Köpråd: S40 2,0t vs s60 2,4t?

Walle_wandalen
9 februari 2009 · 61 Inlägg

hade valt helt klart s60 av dom där bilarna. Men om jag skulle välja nån volvo i den pris klassen hade ja valt en c70

Rquired Allmänt envis
9 februari 2009 · 12 512 Inlägg

stejo780 skrev:
Detta handlar om gamla s40. Utan N. Tror inte ens nya finns med den aktuella motorn.

Kan tillägga att jag kört mer 2,0t nu och tycker den känns helt ok förutom växelspaken som känns sladdrig. Det är lite synd.

Då hade jag sagt en S60, utan tvivel i och med att det är betydligt mer bil.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
R_fused There is no replacement for displacement
9 februari 2009 · 630 Inlägg

Som sagt prova dig fram till vad du vill ha, växelspaken som är sladdrig är nog bara ett fel på den bilen, min sladdrar inte ett dugg:) En sänkning och lite större fälgar så har du en bil som är rolig att köra sålänge du inte gillar att kasta ut bakänden

nitrox Defloratör.
9 februari 2009 · 641 Inlägg

stejo780 skrev:
Detta handlar om gamla s40. Utan N. Tror inte ens nya finns med den aktuella motorn.

Kan tillägga att jag kört mer 2,0t nu och tycker den känns helt ok förutom växelspaken som känns sladdrig. Det är lite synd.

samma låda i s60 som 2.0t

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
Blomsterberg plattsättare!
10 februari 2009 · 804 Inlägg

s60in alla dagar i veckan även på bakfyllan.. smile mycket snyggare och mycket bekvämare å bättre på allt enligt min åsikt.. har tyvär inte provkört fismodellerna i turbon smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
anvandare_12345
10 februari 2009 · 654 Inlägg

Välj S60'n. Det är ju två helt skilda bilar när man kör dem. Det känns verkligen att S60'n kom ett par år senare än X40. Här ligger flera år av utveckling. Den är stabilare på vägen och har en avsevärt högre komfort.

chrizz Administratör
10 februari 2009 · 11 783 Inlägg

Tråd rensad på personangrepp med mera, och herr "FYeah" har en varning.

För övrigt handlar inte tråden om BMW, så ta den diskussionen i en annan tråd istället.

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
FYeah Avstängd
10 februari 2009 · 103 Inlägg

S60n tycker jag med dom är för sköna att köra och är pigga! men ligger inte T5an väldigt nära 2.4t i prisklass?

TurbOla Reservdansk
10 februari 2009 · 6 271 Inlägg

FYeah skrev:
S60n tycker jag med dom är för sköna att köra och är pigga! men ligger inte T5an väldigt nära 2.4t i prisklass?

Snabb titt på Blocket ger att 2,4T ligger i snitt 20 000 lägre än T5 i samma årsmodell.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
FYeah Avstängd
10 februari 2009 · 103 Inlägg

TurbOla skrev:

FYeah skrev:
S60n tycker jag med dom är för sköna att köra och är pigga! men ligger inte T5an väldigt nära 2.4t i prisklass?

Snabb titt på Blocket ger att 2,4T ligger i snitt 20 000 lägre än T5 i samma årsmodell.

Ojj fan det va ju inte så nära hehe;D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang