3600 Halvåret Helförsäkrat+Till läggs grejer för Vilt+Skadegörelse. Genom något nytt Bolag som jag ej kommer ihåg namnet på ... Insplanet.se sökte upp den biligaste försäkringen till min Volvo 60 2,4t 01a. 16 år skadde friaår på ens egna bilar ......
jag har inte hittat nån som har högre trafikförsäkring än mig än... min förra bil (Audi A4 1.9 tdi, 90 hk, -96) skulle kosta mig 993 kr i månaden... jag sökte på blocket eefter en Audi A8 med W12 och 450 hk -04 ... den skulle kosta mig 890 kr månaden med samma försäkringsbolag (trygghansa) och trafik på den med... vågar inte ens kolla vad min nya skulle kosta
Av vilken anledning har ni bilen försäkrad på er själva om det nu är så dyrt? Det är inte olagligt att låna bilen av t.ex. föräldrarna. "Min" BMW 325 Cab -02 kostar 7.000 helförsäkad helår i Stockholms innerstad. Vågar inte ens tänka på vad den skulle kosta om den stod på mig...
Av vilken anledning har ni bilen försäkrad på er själva om det nu är så dyrt? Det är inte olagligt att låna bilen av t.ex. föräldrarna. "Min" BMW 325 Cab -02 kostar 7.000 helförsäkad helår i Stockholms innerstad. Vågar inte ens tänka på vad den skulle kosta om den stod på mig...
Nä men att skenförsäkra är det däremot... Inte stor risk att åka dit på bilar som även ofta ägs av äldre som i ditt fall, men vissa bilar och motorcyklar kan man bli nekad ersättning, kvittar vad man själv säger om bolaget bestämmer sig för att det är en skenförsäkring, vistt man kan överklaga osv, men hur dyrt kan inte det bli om man förlorar målet ? Ex, hur många tanter på 65 bast äger en R1'a eller en Nissan 200sx eller Toyota Supra.. Bolaget lär säga att det är fråga om en skenförsäkring om du smäller och har reggat på farmor, kan bli riktigt dyrt i slutändan, tror även man bli polisanmäld för bedrägeri !
Senast redigerat av mrcelica (16 december 2006)
Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
380kr/månad för min 945 Turbo, helförsäkring + alla tillägg. 780kr/månad för min 850 T-5R (T-gul), helförsäkring + alla tillägg. (ska byta bolag på den när brytdatum passeras, då kommer den kosta 480kr/månad istället, får dessutom bättre försäkringsvillkor!) Just nu är den avställd, då kostar den 140kr/månad eller nåt sånt. 740 GLT 16v betalar jag ca 40kr/månad på, avställningsförsäkring.
Det är mao inte din bil? Hur känns det då? Billös....
Det är olagligt med försäkringsbedrägeri vilket det är när man försäkrar bilen på någon annan än den som huvudsakligen brukar den...
Att lära sig att leva över sina tillgångar redan som ung är ju lysande. Skaffa er bilar/försäkringar ni har råd att betala.
Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)