2271
Sök

Bromsfel Audi A6 2,6 -97

336 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
Tja!

Fick nyligen nya belägg runt om bilen och skivor fram. Men en röd lampa i bilen börja blinka när man startar bilen och rullar några meter.

Vad är felet?
Hur åtgärdar man det?

M.V.H

//
Roe

155 Inlägg
11 februari 2009
vad är det för lampa.. hur ser den ut

A4 orginal till mer kreativ - :)

4 670 Inlägg
11 februari 2009
mhp skrev:
vad är det för lampa.. hur ser den ut

Kan vara bra o skriva med smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2009
Kopplade du i kablarna för slitagevarnare?

Det är antagligen en röd symbol (!) följt av en varningssignal. Tre pip.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (11 februari 2009)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

336 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:

Mvh Tommy

exakt som du säger låter mycket exakt, kan jag inte riktigt svara på eftersom det var ej jag som gjorde arbetet. Men är det någont man kan kolla? Svåra att hitta?
Senast redigerat av ROE (11 februari 2009)

//
Roe

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2009
ROE skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

exakt som du säger låter mycket exakt, kan jag inte riktigt svara på eftersom det var ej jag som gjorde arbetet. Men är det någont man kan kolla? Svåra att hitta?

Okay. Nej det är inte svårt att kolla. Bort med hjulen bara och kolla kablarna som går från beläggen. De ska vara i kopplade. Iaf fram, är osäker på om det finns slitagevarnare baktill.

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

336 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
ROE skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Okay. Nej det är inte svårt att kolla. Bort med hjulen bara och kolla kablarna som går från beläggen. De ska vara i kopplade. Iaf fram, är osäker på om det finns slitagevarnare baktill.

Mvh Tommy

japp, kan börja fram och kolla. Men om det sitter i och ser ut som det ska, vad är felet då? Eftersom tycker det låter skumt att dem skulle låta en kabel bara hänga löst där om dem nu har tagit av den hmm

//
Roe

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2009
ROE skrev:
japp, kan börja fram och kolla. Men om det sitter i och ser ut som det ska, vad är felet då? Eftersom tycker det låter skumt att dem skulle låta en kabel bara hänga löst där om dem nu har tagit av den hmm

Svårt att säga, men ifall det inte lyste och varnade innan belägg och skivbyte så kan det inte vara så mycket annat tycker jag.

Mvh Tommy

336 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
ROE skrev:

Svårt att säga, men ifall det inte lyste och varnade innan belägg och skivbyte så kan det inte vara så mycket annat tycker jag.

Mvh Tommy

hmm nopp det varnade ej innan bytet, skumt nog för då borde det göra det haha tongue för det var rätt kassa smile
men om den sitter som dem ska, kan det då vara så pass att dem måste bytas ut till nya eftersom så var det på bmw z3, varför kan jag ej svara på men så var det, säger en polare här tongue

om det blir nya, vet du då om det är svårt att byta dem?

//
Roe

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2009
ROE skrev:
te_wik skrev:
ROE skrev:

Mvh Tommy

hmm nopp det varnade ej innan bytet, skumt nog för då borde det göra det haha tongue för det var rätt kassa smile
men om den sitter som dem ska, kan det då vara så pass att dem måste bytas ut till nya eftersom så var det på bmw z3, varför kan jag ej svara på men så var det, säger en polare här tongue

Byta ut vad mot nya? Du hade ju nya belägg och skivor?
Kolla även bromsvätskenivån, enkelt att kolla det.

Mvh Tommy

336 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
ROE skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Byta ut vad mot nya? Du hade ju nya belägg och skivor?
Kolla även bromsvätskenivån, enkelt att kolla det.

Mvh Tommy

hehe inte belägg o skivor tongue utan kablen som "varnar" japp det kan man med kolla.

//
Roe

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2009
ROE skrev:
hehe inte belägg o skivor tongue utan kablen som "varnar" japp det kan man med kolla.

Själva varnaren ska sitta integrerad i beläggen. Själva kablaget som går in i kabelstammen lär ju inte vara trasig.

Hur mycket av de gamla beläggen fanns kvar? Tror den ska börja varna om det är under 5mm kvar.

Mvh Tommy

336 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
ROE skrev:

Själva varnaren ska sitta integrerad i beläggen. Själva kablaget som går in i kabelstammen lär ju inte vara trasig.

Hur mycket av de gamla beläggen fanns kvar? Tror den ska börja varna om det är under 5mm kvar.

Mvh Tommy

hmm ok, Det var nere i på metallen, så jag skulle säga typ inget hmm men där vara mycket på skivorna. Kan ej svara på mm men dem såg rätt blankslitna ut.
men lampan lös ej innan bytet, lite skumt det borde vara tvärtom tongue

//
Roe

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2009
Okay, Konstigt att den inte varnat tidigare då..

Svårt för mig att säga så mycket, kan vara vad som helst.

Men börja med att kolla vätskenivån, sedan beläggen/kablaget.

Skriv en fråga på www.nordicaudi.com så får du nog fler svar.

Mvh Tommy

336 Inlägg
11 februari 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Okay, Konstigt att den inte varnat tidigare då..

Svårt för mig att säga så mycket, kan vara vad som helst.

Men börja med att kolla vätskenivån, sedan beläggen/kablaget.

Skriv en fråga på www.nordicaudi.com så får du nog fler svar.

Mvh Tommy

japp, tackar för svaren för nu har jag iallafall någont att börja med istället bara för att stå där och vänta tongue
Återkommer i tråden när det har kollats får vi se om man har fler tankar då smile

//
Roe

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 februari 2009
Gör så. Lycka till!

Mvh Tommy

733 Inlägg
11 februari 2009
ja lycka till! det är ett helvete med bilar...

M.v.h. Emil

4 767 Inlägg
11 februari 2009
Tråd flyttad till rätt forumsdel! smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

336 Inlägg
12 februari 2009
Trådstartare
Erick skrev:

okok tongue men låter ju mer fel nu ;D det är en el del som krånglar tongue

//
Roe

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 februari 2009
ROE skrev:
Erick skrev:

okok tongue men låter ju mer fel nu ;D det är en el del som krånglar tongue

Vad är det som krånglar?

Mvh Tommy

Sök