3281
Sök

Vad ska jag köpa för att trimma honda civic till minst 120 hästar

163 Inlägg
5 april 2009
Trådstartare
jag vill ha minst 120 hästar. jag har en VEI 1.5 90 HK

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
5 april 2009
Får la börja med, Vassare kamaxel , plana & porta toppen , Grövre avgas med extrator grenrör. mata mer soppa & vrid fram tändning lite, Ev chipp. En bra start på din långa väg!

C H E V R O L E T <3

SoldR
5 april 2009
det blir för dyrt, sälj din vei och köp en esi(125hk org) eller vti(160HK org).

Kicka Laddtryck !
319 Inlägg
6 april 2009
Säger som SoldR, Bättre ur ekonomi synpunkt smile

163 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
jaha. de va bra de med chip. men jag har kollat kan inte hitta några chip till min civic. var kan man köpa chipen? någon bra sida. hade gärna velat ha mätartavlor till den oxå. jag skrev de på styling.. men ingen har svarat. har någon exakt storlek som någon kan skicka. hade varit översnällt. jag vill göra egen. man kan ju de på photoshop. men jag tänkte byta grenrör till ett sport. de ger ju mer kraft och lägga sportluftfilter. glömde en oxå skriva och en japsdämpare:D de är väll en bra början?

Majestas
1 319 Inlägg
6 april 2009
V-tec skrev:
jaha. de va bra de med chip. men jag har kollat kan inte hitta några chip till min civic. var kan man köpa chipen? någon bra sida. hade gärna velat ha mätartavlor till den oxå. jag skrev de på styling.. men ingen har svarat. har någon exakt storlek som någon kan skicka. hade varit översnällt. jag vill göra egen. man kan ju de på photoshop. men jag tänkte byta grenrör till ett sport. de ger ju mer kraft och lägga sportluftfilter. glömde en oxå skriva och en japsdämpare:D de är väll en bra början?

Anledningen till att du inte kan, eller har svårt att hitta chip just till din civic är antagligen för att dem inte säljs utav nån.
Dels för att just 90hk motorn kanske inte är en så het motor att trimma, och efterfrågan och suget efter chip inte söks av så många.

Med 4-2-1 Extraktor grenrör, öppetluftfilter och grövre avgas med sportcat och japsdämpare får du helt klart en trevligare bil.. men några 120 Hk lär du tyvärr aldrig nå sad..

Jag har 2 tips eller snarare råd till dig.

1, behåll din bil och köp filter och avgas som sagt ovan och lägg istället energi och pengar på utseendet.

2, vill du verkligen åt mer effekt så är det lättast att köpa 125 alt 160 hk civic istället.. då har du den effekten du vill åt och mer där till i grunden, och har ännu mer att hämta...

Du gör som du vill, svårt att sätta sig in i dig sitts.. hur som helst gör det som känns bäst.

Team VeboTrim

163 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
jasså! tack men hur många hästar får jag utav att byta grenrör till sport från tuningshop och sportfilter och en japsdämpare? har precis köpt bilen så jag vill lägga tid på den.hmm
Senast redigerat av V-tec (6 april 2009)

Majestas
1 319 Inlägg
6 april 2009
V-tec skrev:
jasså! tack men hur många hästar får jag utav att byta grenrör till sport från tuningshop och sportfilter och en japsdämpare? har precis köpt bilen så jag vill lägga tid på den.hmm

Svårt att gissa, men max 10 hk ?

Är det din första bil ?

Är den i fräscht skick ??

Team VeboTrim

163 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
ja de e min första bil och den är i bra skick:D jag är rätt glad för bilen. de ända jag måste göra oxå är att koplla om kontakten till lysena till täningen. glömmer nästan alltid att sätta på lysena:P så jag måste få lite mer hästar:)

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
6 april 2009
Du kan inte känna av effekten från ett öppet filter föränn du har chippat den!

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

7 281 Inlägg
6 april 2009
zijaa skrev:
Du kan inte känna av effekten från ett öppet filter föränn du har chippat den!

Det ska till mycket innan orginal filtret inte klarar av mer...

163 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
jaha men var kan jag köpa chipp till den?

terazzi
6 april 2009
finns ju inga chip ti den wink

163 Inlägg
6 april 2009
Trådstartare
jahaa. faan men kan man inte göra något roligt själv orginalt. ta bort nått så effekten ökar?

252 Inlägg
6 april 2009
Konstigt att det inte var en 740 du var ute efter att trimma..

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
6 april 2009
V-tec skrev:
jahaa. faan men kan man inte göra något roligt själv orginalt. ta bort nått så effekten ökar?

Inhandla den en Civic CRX V-Tec istället... Roliga små söta bilar... Itne så farligt dyra häller smile

Plus att det finns MASSOR av roliga tillbehör smile
Senast redigerat av HyperSonica (6 april 2009)

Sump Runk Rätt O Slätt!

7 281 Inlägg
7 april 2009
V-tec skrev:

Kan och kan, det mesta GÅR. Men eftersom det är ingen motor man normalt trimmar så blir det svindyrt...

Rejsa ?
2 959 Inlägg
7 april 2009
Ja det här var verkligen avancerad motorteknik...

Byt motor och in med ett billigt eftermarknadssprut.

Autotech

1 255 Inlägg
7 april 2009
Busgrabb skrev:
Ja det här var verkligen avancerad motorteknik...

Byt motor och in med ett billigt eftermarknadssprut.

Med tanke på hur han har skrivit hitills tror du själv han ens vet vad ett sprut är tongue

O byta motor är nog inte i hanns kunskaps område häller

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D

Sök