Onödigaste grejen till bilar!?

Cadillac_The_King
14 juli 2013 ·

Neon o kjolpaket är rätt onödigt tycker jag

olsen Glidare...
14 juli 2013 · 64 Inlägg

Noart skrev:

olsen skrev:
Tändningsnyckel/startnyckel.... ytterligare en pryl att tappa bort...

Prova att ha 1 nyckel till dörren, 1 nyckel till tanklocket, 1 nyckel till bagageluckan och 1 nyckel till tändningslåset och handskfacket. tongue

Har inte alla saab före 9000 en universalnyckel, modell glasspinne? lol

Peugeot Sport Club
"Speed dosn´t kill, It´s the sudden loss of it that does"
Peugeot 406 SS
Mitsubishi Lancer Evolution IX GT Wagon
MickeEng
14 juli 2013 · 481 Inlägg

olsen skrev:

Noart skrev:

olsen skrev:
Tändningsnyckel/startnyckel.... ytterligare en pryl att tappa bort...

Prova att ha 1 nyckel till dörren, 1 nyckel till tanklocket, 1 nyckel till bagageluckan och 1 nyckel till tändningslåset och handskfacket. tongue

Har inte alla saab före 9000 en universalnyckel, modell glasspinne? lol

Inte utan anledning att 900:an var mest snodda bilen, tog längre tid att bryta upp en cyckel big_smile:

Ford Taunus (1978)
Volvo V50 "MrWhite" (2004)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 juli 2013 · 17 485 Inlägg

OmegaCoffe skrev:
Reservhjul. Finns inte i vissa nya bilar idag vad jag har hört. jag kan ha fel. har liksom bara hört. fan man kan ju ha däck på burk sen sticka och fixa nytt däck. Så slipper man den extra tyngden

Nix. Nya bilar har inte detta för det mesta. En burk "fix-spray" medföljer dock. Eller i mitt fall: En kompressor med valet att pumpa i sådant...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
impresst 2fast4you
14 juli 2013 · 371 Inlägg

kromad servett hållare till hudson 47a

haru kört fast eller
Ford f350 super duty "lillen" (2003)
Presidento Of World
14 juli 2013 · 3 329 Inlägg

Antispinn

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Mack Forum- och sitemoderator
14 juli 2013 · 26 150 Inlägg

OmegaCoffe skrev:

Rspeter skrev:
Dimljus. Tänder aldrig mina.

Nä det finns ju måånga som måste störa sig på det.

Enda gången jag tänder mina är på besiktningen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 juli 2013 · 14 058 Inlägg

Manuell växellåda! Varför ska man sitta och rycka i den där spaken hela tiden?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
OmegaCoffe Dumpersförare.
14 juli 2013 · 970 Inlägg

Aga_Diff skrev:

OmegaCoffe skrev:

_Magnus_ skrev:

Varför skulle jag inte förstå? Oavsett om någon med släp kör i 80 eller 50 så kan du ändå köra om tongue

Eh har jag skrivit något om att jag inte gör det?. klart jag gör det, även husvagnar. vem kör slöast igentligen.

Vem bryr sig, det finns öl kvar! smile

Ja det är rätt. lol

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
OmegaCoffe Dumpersförare.
14 juli 2013 · 970 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

OmegaCoffe skrev:
Reservhjul. Finns inte i vissa nya bilar idag vad jag har hört. jag kan ha fel. har liksom bara hört. fan man kan ju ha däck på burk sen sticka och fixa nytt däck. Så slipper man den extra tyngden

Nix. Nya bilar har inte detta för det mesta. En burk "fix-spray" medföljer dock. Eller i mitt fall: En kompressor med valet att pumpa i sådant...

A det var ju bra.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
simlar
14 juli 2013 · 5 526 Inlägg

Genomsnittshastighetsmätare (elr vad det nu heter) är jävligt onöndigt. Vad är genomsnittshastigheten bra att veta för?

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 juli 2013 · 14 058 Inlägg

Bullet--- skrev:

Vettemannen skrev:
Manuell växellåda! Varför ska man sitta och rycka i den där spaken hela tiden?

/Benny

då kan man plocka bort ratten och pedalerna med, varför ska man svänga och trycka på pedaler för. Då kan man istället göra sin bil 100% automatiserad så man slipper köra wink

Nu var det mitt tycke med "Onödigaste grejen till bilar". Ratt och pedaler får stå för dig! wink
Jag har inte haft nån manuellt växlad privatbil på 25-30 år. Bara en massa billiga firmabilar som har varit det tyvärr!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
xXSammy
14 juli 2013 · 6 576 Inlägg

Bullet--- skrev:

Vettemannen skrev:
Manuell växellåda! Varför ska man sitta och rycka i den där spaken hela tiden?

/Benny

då kan man plocka bort ratten och pedalerna med, varför ska man svänga och trycka på pedaler för. Då kan man istället göra sin bil 100% automatiserad så man slipper köra wink

Aftonbladets experter har konstaterat att svenskars körglädje är på topp när de åker tåg. Enligt studierna är Stockholmarna lyckligast med tunnelbanan och tätt intill Göteborgarna med spårvagnen.

De/Dem
PlumCrazy
14 juli 2013 · 881 Inlägg

Stereo med touch display.

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
14 juli 2013 · 17 485 Inlägg

Vettemannen skrev:
Manuell växellåda! Varför ska man sitta och rycka i den där spaken hela tiden?

/Benny

Håller med fullt ut. Men är man 18 år och tycker det är kul att spinna med en 740 är nog den manuella ett faktum. Lätt för oss som kan riva loss med en automat...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 juli 2013 · 14 058 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Vettemannen skrev:
Manuell växellåda! Varför ska man sitta och rycka i den där spaken hela tiden?

/Benny

Håller med fullt ut. Men är man 18 år och tycker det är kul att spinna med en 740 är nog den manuella ett faktum. Lätt för oss som kan riva loss med en automat...

smile

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
mb_pucken
14 juli 2013 · 5 087 Inlägg

Vettemannen skrev:
Manuell växellåda! Varför ska man sitta och rycka i den där spaken hela tiden?

/Benny

kan inte annat än att hålla med smile vinterbilen var manuell men ne, inget för mig. skönare med automat smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Evildan
15 juli 2013 ·

Dieselsmurfen skrev:

Vettemannen skrev:
Manuell växellåda! Varför ska man sitta och rycka i den där spaken hela tiden?

/Benny

Håller med fullt ut. Men är man 18 år och tycker det är kul att spinna med en 740 är nog den manuella ett faktum. Lätt för oss som kan riva loss med en automat...

Jag håller till fullo med att manuell är kul något varv runt den lokala korvkiosken och menar som så, vi brukar bla i våra hem tvättmaskin, kaffebryggare, fjärrkontroll till TV, knapp som sköter vattentillförseln i WC när vi har "gjort vår business" istället för att stå och peta ner det med en pinne samt i våra bilar har de flesta som rullar på våra vägar idag elhissar, centrallås, servstyrning, dito bromsar, elspeglar, bränsletillförsel kontra tändläge, med mera med mera, så varför ska vi då sträcka ned armen mellan stolarna ovärdigt mot golvet och sköta växlingarna själva när en automatiserad sak kan göra även det åt oss på ett i de flesta fall snabbare, mjukare och i modern tid energieffektivare vis?
(görs det dessutom helt ryckfritt på CVTvis ser jag det bara som en bonus)

HereComesTrouble Livsnjutare
15 juli 2013 · 1 707 Inlägg

Evildan skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Vettemannen skrev:
Manuell växellåda! Varför ska man sitta och rycka i den där spaken hela tiden?

/Benny

Håller med fullt ut. Men är man 18 år och tycker det är kul att spinna med en 740 är nog den manuella ett faktum. Lätt för oss som kan riva loss med en automat...

Jag håller till fullo med att manuell är kul något varv runt den lokala korvkiosken och menar som så, vi brukar bla i våra hem tvättmaskin, kaffebryggare, fjärrkontroll till TV, knapp som sköter vattentillförseln i WC när vi har "gjort vår business" istället för att stå och peta ner det med en pinne samt i våra bilar har de flesta som rullar på våra vägar idag elhissar, centrallås, servstyrning, dito bromsar, elspeglar, bränsletillförsel kontra tändläge, med mera med mera, så varför ska vi då sträcka ned armen mellan stolarna ovärdigt mot golvet och sköta växlingarna själva när en automatiserad sak kan göra även det åt oss på ett i de flesta fall snabbare, mjukare och i modern tid energieffektivare vis?
(görs det dessutom helt ryckfritt på CVTvis ser jag det bara som en bonus)

Du får aldrig samma körbarhet i en automat växlad bil som en manuell.
Svensson bil man gubb åker fram och tillbaka till ica med, absolut.

Men vill du slippa obehagliga överraskningar när automat lådan växlar upp/ner eller inte alls har du inte så mycket att välja på. Du får aldrig en automat att hålla lika bra heller för den delen.

Körde våran bil som automat i 5 år, bara problem..strul och knappast något som hör hemma i en prestanda bil.
Med manuell låda vart det en helt annan bil, mycket roligare att köra och fram för allt lättare!

it_mutt Avstängd
15 juli 2013 · 10 388 Inlägg

HereComesTrouble skrev:

Evildan skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Håller med fullt ut. Men är man 18 år och tycker det är kul att spinna med en 740 är nog den manuella ett faktum. Lätt för oss som kan riva loss med en automat...

Jag håller till fullo med att manuell är kul något varv runt den lokala korvkiosken och menar som så, vi brukar bla i våra hem tvättmaskin, kaffebryggare, fjärrkontroll till TV, knapp som sköter vattentillförseln i WC när vi har "gjort vår business" istället för att stå och peta ner det med en pinne samt i våra bilar har de flesta som rullar på våra vägar idag elhissar, centrallås, servstyrning, dito bromsar, elspeglar, bränsletillförsel kontra tändläge, med mera med mera, så varför ska vi då sträcka ned armen mellan stolarna ovärdigt mot golvet och sköta växlingarna själva när en automatiserad sak kan göra även det åt oss på ett i de flesta fall snabbare, mjukare och i modern tid energieffektivare vis?
(görs det dessutom helt ryckfritt på CVTvis ser jag det bara som en bonus)

Du får aldrig samma körbarhet i en automat växlad bil som en manuell.
Svensson bil man gubb åker fram och tillbaka till ica med, absolut.

Men vill du slippa obehagliga överraskningar när automat lådan växlar upp/ner eller inte alls har du inte så mycket att välja på. Du får aldrig en automat att hålla lika bra heller för den delen.

Körde våran bil som automat i 5 år, bara problem..strul och knappast något som hör hemma i en prestanda bil.
Med manuell låda vart det en helt annan bil, mycket roligare att köra och fram för allt lättare!

Det är alltså svårare att köra en bil där ett moment försvinner...hur tänker du nu'rå?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang