2306
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
573 192 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
amatörkonstruktör
535 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Du skulle haft lite bättre plast till B-stolpen bara, den skämmer väldigt tycker jag. sad

Nu förstår jag inte vad du menar? smile den ska se ut så där? Finns bara en spricka i den ena och den är så långt ner så man tänker inte på det, annars ser det kanske bara konstigt ut för att klämlisten inte sitter på om det var det du menade?

amatörkonstruktör
535 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
Robban-S skrev:
Skinn kom först 1971 till 140 seriens GL modeller. Detta är hederlig galon som är lätt torkat om du hoppar för mycket med polare som har bira i handen...smile

Helt rätt smile väldigt mycket bättre än tygklädseln måste jag säga! Men hoppa + öl i bilen ska jag verkligen försöka hålla mig ifrån faktiskt, nån måtta får det vara på roligheterna wink

5 111 Inlägg
11 augusti 2012
dyeltsbreh skrev:
Volvo544special65 skrev:
Du skulle haft lite bättre plast till B-stolpen bara, den skämmer väldigt tycker jag. sad

Nu förstår jag inte vad du menar? smile den ska se ut så där? Finns bara en spricka i den ena och den är så långt ner så man tänker inte på det, annars ser det kanske bara konstigt ut för att klämlisten inte sitter på om det var det du menade?

Ser ju fruktansvärt skrynklig ut?

amatörkonstruktör
535 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
dyeltsbreh skrev:
Volvo544special65 skrev:

Ser ju fruktansvärt skrynklig ut?

Haha ja dom ska se ut så smile kanske bara är -67 som har så, men alla mina har då sett ut så där iallafall tongue

5 111 Inlägg
11 augusti 2012
Mja, skulle snarare tro att det rör sig om att de har någon tendens att ändra form med åren....
Fast hur är det med de som har fasta bälten, är det hårdplast som på de med rullbälten, eller är det någon mjukare vinyl eller så?

3 Inlägg
11 augusti 2012
Alla har samma plast och har tendens att vrida sig i hettan.

amatörkonstruktör
535 Inlägg
12 augusti 2012
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Mja, skulle snarare tro att det rör sig om att de har någon tendens att ändra form med åren....
Fast hur är det med de som har fasta bälten, är det hårdplast som på de med rullbälten, eller är det någon mjukare vinyl eller så?

Ja så kan det vara, alla mina har sett ut så iaf smile nya lär väl vara omöjligt att få fatt i så får nog leva med dom jag har. Har sett nån bild på dom, verkar sitta en lös bit med nått mjukare på på dom, ungefär som panelerna på c stolpen och ovanför baksätet smile

5 111 Inlägg
12 augusti 2012
OK, kan väl gå att klä om i så fall kanske..... Min 164 -73 var de helt i hårdplast på men de bilarna har ju rullbälten så de ser lite annorlunda ut.... jaja...

7 Inlägg
30 augusti 2012
heeej sannah! måste komma förbi och kika nån dag hänt mycket nu sen sist wink
var har du köpt dina klarglas lyktor?

Drive It Like You Hate It
335 Inlägg
20 september 2012
Hur går de här då?roll

___ Life´s A Bitch Then You Die ____

alla kan rösta här men få gör de.
224 Inlägg
10 januari 2013
kämpa på alltså jävla bra jobb ni gör...
här är med en tråd som kan vara skoj http://www.garaget.org/Forever_alone

http://www.tallkildesign.se/ Smides Design av En Polare

amatörkonstruktör
535 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
Norden_80 skrev:
kämpa på alltså jävla bra jobb ni gör...
här är med en tråd som kan vara skoj http://www.garaget.org/Forever_alone

Tackar! Fast det är väl bara jag, vi är inte flera stycken smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
Usch vad dålig jag är på att uppdatera!!! Ska skärpa mig wink

Iallafall, sen sist har det väl hänt lite allt möjligt.. Kanske inte allt för stora saker bilmässigt men mycket annat! Går numera utbildning och tanken är väl att jag ska bli svetsare när jag blir stor smile kört en hel del rörtråd (mag) men har gått över till att TIG'a på heltid nu. Planen är att ta tre-fyra licenser, svart och rostfritt bl.a. Inget aluminium är planerat men vi får se smile

Motorn har fått lite mer uppmärksamhet igen men det kommer väl nån ordentlig uppdatering på det framöver smile som vanligt är det bara att fråga och tack till er som fortf hänger kvar och prenumererar big_smile

224 Inlägg
10 januari 2013
okej men som jag skrev på de andra stället då är det du som är duktiga och grym....
grymt kul och se hela förvandlingen.
smile

101 Inlägg
11 januari 2013
dyeltsbreh skrev:
Usch vad dålig jag är på att uppdatera!!! Ska skärpa mig wink

Iallafall, sen sist har det väl hänt lite allt möjligt.. Kanske inte allt för stora saker bilmässigt men mycket annat! Går numera utbildning och tanken är väl att jag ska bli svetsare när jag blir stor smile kört en hel del rörtråd (mag) men har gått över till att TIG'a på heltid nu. Planen är att ta tre-fyra licenser, svart och rostfritt bl.a. Inget aluminium är planerat men vi får se smile

Motorn har fått lite mer uppmärksamhet igen men det kommer väl nån ordentlig uppdatering på det framöver smile som vanligt är det bara att fråga och tack till er som fortf hänger kvar och prenumererar big_smile

du gjorde rätt som gick över till TIG istället för rörtråd tongue

amatörkonstruktör
535 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
RoPPiN__ skrev:

Haha jo jag gjorde ju de big_smile tjatat till mig aluminium nu också, lagom asnöjd big_smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Norden_80 skrev:
okej men som jag skrev på de andra stället då är det du som är duktiga och grym....
grymt kul och se hela förvandlingen.
smile

Tack smile ja de har ju hänt en hel del!

101 Inlägg
11 januari 2013
dyeltsbreh skrev:
RoPPiN__ skrev:

Haha jo jag gjorde ju de big_smile tjatat till mig aluminium nu också, lagom asnöjd big_smile

gött de.. satt med rörtråd ett bra tag på jobbet i höstas å de ä inte dåligt vilken värmeutvekling de blir tongue så de kändes gött när man fick sitta å TIG:a tunn rostfritt efter det smile

224 Inlägg
11 januari 2013
kommer den rulla helt till Rättviks marknaden då ?

amatörkonstruktör
535 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
RoPPiN__ skrev:
gött de.. satt med rörtråd ett bra tag på jobbet i höstas å de ä inte dåligt vilken värmeutvekling de blir tongue så de kändes gött när man fick sitta å TIG:a tunn rostfritt efter det smile

Haha nä jag vet! Ska bara lägga licens på det så är jag klar smile kanske blir nån praktik eller sommarjobb också om jag inte hittar nått ställe där jag får tig'a. Ska bli skönt att bli klar med svart snart och börja med rostfritt, trött på skitig bökig plåt nu :p

Sök