Update 26090714
Var ju tanken att man skulle på skroten idag. Men det ville inte vädret. Visst. Man kan väl sticka dit i alla fall, även fast regnet faller men vafasen..stå ute på en leråker och skruva när man kan göra det en annan dag i alla fall?
Men tristessen bidrog till att både jag och Marika kände oss rastlösa, och framåt klockan två så hade ju regnet gett upp, i alla fall för stunden. Så vi bestämde i alla fall för att vi skulle åka till skroten ändå, men bara för att diskutera priser, för att sedan åka till mina föräldrar i hopp om att där fanns något roligare att göra än att sitta och dega i lägenheten.
På skroten gick det helt okej. De ville ha 600 kronor för två framskärmar och frontplåten men jag prutade ner det till 500 kronor jämt. Personligen tycker jag det låter helt ok, så det blir förmodligen i morgon jag åker dit, om inte vädret eller någon annan gud säger nåt annat.
Hos föräldrarna kunde jag därför sätta igång med mitt miniprojekt

[Taget 090714]*Ett helt vanligt högtalargaller från instrumentpanelen..hmm..*
[Taget 090714]*HÄR anas det vad projektet handlar om. Provutplacering av två stycken mätarhållare av universaltyp..*
[Taget 090714]*..provade att limma dit dem på plats men detta misslyckades fatalt. Blev därför att skruva dit dem med mindre skruvar..går ju det också bara man vill..*
[Taget 090714]*..och där var dom på plats..fastskruvade..*Här kommer grejen. Huvudidéen jag hade var ju att jag skulle köpa en sådan hållare för 3 stycken mätare, för att sedan modda om denna så den inte blir så kurvig. Ja..visst är det fint med kurvor, det förnekar inte jag heller (särskilt inte på kvinnor..)..men hursomhelst

En instrumentbräda i en Volvo 240 har inga runda former direkt, utan snarare raka och svagt rundade som mest.
Dock fanns inte denna hållare att köpa för tillfället, så två separata köptes i stället. Förhoppningsvis kommer det även funka i verkligheten, lika bra som i mitt huvud..återstår ju att se

[Taget 090714]*...dit med lite fogskum emellan..jädrar vad det svällde upp..*Grejen med fogskummet är att det är enkelt att skära i, och bra som utfyllnadsmaterial. Skall..förhoppningsvis klä in mätarhållaren i tyg lite senare - efter en del slipning med mera såklart - så det kommer inte synas att det är nåt sånt innanför.
Men som sagt..det är i mitt huvud detta funkar. Får se hur det blir i slutänden..
[Taget 090714]*..och en andra runda med fogskum. Får se hur resultatet blir av detta nästa gång jag kommer till föräldrarna..*