Dispens för heltonat?

_nicko MONACOR
17 februari 2009 · 25 Inlägg

Har hört att de går att söka dispans för heltoning?
om man typ är känslig för ljus. . typ om man har migrän?¨

någon som ha hört detta förut?big_smile

Bmw
Volvo S40N (2006)
AlvereZ
17 februari 2009 · 787 Inlägg

_nicko skrev:
Har hört att de går att söka dispans för heltoning?
om man typ är känslig för ljus. . typ om man har migrän?¨

någon som ha hört detta förut?big_smile

Inte jag iaf yikes

bollen1986
17 februari 2009 · 3 714 Inlägg

nja inte migrän men om man har hudsjukdom så kan man få detta (dock måste man ha papper på det)

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
itouch
17 februari 2009 · 1 488 Inlägg

Tror det krävs väldigt specifika papper för det, men jag har hört att stjärnor får ha heltonat för att vara mer anonyma smile Zlatan kör ju de på alla sina bilar.

snoddas
17 februari 2009 · 1 142 Inlägg

om du har skyddad indentitet av olika skäl så kan du få tona runt om och så hudsjukdom da....tror man får ha de om de är väldigt ljust och de är fabriksgjort så de är i rutorna...om du förstår

MilleN
17 februari 2009 · 9 108 Inlägg

itouch skrev:
Tror det krävs väldigt specifika papper för det, men jag har hört att stjärnor får ha heltonat för att vara mer anonyma smile Zlatan kör ju de på alla sina bilar.

Undrar om det räcker att vara admin på gorg roll

soyd
17 februari 2009 · 1 853 Inlägg

Om du fixar ett intyg från din optiker så kan du få det, men det lär inte vara så lätt! smile

men lycka till smile

/mvh soyd

bollen1986
17 februari 2009 · 3 714 Inlägg

snoddas skrev:
om du har skyddad indentitet av olika skäl så kan du få tona runt om och så hudsjukdom da....tror man får ha de om de är väldigt ljust och de är fabriksgjort så de är i rutorna...om du förstår

man får ha kolsvarta rutor om man vill så länge man har papper på att man har en hudsjukdom som te.x soleksem eller liknande

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
itouch
17 februari 2009 · 1 488 Inlägg

MilleN skrev:

itouch skrev:
Tror det krävs väldigt specifika papper för det, men jag har hört att stjärnor får ha heltonat för att vara mer anonyma smile Zlatan kör ju de på alla sina bilar.

Undrar om det räcker att vara admin på gorg roll

Vi skulle kanske ansöka wink

Slipurson
17 februari 2009 · 34 Inlägg

En kompis hade en 850 för ett tag sen, och han jobbade på Volvo så han beställde ny framruta och glas till framdörrarna som va koppartonade från Volvo, och han hade den i ett par år och Bilprovningen sa aldrig nått, antar att polisen kan klaga lite, men dom kan ju alltid försöka få bort det smile

För migrän kan du nog inte få det, tror inte nån skriver att intyg på att man ska få köra bil med sån migrän att man inte klarar dagsljus :p, men som sagts tidigare så kan du alltid testa med din optiker.

Audi A6 1.8T "Mr. Santorini Blue" (2001)
Volkswagen Polo 1,4 tdi "JGFen" (2007)
Atlaz745 Mannen myten legenden
17 februari 2009 · 179 Inlägg

finns ingen dispens..alldrig hört iaf

wooooommm, pschii, wooooommmm
soyd
17 februari 2009 · 1 853 Inlägg

Atlaz745 skrev:
finns ingen dispens..alldrig hört iaf

Det finns om du har problem med synen kan du få det bland annat... sedan är det som folk säger här att om man har en del andra handikapp så kan man också få det...

men då måste man nog ha ett "riktigt" handikapp...

om man har en släkting som är optiker/läkare så finns alltså möjligheten big_smile

Volvo_Mannen Volvoskadad
17 februari 2009 · 6 017 Inlägg

Förstår inte varför man ska få dispens? Anledningen till att man inte får tona runt om är ju att man försämrar sikten. Och skulle dessa "undantags personer" vara bättre förare och klara av att köra bil bra ändå?

Jonas
Volvo_Mannen Volvoskadad
17 februari 2009 · 6 017 Inlägg

soyd skrev:

Atlaz745 skrev:
finns ingen dispens..alldrig hört iaf

Det finns om du har problem med synen kan du få det bland annat... sedan är det som folk säger här att om man har en del andra handikapp så kan man också få det...

men då måste man nog ha ett "riktigt" handikapp...

om man har en släkting som är optiker/läkare så finns alltså möjligheten big_smile

Om man har problem med synen (inte vanliga med glasögon) ska man fan inte köra bil, punkt!

Jonas
evilaudio
17 februari 2009 · 16 195 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

soyd skrev:

Atlaz745 skrev:
finns ingen dispens..alldrig hört iaf

Det finns om du har problem med synen kan du få det bland annat... sedan är det som folk säger här att om man har en del andra handikapp så kan man också få det...

men då måste man nog ha ett "riktigt" handikapp...

om man har en släkting som är optiker/läkare så finns alltså möjligheten big_smile

Om man har problem med synen (inte vanliga med glasögon) ska man fan inte köra bil, punkt!

finns dom som bara ser på ett öga som får ta körkort samt dom som sitter i rullstol å en handikappade.. de har ja lite svårt att förstå.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
soyd
17 februari 2009 · 1 853 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:

soyd skrev:

Atlaz745 skrev:
finns ingen dispens..alldrig hört iaf

Det finns om du har problem med synen kan du få det bland annat... sedan är det som folk säger här att om man har en del andra handikapp så kan man också få det...

men då måste man nog ha ett "riktigt" handikapp...

om man har en släkting som är optiker/läkare så finns alltså möjligheten big_smile

Om man har problem med synen (inte vanliga med glasögon) ska man fan inte köra bil, punkt!

nä det är sant, men då klarar man nog inte heller syn testet hmm

det är väll mer för folk som är känsliga mot starkt ljus mm

FireTraXX DFFL
17 februari 2009 · 9 020 Inlägg

itouch skrev:

MilleN skrev:

itouch skrev:
Tror det krävs väldigt specifika papper för det, men jag har hört att stjärnor får ha heltonat för att vara mer anonyma smile Zlatan kör ju de på alla sina bilar.

Undrar om det räcker att vara admin på gorg roll

Vi skulle kanske ansöka wink

Skyll på hotbilden. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Eberlund VW Ägare
17 februari 2009 · 1 011 Inlägg

itouch skrev:
Tror det krävs väldigt specifika papper för det, men jag har hört att stjärnor får ha heltonat för att vara mer anonyma smile Zlatan kör ju de på alla sina bilar.

Det gör jag med. smile Men det gör mig inte till kändis och inte heller mig över lagen. Men jag gör det endå. Varför skulle inte en kändis inte få det trots att man inte får när jag gör det?

Henrik Eberlund
fish Allfixare
17 februari 2009 · 1 475 Inlägg

soyd skrev:

Volvo_Mannen skrev:

soyd skrev:

Det finns om du har problem med synen kan du få det bland annat... sedan är det som folk säger här att om man har en del andra handikapp så kan man också få det...

men då måste man nog ha ett "riktigt" handikapp...

om man har en släkting som är optiker/läkare så finns alltså möjligheten big_smile

Om man har problem med synen (inte vanliga med glasögon) ska man fan inte köra bil, punkt!

nä det är sant, men då klarar man nog inte heller syn testet hmm

det är väll mer för folk som är känsliga mot starkt ljus mm

Hur gör dom när dom möter någon på natten då?? För dom lär ju absolut inte få ha tonat på vindrutan... Aldrig hört att man ska få nån dispens för div olika sjukdomar/åkommor. Har man sånt fel på synen så man inte tål starkt ljus så bör man nog inte köra bil alls.

Hamilton
17 februari 2009 · 8 864 Inlägg

Håller helt och hållet med fish i hans inlägg.
Har man sådana krämpor att man måste ha helt mörkt så ska man defenitivt inte köra bil.
Ta på solbrillor och åk som passagerare i stället är mitt råd.

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang