Ångrar ni er aldrig :/

AlltF4
28 mars 2009 · 38 Inlägg

har inte sålt nån bil än.
är visserligen bara inne på min andra, men mantan har en speciell plats i mitt hjärta.
mest för att jag ägt den sen jag var 16 å lagt många timmar på den.
misstänker att jag kommer få liknande känslor för s2:an.
kan tillägga att jag inte kunnat sälja min sista moped heller, en gilera bullit som gör mätaren ut i uppförsbacke. wink

Senast redigerat av AlltF4 (28 mars 2009)

<3 Värmland
Noxxer
28 mars 2009 · 1 482 Inlägg

Sålde första bilen idag. Kan dock inte påstå att jag ångrar det. Det som känns jobbigt är att jag inte ens fick pengar som täckte reperationerna jag gjort på bilen. Torska väll runt 14 000kr...

Oandra sidan så kör jag nu en Bmw 540... Kan inte påstå att jag saknar rexxen så mkt, jo 1 sak.. soppaföbrukningen saknar jag haha.

Min E30 325 har jag inte ens blivit klar med och går redan i tankarna om att sälja den nästa år.... dock tror jag inte jag klarar av det.
Första bilen... total renoverad... Personlig på alla sätt. Går inte smile

BLT Service
Theracords Music Label
Xuri One Man Clan
28 mars 2009 · 4 287 Inlägg

som jag känner nu så kommer jag nog aldrig sälja min 940...även om de är en vanlig svenssonbil så är den i fint skick...mycke gjort å massor pengar nerplöjt...å även om jag plöjt ner massa stålar så har den ändå minskat duktigt mycke i värde sen jag köpte den så den kan stå tills den rostat upp eller jag kört av vägen för då har jag förlorat minst :p

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Niklas1987 NO
28 mars 2009 · 2 182 Inlägg

Självklart har man ångrat sig ibland, saknar min Oldsmobile trots att den inte hade nån lack smile men personlighet i massor hade den.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
ExigeS
28 mars 2009 · 136 Inlägg

Saknade min röda 200SX sjukt mycket mellan 1999 och 2008 tills jag köpte Fieron som fyllde tomrummet och mer därtill.. efter alla moddar på Fieron tror jag inte att jag någonsin kommer sälja den, finns helt enkelt ingen bil jag hellre vill ha för rimliga pengar.. finns gott om snabbare bilar men ingen med rätt stuk och känsla för mig.... smile

Haniball_s
28 mars 2009 · 455 Inlägg

har kvar min förstabil! har länge funderat på att byta men jag vet vad jag har så har inte blivit av......
tror inte jag kommer att ångra mig bar sakna den! är ju endå min första bil!

>syns man inte finns man inte<
Scorn89 Archmage of the entire universe
28 mars 2009 · 281 Inlägg

ska ju sälja 900an jag har upplagd här nu då man har skaffat sig en 9000 CS och ska snart ge sig på att göra i ordning en taunus GXL coupe istället.
visseligen har den mest bara bråkat med mig med sina förbannade bromsar som envisas med att läcka och styrservon som bråkar.

men man har dock lite blandade känslor, det är ju min första bil! :,(

Senast redigerat av Scorn89 (28 mars 2009)

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.
Saab 900 GL "Stål-Ulla" (1983)
Big_JN
28 mars 2009 · 2 126 Inlägg

Har aldrig ångrat mig när det gäller bilar jag sålt men däremot bilar jag köpt wink

d.fagersten
28 mars 2009 · 150 Inlägg

När jag tittar på gamla bilder så förstår jag inte hur jag kunde sälja den ena efter den andra bilen. Men när man väl hade dem så var det ju en annan femma, småsaker man retade sig på. Behöver ju inte vara något fel utan bilens egenskaper.

Bilar jag saknar som jag ägt är

Nr 1: Bmw 740 -95 (en bil som är helt outstanding på allt)
Nr 2: 9-5 Aero -00 mest pga väghållningen, körglädjen och designen på den solidsvarta kombin smile
Nr 3: Trimmad S70 2,5T -98 pga den löjligt fina prestandan
Nr 4: 9-3 Aero -01 endast pga utseendet

Kör lite av varje ;)
Mack Forum- och sitemoderator
28 mars 2009 · 26 157 Inlägg

Har inte personligen haft så många bilar, men Hondan är saknad ja. Men saknad är inte samma sak som att man ångrar sig. Den hade sina problem - ja - men nej dom kanske inte var tillräckliga så här i efterhand till att göra bytet jag gjorde.
Hm.
Har dock gjort andra affärer jag mer eller mindre blev tvingade till, och sen ångrar djupt. Bland annat sålde jag min flakmoped tokbilligt för farsan tyckte den bara tog upp plats och diverse. Fick bara veckan efter höra folk bjuda den dubbla och mer än det än vad jag faktiskt hade sålt den för.
Jippie..eh nej.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
2-8Injection
28 mars 2009 · 120 Inlägg

Folk som ständigt byter bil är bilvärldens "players". Själv är jag förhållande-typen som lär känna bilarna jag blir intim med;)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
29 mars 2009 · 3 404 Inlägg

2-8Injection skrev:
Folk som ständigt byter bil är bilvärldens "players". Själv är jag förhållande-typen som lär känna bilarna jag blir intim med;)

Hahahaha lol +1

Har redigt svårt att göra mig av med saker, den dagen jag måste göra mig av med Saaben kommer nog inte tårarna ligga långt bort roll

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
YeahBitch
29 mars 2009 · 730 Inlägg

Saknar min gamla 240.. La ner mkt jobb på den..

lr den sålde ja ju inte.. Blev krockad den hmm

ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
laggey
29 mars 2009 · 335 Inlägg

när ja blir stor och har pengar ska jag köpa tillbaka pappas gamla 945a, grät nästan när han sålde den.

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
29 mars 2009 · 2 258 Inlägg

DoWahDiddy skrev:
Har nog bara ångrat att jag sålde förstabilen, den var förbannat charmig. De andra bryr jag mig inte så mycket om faktist. Fast det är tråkigt och gång på gång få reda på att de är sönderkörda.

Förlåt att jag kvaddade din gamla 244 sad Det va inte meningen tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!
leksak Kanon..
29 mars 2009 · 1 473 Inlägg

Saknar min gamla celica lite.
Suget efter hoj blev för stort så sålde den.
Den va i riktigt fint skick tyckte ja, kusinen såg den för nån vecka sen i sthlm o han tyckte väl den såg hyffsat fin ut, men rullar ju på vintern nu mera uppenbarligen :S

j0nas Lastbilschaffis
29 mars 2009 · 811 Inlägg

Saknar min gamle S60 ibland för den va skön & bekväm att åka i & som första bil blir den ju speciell. Men sen går man ut till garaget & tittar på bilen man har nu så glömmer man bort det. Men man får sina stunder då man saknar den....

vet att den ägs av nån i västerås numera.

Janken Driver
29 mars 2009 · 2 111 Inlägg

Kan sakna min Corre ibland. Mest för att den var (är, nya ägaren Timp_GTi) i sällsynt fint originalskick och gick riktigt bra. Dock är det kul att pilla med nya kärran då jag vågar göra mer med den smile. Sen är det lite mer fart i den troligtvis o det är ju inte heller något minus.

Edit:
Även min gamla volvo 142 (Min första bil, köptes obes osv o fixades o besiktigades) kan jag sakna ibland. Lågmilare o i bra skick kaross o chassiemässigt. Hade kunnat bli ett fint objekt om man bara hade haft tid o lust. Dock såldes den för en spottstyver till en bekant, kanske blir att köpa tillbaks i framtiden wink. En bil som inte kostar nämnvärt att bara ha så tongue.

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (29 mars 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
volvo_1987
29 mars 2009 · 1 675 Inlägg

Kommer ihåg min första bil en saab 900i gick hur fint som helst aldrig några problem. höll för det mesta utom 100 km/h ner i diket sad må du villa i frid lilla baaben =P

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!
Alecci
29 mars 2009 · 2 014 Inlägg

Min tidigare Alpina sålde jag när jag var 20 eftersom jag kände att jag inte hade råd med den. Bilen såldes då till en samlare som bara lät den stå undangömd i ett garage. När jag fick tag på mer kosing fick jag dåligt samvete och köpte tillbaka den.

Började då inse att den var i behov av renovering och att jag med mina trimningsplaner skulle "vanhelga" bilen, och sålde den därför till en annan samlare som skulle återställa bilen i fint originalskick istället.

Kändes lika sorgligt bägge gångerna.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang