing

Rädd att nån ska hämnas eller? wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang