3573
Sök

Tips & råd på bromsskivor fram Saab 9000 2,3T

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Hej smile
Behöver tips och råd över vilka skivor o belägg jag ska välja. Ska endast byta i fram så några kompletta kit är inte aktuella (om det inte finns för bara ifram då).

Tycker Biltema känns lite b samtidigt som jag inte kommer satsa en allt för stor peng.

Så brassa på nu med förslag billiga som dyra. skriv gärna med priser eller en länk.

MVH Rikard

Hmm, vet inte?
1 775 Inlägg
19 februari 2009
EBC skivor med ferodo ds2500 belägg, ska funka fint smile

skivorna har speedparts.se och beläggen http://www.racestuff.se/index.php?main_ … 93db1472ae

Steelgray Saab 9-3 Aero -01 (fix och trix bil)
Gasa med hjärnan istället för högerfoten.

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
kwansa skrev:

skivorna har speedparts.se och beläggen http://www.racestuff.se/index.php?main_ … 93db1472ae

Tack för förslaget! Ligger inom ramen vad jag kan tänka mej att betala, fast kör ju inte på bana osv så anske lite overkill iaf. Vad tror du?

Just det, glömde säga att skivorna måste funka med 16". Allra hellst med 15" också då jag har det på vinterdäcken. Är dessa skivor större än original?

Mer förslag nu smile

MVH Rikard

102 Inlägg
19 februari 2009
skutte skrev:
kwansa skrev:

Tack för förslaget! Ligger inom ramen vad jag kan tänka mej att betala, fast kör ju inte på bana osv så anske lite overkill iaf. Vad tror du?

Just det, glömde säga att skivorna måste funka med 16". Allra hellst med 15" också då jag har det på vinterdäcken. Är dessa skivor större än original?

Mer förslag nu smile

Speedparts.se har ju Sportbromskit för gatkörning 4st skivor inkl. bromsbelägg och monteringsdetaljer.
Skivor slitsade mod 9 slitsar fram och 7 slitsar bak Samma dimension som original för 3620:- inte så farligt.

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Ne det är ju faktiskt ett överkomligt pris! Men vad är det för dimension på skivorna? Går dom med 15tum?

MVH Rikard

102 Inlägg
19 februari 2009
skutte skrev:
Ne det är ju faktiskt ett överkomligt pris! Men vad är det för dimension på skivorna? Går dom med 15tum?

Som jag skrev i tidigare inlägget så är det samma dimension som original smile

När gud skapade människan så gjorde han några huvuden som var perfekta, resten täckte han med hår !

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
19 februari 2009
Trådstartare
Ettehag skrev:
skutte skrev:

Ah missade det! Tack för hjälpen smile

Någon som vet ngt om Biltemas "sportbroms" skivor?

MVH Rikard

102 Inlägg
21 februari 2009
skutte skrev:
Ettehag skrev:
skutte skrev:

Ah missade det! Tack för hjälpen smile

Någon som vet ngt om Biltemas "sportbroms" skivor?

Inga problem smile

Angående Biltemas sportbromsskivor så finns det redan en ra tråd om det om du söker i forumet smile

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
21 februari 2009
Trådstartare
Tackar, ska kolla på detta!

MVH Rikard

2 164 Inlägg
21 februari 2009
Börja med att ta bort bromskölden fram.
Sen snåla inte med bromsarna och välj inte biltema för en kompis har fått en spricka som är genomgående.
Sen vad du väljer är upp till dig.

MVH

F

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
23 februari 2009
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Sen snåla inte med bromsarna och välj inte biltema för en kompis har fått en spricka som är genomgående.

MVH

F

Måste ha nya sköldar också, kostar 500kr st på Saab men de får gå! Eller finns det billigare sködar ngn annanstans? Jag vet inte vad jag ska välja för skivor, känns som att dom kostar antingen 500kr skivan eller flera tusen

MVH Rikard

2 164 Inlägg
23 februari 2009
skutte skrev:
Fredrik-79 skrev:

MVH

F

Måste ha nya sköldar också, kostar 500kr st på Saab men de får gå! Eller finns det billigare sködar ngn annanstans? Jag vet inte vad jag ska välja för skivor, känns som att dom kostar antingen 500kr skivan eller flera tusen

De jag menar är att du INTE ska ha kvar några broms sköldar alls. De är bara i vägen för kyl luften.
Vad är du beredd på att lägga på bromsarna??
Försök hitta paket med skivor och bromsar.
Köp INTE borrade skivor för dom har tendens att spricka.

MVH

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Jaha du menar så smile Det är lungt på SBP och så med det då? Jadu betalar rätt pris för rätte grejer så att säga. Har kollat runt lite efter paket men efterssom jag bara ska byta ifram så är det svårare. Några förslag? Okej, då ska jag nog inte köpa borrade skivor iaf.

Tack så mkt för hjälpen

MVH Rikard

2 164 Inlägg
24 februari 2009
Beror på plånbok.
Jag skulle försöka hitta nått som din plånbok gillar.
Jag betalade 5000:- för mitt kitt.
Men de va några år sen nu.
Men kolla runt på pean Sweden, Nordic, Maptun m.m om vad dom rekomenderar för skivor och klossar för dom pengar du har.

Ja du dom säger inget vad jag vet för de är inget som behövs igentligen.

MVH

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
24 februari 2009
Trådstartare
Fredrik-79 skrev:
Beror på plånbok.
Jag skulle försöka hitta nått som din plånbok gillar.
Jag betalade 5000:- för mitt kitt.
Men de va några år sen nu.
Men kolla runt på pean Sweden, Nordic, Maptun m.m om vad dom rekomenderar för skivor och klossar för dom pengar du har.

Ja du dom säger inget vad jag vet för de är inget som behövs igentligen.

MVH

Ska forts med att leta runt. Tack för all hjälp

MVH Rikard

102 Inlägg
24 februari 2009
Dom skivorna som jag tog fram från Speedparts, var det lite för dyrt eller? smile för isf kan jag leta lite annat?

2 164 Inlägg
25 februari 2009
Ettehag skrev:
Dom skivorna som jag tog fram från Speedparts, var det lite för dyrt eller? smile för isf kan jag leta lite annat?

De är ju i stort sett slitsade orginal skivor med andra belegg.

MVH

Bilrekonditionerare
453 Inlägg
25 februari 2009
Trådstartare
Ettehag skrev:

Nedå inget är för dyrt wink Men kanske inte behöver så mkt prestanda, jag vet inte. Ska kolla in det du länka igen. Självklart är fler förslag välkomna smile

MVH Rikard

Sök