Problem med digitala mätarna på kadett gsi 16v

Miltoon
13 februari 2009 · 11 Inlägg

skulle behöva lite hjälp med vad detta kan va för fel..

alltså digitala mätarna på kadett gsi dem funkar under testen som görs och när tändningen är på, men så fort bilen startar så blir mätarna svarta vad kan de vara för fel?? bilen har stått still i 10 år i garage kan de ha bildats oxid vd nån kontakt??

tacksam för alla svar:D

Senast redigerat av Miltoon (13 februari 2009)

Micke_Passat Lastbilschaufför
13 februari 2009 · 156 Inlägg

Miltoon skrev:
skulle behöva lite hjälp med vad detta kan va för fel..

alltså digitala mätarna på kadett gsi dem funkar under testen som görs och när tändningen är på, men så fort bilen startar så blir mätarna svarta vad kan de vara för fel?? bilen har stått still i 10 år i garage kan de ha bildats oxid vd nån kontakt??

tacksam för alla svar:D

Jag hade exakt samma fel på min gamla kadett och det är ett standard fel. Problemt som uppstår sitter inne i den digitala mätaren och det går inte att göra någonting åt det. Antingen lyckas du hitta en ny på skroten eller så får du köpa en ny och de kostar de flis hmm

Hade motorsport varit enkelt hade det kallats fotboll =)
DusanMandick Random Hero
13 februari 2009 · 4 047 Inlägg

vimmerby, är de långt från blikstorp ? står 2 gsi där på skroten som såg ut o va i bra skick inuti, om du nu behöver plocka nytt

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Etingelholm
13 februari 2009 · 979 Inlägg

Miltoon skrev:
skulle behöva lite hjälp med vad detta kan va för fel..

alltså digitala mätarna på kadett gsi dem funkar under testen som görs och när tändningen är på, men så fort bilen startar så blir mätarna svarta vad kan de vara för fel?? bilen har stått still i 10 år i garage kan de ha bildats oxid vd nån kontakt??

tacksam för alla svar:D

Jag vill inte låta drastisk lr taskig men släng skiten & hitta en bättre begagnad. Kadett sjukan helt enkelt, ungefär som opels rost. Vanligt fel när dom slocknar på det viset. Elslingorna lr elektroderna som sitter i panelen & får allting att lysa brinner upp väldigt lätt.

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
einherjer
13 februari 2009 · 587 Inlägg

...... och skulle du behöva köpa nya mätare så har jag det liggande. pm:a vid intresse.

Miltoon
14 februari 2009 · 11 Inlägg

Micke_Passat skrev:

Miltoon skrev:
skulle behöva lite hjälp med vad detta kan va för fel..

alltså digitala mätarna på kadett gsi dem funkar under testen som görs och när tändningen är på, men så fort bilen startar så blir mätarna svarta vad kan de vara för fel?? bilen har stått still i 10 år i garage kan de ha bildats oxid vd nån kontakt??

tacksam för alla svar:D

Jag hade exakt samma fel på min gamla kadett och det är ett standard fel. Problemt som uppstår sitter inne i den digitala mätaren och det går inte att göra någonting åt det. Antingen lyckas du hitta en ny på skroten eller så får du köpa en ny och de kostar de flis hmm

du tror inte de kan va den där dimmern som all pratar om ?? nu blev ja fasen ledsen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang