Vad ska jag köpa för att trimma honda civic till minst 120 hästar

Sharky
7 april 2009 · 10 287 Inlägg

Nu får ni skärpa er.

Grabben är måhända ung och okunnig men det är inte det samma som att det är fritt fram att jävlas med honom och vara allmänt spydig.
Alla har varit unga och okunninga. Hjälp honom istället. Vill ni inte hjälpa honom - undvik då att sprida dynga

Ser jag någon som ändock fortsätter att fjanta sig i denna tråd så ligger en varning på lut för den personen.

Göran
(Sur) Moderator

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
bjoorniiee
7 april 2009 · 356 Inlägg

Ett tips är ju att söka här på garaget och internet om hur du trimmar sugmotorer? Börja från grunden genom att läsa allt du kommer över, det är nog en bra början.

Anubis
7 april 2009 · 1 255 Inlägg

Sharky skrev:
Nu får ni skärpa er.

Grabben är måhända ung och okunnig men det är inte det samma som att det är fritt fram att jävlas med honom och vara allmänt spydig.
Alla har varit unga och okunninga. Hjälp honom istället. Vill ni inte hjälpa honom - undvik då att sprida dynga

Ser jag någon som ändock fortsätter att fjanta sig i denna tråd så ligger en varning på lut för den personen.

Göran
(Sur) Moderator

Han har en jävligt bra poäng där.

Men de ända man kan göra utan o göra några mer avancerade modefikationer är ju extraktorgrenrör som ja visserligen hört ska göra stor skillnad på just Honda bilarna filter efter de får man ju ge sig in på o byta kammar porta toppen ställa på bränslet o sådana grejer men med tanke på vad allt kostar så är de tyvär som andra sagt mer ekonomiskt o köpa en Honda med större motor.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Busgrabb Rejsa ?
7 april 2009 · 2 959 Inlägg

Anubis skrev:

Busgrabb skrev:
Ja det här var verkligen avancerad motorteknik...

Byt motor och in med ett billigt eftermarknadssprut.

Med tanke på hur han har skrivit hitills tror du själv han ens vet vad ett sprut är tongue

O byta motor är nog inte i hanns kunskaps område häller

Sant sant...men kan ju få hjälp med det kanske.

Autotech
BMW 335D (2008)
V-tec
7 april 2009 · 163 Inlägg

hahaha klart hahahaha. jag har gått utbildning som bilmekaniker i ett år. men jag är färdigutbildad bilplåtslagare. hahahaha. så de med att byta motor e lätt. var kan jag bara få tag på en bra motor billigt?

V-tec
7 april 2009 · 163 Inlägg

de va snällt av er. men jag tänkte byta grenrör lägga ett sportfilter och japsdämpare. de ska nog ge en minst 10 hästar.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
7 april 2009 · 5 042 Inlägg

Sport catalysator med!

C H E V R O L E T <3
Tiger1978 Fattig student
7 april 2009 · 1 282 Inlägg

Ett sportluftfilter är ju en billig lösning, det blir ju förhoppningsvis lite roligare insugsljud med wink Om du kommer från Landskrona och har plats och kunnande så håll koll på www.returbilen.se dom finns i Helsingborg, Kristianstad och Malmö, dom bör ju kunna få in nån crx eller nått att plocka en maskin från, men tänk på att om du ska besiktiga bilen och kunna köra lagligt med den så kommer du att få byta bromsar med +att det måste vara en bil med katalysator..
Bromsarna plockar du nog smartast från samma bil som du tar motorn ifrån, kostar dock en del att regga om en bil men tror ändå att det blir billigare än att försöka trimma den motorn du har..
Lycka till, gillar du din bil så är det ju lite roligare och fixa till den än att sälja den för att köpa en annan..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
Eiiiiik
7 april 2009 · 337 Inlägg

Släng inte på för mkt bröte på den utan att ställa upp soppan bara smile
Grenrör + hela vägen bak, CAI eller någon form av sportluftfilter vet jag inte om den klarar utan att ställa upp.
Nu va detta lite av en gissning iofs. Rätta mig om jag har fel smile

Anubis
7 april 2009 · 1 255 Inlägg

V-tec skrev:
hahaha klart hahahaha. jag har gått utbildning som bilmekaniker i ett år. men jag är färdigutbildad bilplåtslagare. hahahaha. så de med att byta motor e lätt. var kan jag bara få tag på en bra motor billigt?

Skroten är väl de första stället ja skulle leta annars kan du ju alltid slänga dit en lite turbo på bilen

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
sir_daniel www.kudoz.se
7 april 2009 · 3 802 Inlägg

avgassystemet och insuget är strypningar på de bilarna.
men billigaste och enklaste lösningen är att sälja o köpa en med en motor som har större volym och som det finns mer godis till tex esi (125hk) eller vti (160hk) din Lsi finns det inte alls lika mycket godis till.

sök på www.ebay.com på civic 92 så kommer du hitta en hel del styling, sök sedan på din motor (civic d15) så kommer du hitta en del godis.

V-tec
8 april 2009 · 163 Inlägg

riktigt snällt av er. hade kunnat tänka mig och byta med någon. finns de kanske någon som vill hjälpa mig? asså hitta någon som vill byta bil rakt av?

V-tec
8 april 2009 · 163 Inlägg

sir_daniel skrev:
avgassystemet och insuget är strypningar på de bilarna.
men billigaste och enklaste lösningen är att sälja o köpa en med en motor som har större volym och som det finns mer godis till tex esi (125hk) eller vti (160hk) din Lsi finns det inte alls lika mycket godis till.

sök på www.ebay.com på civic 92 så kommer du hitta en hel del styling, sök sedan på din motor (civic d15) så kommer du hitta en del godis.

TACK! du va till stor hjälp.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang