Bra tips på advokat ang. fortkörning!

Krulli-s
15 april 2009 · 1 Inlägg

om ja har fattat rätt så ska nån upp i rätten pga fortkörning? ( ursäkta om ja har fel. har inte läst från början.) men isf så kan du fråga om den e besiktiad/reggad för det här året. nån farsan kände blev klockad så sa hon/han likadant han/hon bad att få se pappret på de

Senast redigerat av Krulli-s (15 april 2009)

fiaten
Fiat BRAVA (1998)
Casual Xtreem
15 april 2009 · 123 Inlägg

Krulli-s skrev:
om ja har fattat rätt så ska nån upp i rätten pga fortkörning? ( ursäkta om ja har fel. har inte läst från början.) men isf så kan du fråga om den e besiktiad/reggad för det här året. nån farsan kände blev klockad så sa hon/han likadant han/hon bad att få se pappret på de

du har hängt med ganska bra även om folk lämnat konstiga kommentarer:P
ja det kan man göra sen kan man kolla om han som "sköt" mig har licens att använda den... finns mkt man kan ifrågasätta:P

BMW 320d "Familjeräsern" (2007)
BMW 325 "Blue" (2002)
Casual Xtreem
15 april 2009 · 123 Inlägg

740Rob skrev:

Casual skrev:

linuslinje skrev:

Har du kollat din bil så att den inte hastighetsmätaren visar fel då?

den har visat rätt innan iaf... men det borde ju dom kolla isf ju...

Finns väl ingenting som säger att dom ska kolla om din hastighetsmätare stämmer? roll

det borde dom ju göra... om jag säger att min visade t.ex 50 och dom säger att jag låg i 70... då borde dom ju mäta och kolla om den stämmer annars får man ju fixa det!

BMW 325 "Blue" (2002)
BMW 320d "Familjeräsern" (2007)
Decibel
16 april 2009 · 2 911 Inlägg

Polisen behöver inte kolla din mätare, det är din bil och du som ansvarar för att den är trafiksäker, att din mätare visar 50 eller 220 spelar ingen roll då strafföreläggandet avser polisens godkända mätutrustning.

Enda som krävs är som sagt kalibreringen och att den som skjuter har utbildning på pickan.

Hammarslag Inläggskritiker
16 april 2009 · 990 Inlägg

Residence skrev:

FireTraXX skrev:

Residence skrev:
obs! tar du det till rättegång OCH förlorar så kan det bli dyrare än vad du tror. advokatkostnader och rättegångskostnader.


ed

Bullshit, det är gratis (Eller ja, ingen merkostnad för den enskilde individen iallafall) att få en rättslig prövning.

nja, en lapplisa körde på mig och vägrade erkänna trots att jag hade vittnen som jag aldrig har träffat förr.
i rättegång så fälldes han samt att han blev tvungen pröjsa ca 10lök i rättegångskostnader.
dock inget skadestånd eller likn.

men brirsan min krockade en kompis bil utan körkort och betalade endast 500 till brottsoffer fonden samt pengar för att få bilen fixad.  så hmm... firetraxx kan nog ha rätt

Stor skillnad på när det är person vs Staten och person vs person(firma tex), du behöver ALDRIG betala rättegångskostnader när det är du VS staten.
De 500kr till brottsoffer fonden kommer man dock aldrig undan smile
Suttit åtalad på ca 8-9 rättegångar och har aldrig behövt betala några rättegångskostnader.
Erkänn aldrig, då fälls du! (säkert en gammal tråd)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
Hammarslag Inläggskritiker
16 april 2009 · 990 Inlägg

FireTraXX skrev:

jimmy-124 skrev:

steifan skrev:

FireTraXX skrev:
Jag har varit i domstol för rån och misshandel, båda gångerna..

Dagens ungdom!

så j*vla ball asså....

FireTraXX skrev:

steifan skrev:

Dagens ungdom!

Jag var 15 respektive 18-19 så det var ett tag sedan. smile
Sen dess är det bara fortkörning och lite andra trafikbrott jag åkt fast för.

Men du (Jimmy-124) har säkert aldrig begått misstag?
Speciellt inte när du var yngre, då är ju alla så jävla smarta.

hehe rån, erkänn att det var nåt så smidigt som personrån och säkert hotat nån snorunge med kniv för att nalla mobilen och 200kr :-)

Misstagen är att åka dit, själva handlingen i sig är ju inget man bryr sig om, jag ångrar inget av det jag är dömd för bara att jag klanta mig på vissa punkter.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
FireTraXX DFFL
16 april 2009 · 9 020 Inlägg

Hammarslag skrev:

FireTraXX skrev:

jimmy-124 skrev:

steifan skrev:

FireTraXX skrev:
Jag har varit i domstol för rån och misshandel, båda gångerna..

Dagens ungdom!

så j*vla ball asså....

FireTraXX skrev:

Jag var 15 respektive 18-19 så det var ett tag sedan. smile
Sen dess är det bara fortkörning och lite andra trafikbrott jag åkt fast för.

Men du (Jimmy-124) har säkert aldrig begått misstag?
Speciellt inte när du var yngre, då är ju alla så jävla smarta.

hehe rån, erkänn att det var nåt så smidigt som personrån och säkert hotat nån snorunge med kniv för att nalla mobilen och 200kr :-)

Misstagen är att åka dit, själva handlingen i sig är ju inget man bryr sig om, jag ångrar inget av det jag är dömd för bara att jag klanta mig på vissa punkter.

Nästan, det var en busschaufför och vi fick med oss ~10 000kr.
Jag sa aldrig att jag ångrade vad jag gjort...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
volvoentusiasten
16 april 2009 · 4 005 Inlägg

FireTraXX skrev:

Hammarslag skrev:

FireTraXX skrev:

jimmy-124 skrev:

steifan skrev:

FireTraXX skrev:
Jag har varit i domstol för rån och misshandel, båda gångerna..

Dagens ungdom!

så j*vla ball asså....

Men du (Jimmy-124) har säkert aldrig begått misstag?
Speciellt inte när du var yngre, då är ju alla så jävla smarta.

hehe rån, erkänn att det var nåt så smidigt som personrån och säkert hotat nån snorunge med kniv för att nalla mobilen och 200kr :-)

Misstagen är att åka dit, själva handlingen i sig är ju inget man bryr sig om, jag ångrar inget av det jag är dömd för bara att jag klanta mig på vissa punkter.

Nästan, det var en busschaufför och vi fick med oss ~10 000kr.
Jag sa aldrig att jag ångrade vad jag gjort...

Hemska människa som först begår ett grovt brott, och sedan inte ångrar dig. Kan du inte avsäga dig medborgarskapet och flytta härifrån?

FireTraXX DFFL
16 april 2009 · 9 020 Inlägg

linuslinje skrev:

FireTraXX skrev:

Hammarslag skrev:

hehe rån, erkänn att det var nåt så smidigt som personrån och säkert hotat nån snorunge med kniv för att nalla mobilen och 200kr :-)

Misstagen är att åka dit, själva handlingen i sig är ju inget man bryr sig om, jag ångrar inget av det jag är dömd för bara att jag klanta mig på vissa punkter.

Nästan, det var en busschaufför och vi fick med oss ~10 000kr.
Jag sa aldrig att jag ångrade vad jag gjort...

Hemska människa som först begår ett grovt brott, och sedan inte ångrar dig. Kan du inte avsäga dig medborgarskapet och flytta härifrån?

Jovisst, ge mig ett par hundra miljoner så är jag långt borta inom 24 timmar.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
volvoentusiasten
16 april 2009 · 4 005 Inlägg

FireTraXX skrev:

linuslinje skrev:

FireTraXX skrev:

Nästan, det var en busschaufför och vi fick med oss ~10 000kr.
Jag sa aldrig att jag ångrade vad jag gjort...

Hemska människa som först begår ett grovt brott, och sedan inte ångrar dig. Kan du inte avsäga dig medborgarskapet och flytta härifrån?

Jovisst, ge mig ett par hundra miljoner så är jag långt borta inom 24 timmar.

Kan du inte öppna ett paypalkonto så kan alla gorgare börja donera!

FireTraXX DFFL
16 april 2009 · 9 020 Inlägg

linuslinje skrev:

FireTraXX skrev:

linuslinje skrev:

Hemska människa som först begår ett grovt brott, och sedan inte ångrar dig. Kan du inte avsäga dig medborgarskapet och flytta härifrån?

Jovisst, ge mig ett par hundra miljoner så är jag långt borta inom 24 timmar.

Kan du inte öppna ett paypalkonto så kan alla gorgare börja donera!

Haha, tror faktiskt inte att det hade trillat in så många kronor. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rydell BaM BaM
16 april 2009 · 232 Inlägg

FireTraXX skrev:

linuslinje skrev:

FireTraXX skrev:

Nästan, det var en busschaufför och vi fick med oss ~10 000kr.
Jag sa aldrig att jag ångrade vad jag gjort...

Hemska människa som först begår ett grovt brott, och sedan inte ångrar dig. Kan du inte avsäga dig medborgarskapet och flytta härifrån?

Jovisst, ge mig ett par hundra miljoner så är jag långt borta inom 24 timmar.

Ge mig 10 miljoner så kan jag skicka iväg dig på mindre än 12 timmar.....

Inget vara för evigt.
FireTraXX DFFL
16 april 2009 · 9 020 Inlägg

Rydell skrev:

FireTraXX skrev:

linuslinje skrev:

Hemska människa som först begår ett grovt brott, och sedan inte ångrar dig. Kan du inte avsäga dig medborgarskapet och flytta härifrån?

Jovisst, ge mig ett par hundra miljoner så är jag långt borta inom 24 timmar.

Ge mig 10 miljoner så kan jag skicka iväg dig på mindre än 12 timmar.....

Tss, det kan du be någon annan om.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Hamilton
16 april 2009 · 8 864 Inlägg

FireTraXX skrev:

linuslinje skrev:

FireTraXX skrev:

Nästan, det var en busschaufför och vi fick med oss ~10 000kr.
Jag sa aldrig att jag ångrade vad jag gjort...

Hemska människa som först begår ett grovt brott, och sedan inte ångrar dig. Kan du inte avsäga dig medborgarskapet och flytta härifrån?

Jovisst, ge mig ett par hundra miljoner så är jag långt borta inom 24 timmar.

Frågan är ju varför någon överhuvudtaget skulle betala ens 10:kr.....
Nej lyd linuslinje´s råd....

Fotograf på tierpidag.se
Marre90
16 april 2009 · 34 Inlägg

kul att det sitter en kille som rånar busschaufförer här inne på forumet, det är på grund av dig vi människor måste förköpa biljetter och skit när vi ska åka buss. Och att sen leka ball och skryta om ett rån är det värsta jag hört.

chrizz Administratör
16 april 2009 · 11 783 Inlägg

Casual skrev:
Jag skulle veta om någon vet någon bra advokat som kan hjälpa till i rättegång angående fortkörning. Detta hände i Jönköping så någon som finns i närheten!

Ja, kolla www.eniro.se eller liknande, det finns många jurister att välja mellan, alla prisklasser.

Jag begriper för övrigt inte hur en sån här fråga kan leda till över 5 sidor inlägg... smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang