2145
Sök

AirOnes: Volvo 244 GLT "Buken" *..under nedläggning..*

Var en 85:as Volvo 244 GLT, jag höll kär väldigt länge. Många minnen och mycket blev gjort.

Forummoderator
0 Följare
387 111 Visningar
Projektet avslutat 8 maj 2012
Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 september 2009
AirOne skrev:
Update 50

090910

Vill bara slänga upp en bild på hur det "ungefär" kommer se ut med nya fronten. Tack "Te_wik" här på garaget, för hjälpen med bilden smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/760342_08haaw.jpg
[Photoshoppad av Te_wik]*..en liten framtidsversion av hur det kommer se ut..*

kan bli nice=D  fast viktigast är ju att du sj gillar den så efter som du måste stå ut med den;)

Forummoderator
26 473 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
MrEricsson Hehe. Blir det som det är tänkt så kommer jag definitivt "stå ut" med den smile Och så finns det ju alltid Plan B, OM det inte blir som det är tänkt. Från Usa-fronten är det inte långt till den äldre fronten med de runda lyktorna. Och VEM tycker inte om den fronten..? tongue

teamvolvoracing Yes Björn, jag fick din modd igår. Och själv tycker jag det ser tattigt ut att ha den där nere om jag ska vara ärlig. Finns ett FÅTAL som får till det snyggt då dom har den där nere. Men jag vet inte om jag skulle våga det. Dels sitter ju läppen bara dithängd samt i två skruvar, och sen få dit den snyggt..ja. Det går ju säkert men. Jag skulle inte våga ha den där känns det som. Men vi får se smile
Trevligt med idéer dock smile

Volvo544special65 Oh låter trevligt att du tycker det smile Att 93:ans modell hade svarta handtag var nåt jag har missat. Undrar om de är svåra att få tag i månne? Skulle vara läckert, som du säger.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
11 september 2009
AirOne skrev:
MrEricsson Hehe. Blir det som det är tänkt så kommer jag definitivt "stå ut" med den smile Och så finns det ju alltid Plan B, OM det inte blir som det är tänkt. Från Usa-fronten är det inte långt till den äldre fronten med de runda lyktorna. Och VEM tycker inte om den fronten..? tongue

exakt=D

Forummoderator
26 473 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:

exakt=D

Yes box smile

Hopplös
328 Inlägg
11 september 2009
tycker hellre att du ska ha gamla fronten med runda lyktor.

men din bil ditt val smile

Forummoderator
26 473 Inlägg
11 september 2009
Trådstartare
Martin_volvo skrev:
tycker hellre att du ska ha gamla fronten med runda lyktor.

men din bil ditt val smile

Hehe. Många som tycker som du. Och jag håller med, den fronten är riktigt fin. Men jag vill inte vara som många andra. Ska man vara speciell så ska man sticka ut lite. Plus att jag är enormt förtjust i "Amerikafronten". I alla fall på 740..får se hur detta blir.
Blir det inte som jag tänkt mig så blir det gamla fronten smile

5 111 Inlägg
11 september 2009
Jag tycker du ska ha USA-front, passar så mycket bättre till det stuk du verkar ha i åtanke till bilen.

Forummoderator
26 473 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Jag tycker du ska ha USA-front, passar så mycket bättre till det stuk du verkar ha i åtanke till bilen.

Man tackar för åsikten. Många dissar den men då är vi i alla fall minst två som tycker om USA-fronten smile Jo. Jag kommer köra på den. Plus lite moddningar så den blir precis som jag vill ha den. Men. Även solen har sina fläckar. Mina idéer kanske funkar i huvudet men inte i verkligheten. Det vet man inte förrän man har provat.
Funkar dom inte..ja då kör vi på plan B big_smile

471 Inlägg
12 september 2009
AirOne skrev:
Volvo544special65 skrev:

Man tackar för åsikten. Många dissar den men då är vi i alla fall minst två som tycker om USA-fronten smile Jo. Jag kommer köra på den. Plus lite moddningar så den blir precis som jag vill ha den. Men. Även solen har sina fläckar. Mina idéer kanske funkar i huvudet men inte i verkligheten. Det vet man inte förrän man har provat.

och plan b är ? wink

Skiiit du nedde ! ;)

5 111 Inlägg
12 september 2009
AirOne skrev:
Volvo544special65 skrev:

Klart de kommer fungera. Rock on!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
12 september 2009
Tryck in hela usa fronten en bit in mot motorrummet & på med svart galler big_smile
En voldge charger44 big_smile

C H E V R O L E T <3

2 164 Inlägg
12 september 2009
usa fronten är ett måste tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

Forummoderator
26 473 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
240boy Funkar det inte med USA-fronten så blir det den äldre fronten med runda huvudlyktor i stället. Det är plan B smile

Volvo544special65 Vi får hoppas på det smile

Children-Of-Bodom Hahahaha...ja det var ju också en idé tongue

dadde Tackar för kommentaren smile Jo det ska bli..på mitt personliga vis smile

v80_ecke Det kommer. Nu ska vi dock resa bort en vecka så det lär bli lite jobbigt att uppdatera men efter det..då jäklar sätter jag igång igen smile

195 Inlägg
13 september 2009
Nääe inge jävla regplåt nere i framläppen! tongue

Kommer bli gött me lyktorna wink mina pekar också snett. vägrar sitta rakt

Forummoderator
26 473 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Mattsvart skrev:
Nääe inge jävla regplåt nere i framläppen! tongue

Kommer bli gött me lyktorna wink mina pekar också snett. vägrar sitta rakt

Hehe det är noterat tongue Nej jag är inte så himla positiv till regplåten nere på frontläppen heller.
Men vi får se..det var inget jag hade i de ursprungliga planerna i alla fall tongue
Men..vi får se som sagt smile

5 111 Inlägg
13 september 2009
Plåten ska sitta på stötfångaren. Ser bara dumt ut med ett urtag där och så plåten nån annan stans.

Forummoderator
26 473 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Plåten ska sitta på stötfångaren. Ser bara dumt ut med ett urtag där och så plåten nån annan stans.

Jo jag håller med. Vissa borrar ju hål där skylten suttit - så kallade "andningshål" - men det ser ju konstigt ut det också. Nej. Orginaplacering ska det vara smile

Trucker
1 220 Inlägg
13 september 2009
AirOne skrev:
Volvo544special65 skrev:

Jo jag håller med. Vissa borrar ju hål där skylten suttit - så kallade "andningshål" - men det ser ju konstigt ut det också. Nej. Orginaplacering ska det vara smile

nu känner ja mig ganska dissad tongue för de va exakt så jag tänkte big_smile tongue

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 473 Inlägg
13 september 2009
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
AirOne skrev:
Volvo544special65 skrev:

nu känner ja mig ganska dissad tongue för de va exakt så jag tänkte big_smile tongue

Haha. Äsch känn dig inte dissad! Jag är glad för att folk kommer med idéer och tankar om bygget. Jag är som sagt ingen expert på detta. Knappt ens amatör. Så gör jag nåt fel och det går åt helvete så är jag bara glad att man har nåt att luta sig bakåt mot och göra så i stället.
Ibland går jag efter vad andra kommer med, ibland inte.
Tanken var god. Fortsätt med såna smile

Sök