beemern Hehe ok. Har även hört att för en hel bil så tar de tydligen runt 4500-5500 spänn - men det är bara vad jag har hört och inte verifierat - men än så länge stämmer det ju det man har hört så varför inte? Billigt det också med tanke på just grundjobb och så vidare.
Update 36090812
Äntligen stämde planeterna, och det vackra vädret hade kommit fram. Eller ja. Det kom visserligen några skurar men det var inte mycket utav dem man kände av. Hursomhelst. Drog mig upp vid tolv och begav mig hemöver för att beta av saker jag har på listan.
Väl hemma - efter lite frukost och alldagligt snack med bland annat brorsan som hade med sig Milliam, dvs hans son - satte jag igång först med att leta fram Amerikalyktorna, och plockade lös ramarna.
[Taget 090812]*...plockat lös lyktramarna. Se där ligger dom fula och skamfilade på bordet..*
[Taget 090812]*..efter lite putsning med gnugg och sandpapper modell mindre grovt..*Jag vill ju som sagt inte ha någon krom på ramarna. Krom på dessa - enligt mig - ser förjävligt ut om inte resten av bilen har tex kromlister med mera, så dessa skall bli helsvarta. Med tanke på hur de såg ut när jag köpte dem - dvs fram till nu - så har de varit åtmindstone svarta runt lyktorna. Vet ej om det var standard men färgen satt rätt dåligt när man väl började putsa.
Inte mig emot..
[Taget 090812]*...efter en del puts är den första klar..dvs den vänstra om det inte syns hehe..*
[Taget 090812]*..resultatet efter att man har sköljt av dem med vatten..*Det var nu det var dags för lack. Färgen köpte jag innan jag åkte hemöver, och tydligen skulle färgen i fråga vara en av dom populäraste - så varför inte?

Matt svart is the shit..
[Taget 090812]*Äntligen. Första lagret lack. Helt okej finish för att vara från sprayburk..*
[Taget 090812]*Andra ramen. Helt okej..blev lite sämre där gamla lacken fortfarande fanns kvar men inget man stör sig på..*
[Taget 090812]*Samlad trupp. Lackningen är klar..dags att ligga i solen och lata sig i väntan på montering..*..ja såklart ligger dom inte i solen ända tills monteringen haha..men..äsch ni fattar vad jag menar

[Taget 090812]*Bild 2. Lackade och klara..redo för montering..*..det var ungefär här jag kom på att jag inte har några sådana skruvar för att kunna montera ramarna..*host*..får börja leta såna. Kan ju inte köra utan ramarna heller..

[Taget 090812]*..provmonterade lite snabbt över lyktorna..kommer se helt okej ut hoppas jag
*Sedan har jag - tro det eller ej - svetsat för första gången i mitt liv idag. Yes box. Efter mycket om och men så fick jag till en början inte skiten att fungera först. Spelade ingen roll hur mycket jag än provade så hände ingenting. Inte förrän jag satte munstycket - och tråden - rakt emot skruvstädet så small det till..jävlaranamma. Höll på att skita på mig

Förmodligen var "plåtbiten" jag försökte svetsa på, i stället en aluminiumbit, så därför gick det inte svetsa. Någon får gärna rätta mig angående detta.
Hursomhelst. Provade i stället att svetsa på en kort kedjestump...och efter lite svetsning så var den stum:rolleyes:
[Taget 090812]*..en numera STUM kedjestump..hehe. Tyvärr dålig bild dock. Sorry.*
[Taget 090812]*Bonusbilder: Milliam - brorsonen - åkte lite släpvagn på gården..*
[Taget 090812]*Bonusbild nr 2: Milliam tyckte farsan var för seg på att häkta på släpvagnen så han tänkte nog göra det själv..hihi*En rätt givande dag må jag säga. Fick dessutom Milliam att säga "Volvo" - fast det lät mer som "mmvvmmoo" - för första gången idag. Haha säger jag bara. Detta trodde inte brorsan på..hoppas han får höra det om och om igen ikväll