4472
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

5 867 Inlägg
17 mars 2018
Jag kan även rekommendera biltemas arbetslampa med artnr 463271, kostar i skrivande stund 179kr.
Lyser starkt och länge, kraftig magnet i foten som går att vinkla och litet mått.
Lågt pris och uppladdningsbar.

Perfekt när man behöver lyse på trånga ställen. Finns på bygg-avdelningen av någon anledning.

Och på tal om lyse så är deras 20W led arbetsstrålkastare med artnr 463136 också prisvärd. Kostar i skrivande stund 199kr
Lyser lika starkt som en gammeldags halogen-arbetsstrålkastare men drar avsevärt mycket mindre ström och ger ett behagligt vitt sken.
Skitfint när man behöver mycket lyse på större ytor.

2 411 Inlägg
18 mars 2018
simlar skrev:
Jag kan även rekommendera biltemas arbetslampa med artnr 463271, kostar i skrivande stund 179kr.
Lyser starkt och länge, kraftig magnet i foten som går att vinkla och litet mått.

Perfekt när man behöver lyse på trånga ställen. Finns på bygg-avdelningen av någon anledning.

Och på tal om lyse så är deras 20W led arbetsstrålkastare med artnr 463136 också prisvärd. Kostar i skrivande stund 199kr
Lyser lika starkt som en gammeldags halogen-arbetsstrålkastare men drar avsevärt mycket mindre ström och ger ett behagligt vitt sken.

Du glömmer den bästa fördelen!      Den blir inte lika varm som en halogen och du minimerar brandrisken enormt om du använder den runt sågspån etc....

5 867 Inlägg
18 mars 2018
Nybergrobin skrev:
simlar skrev:

Du glömmer den bästa fördelen!      Den blir inte lika varm som en halogen och du minimerar brandrisken enormt om du använder den runt sågspån etc....

Jo det är också en stor fördel smile
Däremot så kan det ibland räknas som en nackdel att led är så energieffektivt då en halogen-arbetsstrålkastare går att värma händer och fötter mot ifall man har ett kallt garage tongue

Driver
2 111 Inlägg
22 mars 2018
zemet skrev:
Artisten skrev:
granadadr skrev:

nja deras domkrafter suger,, varit uppe i tråden tidigare wink

Hade aldrig köpt en domkraft därifrån, kan gå riktigt snett.

Hade biltemas stora blåa under ganska många år. Men det var ofta strul med den, framförallt svårt att sänka kontrollerat då deras kugghjul inte passade varandra speciellt bra:( Men den dög för det priset.

Nu har jag dock denna som jag rekommenderar starkt:)

https://www.clasohlson.com/se/Garagedom … co/40-8678

Om man inte skall flytta den mellan bilar och garage osv, då får man vara stark för den väger som satan.

Äger samma domkraft, grymt trevlig att använda smile!
Dock lite osmidig att slänga i och ur bilar som sagt, men de funkar det med utan problem smile
Lätt att få bra grepp om den vid lyft så.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

7 490 Inlägg
22 mars 2018
Janken skrev:
zemet skrev:
Artisten skrev:

Hade aldrig köpt en domkraft därifrån, kan gå riktigt snett.

Hade biltemas stora blåa under ganska många år. Men det var ofta strul med den, framförallt svårt att sänka kontrollerat då deras kugghjul inte passade varandra speciellt bra:( Men den dög för det priset.

Nu har jag dock denna som jag rekommenderar starkt:)

https://www.clasohlson.com/se/Garagedom … co/40-8678

Om man inte skall flytta den mellan bilar och garage osv, då får man vara stark för den väger som satan.

Äger samma domkraft, grymt trevlig att använda smile!
Dock lite osmidig att slänga i och ur bilar som sagt, men de funkar det med utan problem smile
Lätt att få bra grepp om den vid lyft så.

vart sugen smile

468 Inlägg
22 mars 2018
Hur smart är det att använda hobbyfärg+klarlack på fälgarna?

351 Inlägg
22 mars 2018
totte1015 skrev:

ungefär lika smart som att ha regpapprena i bilen

468 Inlägg
22 mars 2018
Richard-R skrev:
totte1015 skrev:

ungefär lika smart som att ha regpapprena i bilen

Min polare har lagt på hobbyfärg+ ett par lager klarlack, ser ju asbra ut nu men...

Så det lär inte hålla länge?

4 565 Inlägg
23 mars 2018
Varför skulle det inte hålla?
Är ju klarlacken som skyddar underliggande färg oavsett om det är hobbyfärg eller basfärg.

7 711 Inlägg
23 mars 2018
Varför inte speciell fälgfärg?
Bl a Biltema´s har jag god erfarenhet av.
Motstår mekanisk nötning i form av blästring bättre än hobbyfärg.

468 Inlägg
25 mars 2018
torsen skrev:
Varför inte speciell fälgfärg?
Bl a Biltema´s har jag god erfarenhet av.
Motstår mekanisk nötning i form av blästring bättre än hobbyfärg.

Polaren sa att fälgfärgen är värdelös, det blir typ som apelsinskal-look på det efter det har torkat (förmodligen gjorde han fel)

87 Inlägg
19 april 2018
Har någon provat biltemas metallspackel? Har små rosthål på en bränsletank och tänkte möjligen att spackla igen dem med detta spackel, men tål det verkligen bensin/etanol i långa loppet?

Avstängd
10 388 Inlägg
19 april 2018
lada_power skrev:
Har någon provat biltemas metallspackel? Har små rosthål på en bränsletank och tänkte möjligen att spackla igen dem med detta spackel, men tål det verkligen bensin/etanol i långa loppet?

Än så länge har jag bara ~1år att utgå från, men än så länge håller det tätt.

- - - - Edit - - - -

Har använt det på en bensintank
Senast redigerat av it_mutt (19 april 2018)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

7 490 Inlägg
19 april 2018
it_mutt skrev:
lada_power skrev:

Än så länge har jag bara ~1år att utgå från, men än så länge håller det tätt.

- - - - Edit - - - -

Har använt det på en bensintank

härligt

2 251 Inlägg
19 april 2018
Vanlig hederlig tvål i fast form fugerar som tillfällig lösning.

161 Inlägg
27 april 2018
Besiktade Priusen och den gick igenom, dock sa besiktningsgubben att högra drivknutsdamasken har spruckit och att jag borde byta den snarast. Hör inget klickande eller dylikt så själva drivknuten borde fortfarande vara bra.

Funderar på att köpa denna, http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … rtId=72350

Någon som använt den eller är jag bara dumsnål om jag använder den?

390 Inlägg
27 april 2018
Juggen1988 skrev:
... eller är jag bara dumsnål om jag använder den?

Svar ja!   smile

Chansen att du får göra om reparationen efter en kort tid bedömer jag till 99,5 procent. 

För det första får du aldrig in fettet IN i knuten utan att demontera knuten.
Och för det andra blir det ett rent litet helvete att limma ihop den och få damasken tät om du råkar kleta ut lite fett på ytorna som ska limmas.

7 711 Inlägg
27 april 2018
eastereverybodybay skrev:
Juggen1988 skrev:
... eller är jag bara dumsnål om jag använder den?

Svar ja!   smile

Chansen att du får göra om reparationen efter en kort tid bedömer jag till 99,5 procent. 

För det första får du aldrig in fettet IN i knuten utan att demontera knuten.
Och för det andra blir det ett rent litet helvete att limma ihop den och få damasken tät om du råkar kleta ut lite fett på ytorna som ska limmas.

Har också dålig erfarenhet av delat dammskydd.
Inte att betrakta som permanent lösning - endast temporär.

10 Inlägg
28 april 2018
Juggen1988 skrev:
Besiktade Priusen och den gick igenom, dock sa besiktningsgubben att högra drivknutsdamasken har spruckit och att jag borde byta den snarast. Hör inget klickande eller dylikt så själva drivknuten borde fortfarande vara bra.

Funderar på att köpa denna, http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … rtId=72350

Någon som använt den eller är jag bara dumsnål om jag använder den?

Jag har använt sådana och det har hålt utmärkt i 6 år. Jag rekommenderar de där.

10 Inlägg
28 april 2018
lada_power skrev:

Annars är plastic paddings läcktätare ämnat för tätning  av bensintänkar etc. Jag vet inte om det är bättre eller sämre än biltemas metallspackel. Men det borde vara ett säkrare kort

https://www.bauhaus.se/lacktatare-plast … 80-ml.html

Sök