3083
Sök

Ni som stylar "taffligt" varför?

680 Inlägg
24 mars 2009
jes skrev:
Det är inte styling det är Fulning!!!

kan man kanske tycka,men inget man kan göra åt förutom å inte köpa den el???

982 Inlägg
25 mars 2009
de bästa som finns är ju är ju tex en bmw e36 med lexus baklysen..lackat allt svart i bilens färg..sen en stor kromad dekal på sidan..då leker livet  haha

eller en calibra med 1000 gälar i front spoilern o ökar bilens längd med 30cm

Gödseldräng
4 529 Inlägg
25 mars 2009
Beeenny skrev:
de bästa som finns är ju är ju tex en bmw e36 med lexus baklysen..lackat allt svart i bilens färg..sen en stor kromad dekal på sidan..då leker livet  haha

?? roll
https://www1.garaget.org/archive/90/89524/100828/100828-949462.jpg

627 Inlägg
25 mars 2009
Bjork skrev:
mastrovious skrev:
Fan va jag tycker det är fult när kjolpaketet sticker ut för långt från huven. Ser ut som bilen har underbett...

http://www.clipartguide.com/_named_clip … _image.jpg
http://195.149.144.149/images/21/2131757157.jpg

Seså, nu ska vi inte hänga ut just denna bil bara för att vi inte gillar den, ägaren sj kanske älskar den typen av styling.

Det är inte bilen i sig, gäller alla bilar som ser ut på liknande sätt. Calibran.. Saab, volvo, u name it. All respekt till ägaren av V40n. Han gör det han tycker e snyggt. Faller dock inte mig i smaken, lite det tråden handlar om. smile

We Ride Togheter, We Die Togheter!

Lights out.
124 Inlägg
25 mars 2009
Bland dom mest idiotiska trådar jag läst. En pojke utan inkomst som glider runt i föräldrabilar för..... mycket pengar. Kommer och klagar på killar/tjejer som fixar med sina bilar med blandade resultat. Prova gör nåt själv med en bil istället för att köpa en färdig stylad bil ur en bilhall?
Senast redigerat av Snajdarn (25 mars 2009)

Teddan
2 495 Inlägg
25 mars 2009
Snajdarn skrev:
Bland dom mest idiotiska trådar jag läst. En pojke utan inkomst som glider runt i föräldra bilar för..... mycket pengar. Kommer och klagar på killar/tjejer som fixar med sina bilar med blandade resultat. Prova gör nåt själv med en bil istället för att köpa en färdig stylad bil ur en bilhall?

ibland kanske man bara skall ge fan i att göra saker .... speciellt när det försämrar.

varför göra nått som blir sämre?

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Lights out.
124 Inlägg
25 mars 2009
r-ted skrev:
Snajdarn skrev:
Bland dom mest idiotiska trådar jag läst. En pojke utan inkomst som glider runt i föräldra bilar för..... mycket pengar. Kommer och klagar på killar/tjejer som fixar med sina bilar med blandade resultat. Prova gör nåt själv med en bil istället för att köpa en färdig stylad bil ur en bilhall?

ibland kanske man bara skall ge fan i att göra saker .... speciellt när det försämrar.

Vem bestämmer vad som är sämre? Är det du?

Teddan
2 495 Inlägg
25 mars 2009
Snajdarn skrev:
r-ted skrev:
Snajdarn skrev:

nej det är upp till den som tittar på den .

men vad är vitsen med olackade kjolpaket, påklistrade gälar, huv scoop, överdragsklädsel med drakar , wunderbaum i hela backspegeln, skärmar  kofferten ?

jag förstår inte meningen m allt det

25 Inlägg
25 mars 2009
Är helt i linje med trådskaparen. Saknar du känslan för vad som är vacker ge fan i det. Har du inte pengarna så ge fan i det. Arga bilmekanikern (likt arga snickaren) borde träda fram och styra upp dessa som saknar förmågan.

Teddan
2 495 Inlägg
25 mars 2009
Yonaz skrev:
Är helt i linje med trådskaparen. Saknar du känslan för vad som är vacker ge fan i det. Har du inte pengarna så ge fan i det. Arga bilmekanikern (likt arga snickaren) borde träda fram och styra upp dessa som saknar förmågan.

fan jag skulle vara arga bilmekanikern , det hadde passat mig och min gnälliga personlighet

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
25 mars 2009
tillhör en av dem som inte tycker om mastodonta kjol paket me glipor ja jag har bytit strålkastare på bilen men de smälter in me resten de ska va diskret och sitta bra (va lite jobb innan mina strålkastare gjorde de) men tycker inte om neon rör under bilar specielt inte när dom inte har några som hälst kjolar på bilen så man ser skiten tongue

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm

Egenföretagare
2 496 Inlägg
25 mars 2009
Trådstartare
Snajdarn skrev:
Bland dom mest idiotiska trådar jag läst. En pojke utan inkomst som glider runt i föräldrabilar för..... mycket pengar. Kommer och klagar på killar/tjejer som fixar med sina bilar med blandade resultat. Prova gör nåt själv med en bil istället för att köpa en färdig stylad bil ur en bilhall?

Så verkar alla tycka om trådar där någon kritiserar.
Skulle vara kul att veta vad du grundar att jag inte har någon inkomst ?
Jag har provat göra saker både med bmw'n och med min förra A4a och nu har jag börjat beställa saker till S4an.

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

627 Inlägg
25 mars 2009
Snajdarn skrev:
r-ted skrev:
Snajdarn skrev:

Haha nja men sunt förnuft har vi ju alla.. Det finns ju ett slutmål med stylingdetaljer, dvs hur de är tänkta att se ut i slutändan. Det är nog det folk menar här. Sen om man är nöjd och tycker slutresultatet e snyggt iaf trots att det inte ser ut som det är tänkt, det är en annan femma. Smaken e som baken när det gäller det.

979 Inlägg
25 mars 2009
de ni benämner som "tafflig" styling anser ja vara massa krimskrams:S alltså, vi kan ta min bil som exmpel. En Ford Sierra. Finns massor utav eftermarknads prylar, cossie paket, rs kitt ja allt vad det heter. Sånt kan vara snyggt, sen hur man vill att de ska passa är upp till var & en, vissa ser bara det stora hela i sig & tänker ej på passform, men att styla "taffligt" är tex massa lysdioder,neon, tribal dekaler, de ser inget vidare ut på en sån bil som ja har tycker jag. Och dom som sätter på skämt dekaler,japsdämpare & aluvinge på en 740/240. Det är tafflig styling anser ja, men den så tycker ju alla olika, och tur är väl det. Annars hade alla bilar set tlikadana ut:)

Hpc

627 Inlägg
25 mars 2009
AnderssonE30 skrev:
de ni benämner som "tafflig" styling anser ja vara massa krimskrams:S alltså, vi kan ta min bil som exmpel. En Ford Sierra. Finns massor utav eftermarknads prylar, cossie paket, rs kitt ja allt vad det heter. Sånt kan vara snyggt, sen hur man vill att de ska passa är upp till var & en, vissa ser bara det stora hela i sig & tänker ej på passform, men att styla "taffligt" är tex massa lysdioder,neon, tribal dekaler, de ser inget vidare ut på en sån bil som ja har tycker jag. Och dom som sätter på skämt dekaler,japsdämpare & aluvinge på en 740/240. Det är tafflig styling anser ja, men den så tycker ju alla olika, och tur är väl det. Annars hade alla bilar set tlikadana ut:)

Sant, nu har väl tråden spårat ur till lite olika grenar men jag håller med. Tafflig för mig e sånt jag själv inte anser borde finnas på en bil! smile

Byggare Behm
562 Inlägg
25 mars 2009
Det där fenomet har jag också laggt märke till, folk köper kjolpaket och vingar och backspeglar.. och allt ska lackas men lackeringen blir för dyr om allt ska lackas.
Då bestämmer sig dom för att göra allt grundjobb själva.. Hmm tycker lackeraren men OK då..
Och så blir resultatet därefter , dvs för jävligt , man kan inte uppnå perfektion om det inte får kosta något.
Folket är dumsnåla.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

OEM <3
6 957 Inlägg
25 mars 2009
Team-Adolfsson skrev:
Beeenny skrev:

?? roll
http://www1.garaget.org/archive/90/89524/100828/100828-949462.jpg

Får väl stå upp lite för denna då, den rulla i stan i somras, den är snyggare IRL än på bild
faktiskt, säger jag som gillar cleana bilar tongue

OEM <3

Byggare Behm
562 Inlägg
26 mars 2009
På den där bilden ser den då inte taffligt byggd ut.
Snyggt med 2-tons lack och allt.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

136 Inlägg
26 mars 2009
tsdi skrev:
Tror inte det finns NÅGON privat ägd S6 i hela landet (av denna modell)

Jag kunde räknat upp en, men den sålde han och köpte en RS6.

Jag tycker väl alla kan leka bäst de vill, första gången får väl alla misslyckas? De får in känslan och får till fina bilar senare.

Jag kör "svenskt" och jag gillar det!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
26 mars 2009
Fy 17.. Sabba en Calibra så. Rena hädelsen ju. sad

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Sök