Lär-dig-av-andras-misstag tråden

Nybergrobin
19 januari 2012 · 2 382 Inlägg

Bjork_Pagen skrev:
Tro aldrig att du kan gå ur bilen i farten när mor hämtat dig o man är lite rund under tassarna, prova de när min mor hämta mig på en fest när man va lite yngre, skulle in på macken o handla en rö tjur men när hon höll 30knyck så tyckte ja de va lagom att knalla ut, givetvis fastnade ja med armen i bältet vilket gjorde att huvet slå i asfalten först o slog ut 4tänder samtidigt som vänster armen blev överkörd att bakhjulet, blodig o fin knalla ja in i bilen igen och fick åka hem! Känslan att vakna i duschen dan efter naken och ont i hela trynet + känslan att där fattas något flabben va lite speciellt! Så e du laddad om nån hämtar dig så be dom gärna slå till barnlåsen till dörrarna bak haha

Satan vad det ska ha gjort ont :S

SteffeLeffe
19 januari 2012 · 12 Inlägg

ligg aldrig på rygg när du nyser..

Nybergrobin
19 januari 2012 · 2 382 Inlägg

SteffeLeffe skrev:
ligg aldrig på rygg när du nyser..

"Hej, tänkte starta en tråd med misstag som du har gjort under huven som har blivit väldigt dyra eller som har fått mycket onödigt arbete som följd."

Vet inte om det passar in i denna tråd tongue Eller nös du och körde av vägen? xD

Mack Forum- och sitemoderator
19 januari 2012 · 26 155 Inlägg

SteffeLeffe skrev:
ligg aldrig på rygg när du nyser..

Kan göra ett tillägg här faktiskt.

Ligg aldrig på rygg - under en bil du skruvar under - när du plötsligt nyser.
Man skallar underredet ganska duktigt om man har otur..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
SteffeLeffe
19 januari 2012 · 12 Inlägg

Nybergrobin skrev:

SteffeLeffe skrev:
ligg aldrig på rygg när du nyser..

"Hej, tänkte starta en tråd med misstag som du har gjort under huven som har blivit väldigt dyra eller som har fått mycket onödigt arbete som följd."

Vet inte om det passar in i denna tråd tongue Eller nös du och körde av vägen? xD

Ja alltså jag låg under bilen.. xD

Fast ngn onödig arbetsföljd blev det ju inte direkt..

Senast redigerat av SteffeLeffe (19 januari 2012)

Pim_Pim
19 januari 2012 ·

Gör aldrig om det här misstaget: En kompis sitter i sin bil och jag sitter i min, vi står kanske 100m ifrån varandra. Båda hissar ner rutan på förarsidan och stoppar ut handen i luften, kör mot varann och gör en "give me five", kan lova er att handen domnade bort rätt så rejält efter de. tongue

Mack Forum- och sitemoderator
19 januari 2012 · 26 155 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Gör aldrig om det här misstaget: En kompis sitter i sin bil och jag sitter i min, vi står kanske 100m ifrån varandra. Båda hissar ner rutan på förarsidan och stoppar ut handen i luften, kör mot varann och gör en "give me five", kan lova er att handen domnade bort rätt så rejält efter de. tongue

Hahahahahahaha...

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Bjork_Pagen Scania Euro 6 Trucker
19 januari 2012 · 219 Inlägg

Kan lova att de kändes mer än 2dagar efter haha

Nybergrobin skrev:

Bjork_Pagen skrev:
Tro aldrig att du kan gå ur bilen i farten när mor hämtat dig o man är lite rund under tassarna, prova de när min mor hämta mig på en fest när man va lite yngre, skulle in på macken o handla en rö tjur men när hon höll 30knyck så tyckte ja de va lagom att knalla ut, givetvis fastnade ja med armen i bältet vilket gjorde att huvet slå i asfalten först o slog ut 4tänder samtidigt som vänster armen blev överkörd att bakhjulet, blodig o fin knalla ja in i bilen igen och fick åka hem! Känslan att vakna i duschen dan efter naken och ont i hela trynet + känslan att där fattas något flabben va lite speciellt! Så e du laddad om nån hämtar dig så be dom gärna slå till barnlåsen till dörrarna bak haha

Satan vad det ska ha gjort ont :S

Laddtryck är beroende framkallande, speciellt i en 16liters Turbo diesel V8;)
RD_87 Skrotsamlare
19 januari 2012 · 4 031 Inlägg

Lossade ett bromsok som låg på idag, när man lossar med koben gör man bäst i att kolla så att man verkligen lossat rätt bultar. Annars så kan det kosta ett fästöra.... Känner mig bara liiite dum.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Mattss0n LTJD
19 januari 2012 · 192 Inlägg

Kolla alltid vart du lägger verktygen, så du inte lägger det mellan + & - pol på batteriet. smile

Flyger just nu:
SAAB 9000 AERO
SAAB SONETT III - 71
SAAB 900 CABRIOLET
Saab Sonett III "4000 mil" (1971)
Saab 900 Cabriolet "Aero Wannabe" (1994)
Putteliten
19 januari 2012 · 9 079 Inlägg

Låt inte ölburken stå kvar på baslådan när du slår igen koffertluckan på sedan. Blir fina ringar i luckan sen.

PMPerformance
19 januari 2012 · 2 266 Inlägg

Pim_Pim skrev:
Gör aldrig om det här misstaget: En kompis sitter i sin bil och jag sitter i min, vi står kanske 100m ifrån varandra. Båda hissar ner rutan på förarsidan och stoppar ut handen i luften, kör mot varann och gör en "give me five", kan lova er att handen domnade bort rätt så rejält efter de. tongue

Dagens haha men vet man inget så lär man testa

svetsdiff !!!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 januari 2012 · 13 746 Inlägg

Mattss0n skrev:
Kolla alltid vart du lägger verktygen, så du inte lägger det mellan + & - pol på batteriet. smile

haha det där har nog alla gjort någon gång..

har en bättre grej

när man skrotar bilar och ska tömma soppan ur dom använd inte en soppadunkt i plåt i motorutrymmet
och kom imot en +kabel då brinner det riktigt duktigt haha..

höll på att dö när jag såg flamman som slog upp den var inte dålig

tur jag inte höll i dunken det gjorde dock polarn tur det var kallt så det inte brann bättre självslocknade

så det slutade med att flytta lite kablar innan dunken stalldes tillbaka smile

kan man snacka om bränskadad bensin ;-)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
sleepyoh
19 januari 2012 · 1 319 Inlägg

När jag var nybliven artonåring och precis köpt min första bakhjulsdrivna (740) så var jag frekvent ute och körde runt på kvällarna. Vi hade en riktigt fin skogssträcka vi brukade köra, en kväll när det gick som fortast i 70-80 så på retursladden rattade man fort, och då råkade jag slå till den högra kulan så in i helvete hårt att jag höll på att köra i diket. Tvungen att stanna i 5 minuter efter det. Så ge fan i slå er på bollarna när ni sladdar! Inte långt ifrån krock med träd annars!

_----------'
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 januari 2012 · 3 929 Inlägg

sleepyoh skrev:
När jag var nybliven artonåring och precis köpt min första bakhjulsdrivna (740) så var jag frekvent ute och körde runt på kvällarna. Vi hade en riktigt fin skogssträcka vi brukade köra, en kväll när det gick som fortast i 70-80 så på retursladden rattade man fort, och då råkade jag slå till den högra kulan så in i helvete hårt att jag höll på att köra i diket. Tvungen att stanna i 5 minuter efter det. Så ge fan i slå er på bollarna när ni sladdar! Inte långt ifrån krock med träd annars!

Been there done that not nice .... roll

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
PerssonTheKung -->*Persson*<--
19 januari 2012 · 287 Inlägg

Lek aldrig en svärmors dröm å låt tjejens små syskon leka i bilen när man litter under och skruvar... Tyckte att de inte var någon fara, den var ju upppallad på pallbockar osv, så de va ju lugnt, tills jag märkte att nycklarna satt i och bilen for iväg när jag låg under... Helvete(!) va ont de gjorde.... Plus att min 2 kg stora godispåse var uppäten, inte konstigt att barnen va tysta å snälla

"Drive It Like You Hate It"
Volvo V70N "wäjsötin" (2001)
Opel Frontera "--4x4--" (1995)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 januari 2012 · 13 746 Inlägg

PerssonTheKung skrev:
Lek aldrig en svärmors dröm å låt tjejens små syskon leka i bilen när man litter under och skruvar... Tyckte att de inte var någon fara, den var ju upppallad på pallbockar osv, så de va ju lugnt, tills jag märkte att nycklarna satt i och bilen for iväg när jag låg under... Helvete(!) va ont de gjorde.... Plus att min 2 kg stora godispåse var uppäten, inte konstigt att barnen va tysta å snälla

det är sånt vi föräldrar redan innan vet..regel nummer 1 ta ALLTID ur nyckeln när barn är i närheten..

slutar aldrig nästan aldrig lyckligt
men nu vet du det till nästa gång smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
19 januari 2012 · 3 929 Inlägg

PerssonTheKung skrev:
Lek aldrig en svärmors dröm å låt tjejens små syskon leka i bilen när man litter under och skruvar... Tyckte att de inte var någon fara, den var ju upppallad på pallbockar osv, så de va ju lugnt, tills jag märkte att nycklarna satt i och bilen for iväg när jag låg under... Helvete(!) va ont de gjorde.... Plus att min 2 kg stora godispåse var uppäten, inte konstigt att barnen va tysta å snälla

Vad i helvete? Mer information!? Vad hände? yikes Förstår ju att dom startade bilen med växel i men vad hände med dig?

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
19 januari 2012 · 13 746 Inlägg

Thunderbird88 skrev:

PerssonTheKung skrev:
Lek aldrig en svärmors dröm å låt tjejens små syskon leka i bilen när man litter under och skruvar... Tyckte att de inte var någon fara, den var ju upppallad på pallbockar osv, så de va ju lugnt, tills jag märkte att nycklarna satt i och bilen for iväg när jag låg under... Helvete(!) va ont de gjorde.... Plus att min 2 kg stora godispåse var uppäten, inte konstigt att barnen va tysta å snälla

Vad i helvete? Mer information!? Vad hände? yikes Förstår ju att dom startade bilen med växel i men vad hände med dig?

bevisligen inte så jäkla farligt eftersom han kan skriva här..

shit happens men det som inte dödar det härdar big_smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Putteliten
19 januari 2012 · 9 079 Inlägg

Sitt aldrig i mitten i baksätet när ni ska åka med mig och sladda. Kan resultera i ett blåöga efter att jag slitit loss växelspaksknoppen, vilket hänt ett flertal gånger.

Körde folkrace ett tag och lärde mig krossväxla. Fullvarv på ettan vid start håll hårt i spaken, sparka till på kopplingen slå i tvåan HÅRT annars går det inte. Tjänade en jäkla massa tid på det.....

Senast redigerat av Putteliten (19 januari 2012)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang