Svensk (Racer)Bilprovning

Tubriken
25 april 2009 · 156 Inlägg

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4990394.ab


Ska man skratta eller gråta åt platschefens uttalande!

steifan DR!FTT3KN!K3R
25 april 2009 · 10 427 Inlägg

Anders Ståhl, platschef på bilprovningen i Arvika, säger att kraschen var en olyckshändelse.
– Besiktningsmannen fick ett kast på bilen och gled av vägen, säger han.
Passade han på att köra fort med den snabba bilen?
– Det utgår jag från att han inte gjorde. Problemet är att det inte är en vanlig bil, det är en stor motor och jag vet inte hur många hästkrafter. Han tappade kontrollen av någon anledning, säger han.
Vågar man ta sin fina sportbil till bilprovningen?
– Ja, det är klart vi är rädda om bilarna. Vi hanterar 150 bilar om dagen och jag har aldrig varit med om något liknande.


Vilka lirare. roll

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
Marcus_89 Biltokig elektriker
25 april 2009 · 3 352 Inlägg

steifan skrev:
Vilka lirare. roll

Verkligen, fyfan så sur man hade blivit mad

te_wik Forummoderator
25 april 2009 · 12 813 Inlägg

Jag skulle inte kalla en Supra för en superbil... Det är ju en dussinbil bland gasglada ungdomar och män med 40-års kris. Dessutom inte speciellt dyra/svåra att få tag på.
Nää, en superbil är det inte.

Trist ändå.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Muttley
25 april 2009 ·

Det jag reagerar över i den artikeln är faktiskt att de äger "Besiktningsmannen såg väl sin chans att köra superbil"
Det där är absolut inte en superbil.
supersportbilar är bilar som ferrari lamborghini pagani och sådant som verkligen inte en normal människa har råd att köpa.

Synd att de smällde bilen men den går säkerligen laga igen.

Hände ju en värre olycka med en mc för några år sedan, ägaren hade lagt upp över 300 tusen på bågen, och testföraren på sbp ramlar och glider extremt långt på asfalten och hojjen med på en 50 vägsmile, vaddå pressa hojjen mer än vad man själv kan klara av. och de blev skrot av den.

Stripen
25 april 2009 · 24 Inlägg

Superbil kan ju alltid diskuteras, men glöm inte att det är en tidning som ska sälja om så sanningen pressas till det yttersta! Dock så handlar det ju inte om det, för det kan är ju fortfarande ägarens ögonsten som han har lagt ner tid,pengar och säkert mycket kärlek på. Ingen ska väl behöva vara rädd för att åka in med sin bil till besiktningen, oavsett om det står Bmw, Volvo eller Ferrari på emblemet?

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
25 april 2009 · 1 898 Inlägg
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Zonox
25 april 2009 · 161 Inlägg

te_wik skrev:
Jag skulle inte kalla en Supra för en superbil... Det är ju en dussinbil bland gasglada ungdomar och män med 40-års kris. Dessutom inte speciellt dyra/svåra att få tag på.
Nää, en superbil är det inte.

Trist ändå.



Mvh Tommy

haha jahha min supra var inte ensam om att vara i det utförande och skick och med utrustning som inte finns att få tag i vissa folk förtjänar juh faan inteatt andas ren luft

Senast redigerat av Zonox (25 april 2009)

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
Zonox
25 april 2009 · 161 Inlägg

Stripen skrev:
Superbil kan ju alltid diskuteras, men glöm inte att det är en tidning som ska sälja om så sanningen pressas till det yttersta! Dock så handlar det ju inte om det, för det kan är ju fortfarande ägarens ögonsten som han har lagt ner tid,pengar och säkert mycket kärlek på. Ingen ska väl behöva vara rädd för att åka in med sin bil till besiktningen, oavsett om det står Bmw, Volvo eller Ferrari på emblemet?

tack du har helt rätt

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
Zonox
25 april 2009 · 161 Inlägg

tkd_rille skrev:
Det jag reagerar över i den artikeln är faktiskt att de äger "Besiktningsmannen såg väl sin chans att köra superbil"
Det där är absolut inte en superbil.
supersportbilar är bilar som ferrari lamborghini pagani och sådant som verkligen inte en normal människa har råd att köpa.

Synd att de smällde bilen men den går säkerligen laga igen.

Hände ju en värre olycka med en mc för några år sedan, ägaren hade lagt upp över 300 tusen på bågen, och testföraren på sbp ramlar och glider extremt långt på asfalten och hojjen med på en 50 vägsmile, vaddå pressa hojjen mer än vad man själv kan klara av. och de blev skrot av den.

superbil använde aldrig jag själv som utryck för min boil men vadå ferrari ? lol dom hamnar juh i backspeglen på min bbil liksom

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
prodrive Avstängd
25 april 2009 · 962 Inlägg

Vad är det för fel på er? Jag misstänker att ägaren till denna bilen sörjer mer än en fullsketen miljonär som just gått och shoppat ny katalog Ferrari. Hade besiktningsmannen skrotat min billiga snik bil som endast kostade 120 tusen skulle jag ändå gråta blod, men ni har säkert aldrig lagt ner nån tid på en bil alls förutom att blaska på lite avfettning och spola av den...

Är ni så extremt avundsjuka eller?

Senast redigerat av prodrive (25 april 2009)

te_wik Forummoderator
25 april 2009 · 12 813 Inlägg

Zonox skrev:

te_wik skrev:
Jag skulle inte kalla en Supra för en superbil... Det är ju en dussinbil bland gasglada ungdomar och män med 40-års kris. Dessutom inte speciellt dyra/svåra att få tag på.
Nää, en superbil är det inte.

Trist ändå.



Mvh Tommy

haha jahha min supra var inte ensam om att vara i det utförande och skick och med utrustning som inte finns att få tag i vissa folk förtjänar juh faan inteatt andas ren luft

Jag menar inget illa om bilen i sig, men jag tycker inte att modellen förtjänar att kallas för superbil.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
LordLife
25 april 2009 · 998 Inlägg

Superbil eller inte hade dom gjort så med min s70 som "bara" kostade 45k så hade jag blivit arg som fan. Dom ska inte göra något annat med bilen än vad dom ska.
Nästan som om man hade slagit ner han som körde.

Synd om honom, tur att dom betalar men surt att kanske inte få ha bilen på sommaren när man kanske har byggt hela vintern.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
te_wik Forummoderator
25 april 2009 · 12 813 Inlägg

LordLife skrev:
Superbil eller inte hade dom gjort så med min s70 som "bara" kostade 45k så hade jag blivit arg som fan. Dom ska inte göra något annat med bilen än vad dom ska.
Nästan som om man hade slagit ner han som körde.

Synd om honom, tur att dom betalar men surt att kanske inte få ha bilen på sommaren när man kanske har byggt hela vintern.

Jag håller med! Jag hade blivit totalt galen ifall de kraschade Audin min fastän den bara är värd 8000-12000..



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
PG81
25 april 2009 · 131 Inlägg

Min sambo var o besiktiga min bil igår.. Hon satt i väntrummet o såg vår bil formligen flyga fram utanför fönstret när de andra typ körde tomgång i tvåan. Dessutom tog han ett extravarv  för o sedan tvärnita totalt. Vf göra så med vår bil o inte de andra kan ja undra.. Hon snea till o fråga om den gick bra. Han förklara att de blev blanka papper, han våga inte svara på hennes fråga..

Mrsky
25 april 2009 · 218 Inlägg

Vart någon smälld ferrari i kungsbacka för ett par år sen. stod fint med fronten rätt in i en lyktstolpe, även där bes mannen som klantat sig. När jag tar min bil till bes snart tänker jag först och främst åka med. och sen skall tamejfaan mobilkameran vara påslagen hela tiden också.

Projekt: SKYLINE - THE WHITE DOPE
Nissan Skyline R33 GTS25T "The White Dope" (1995)
Zonox
25 april 2009 · 161 Inlägg

prodrive skrev:
Vad är det för fel på er? Jag misstänker att ägaren till denna bilen sörjer mer än en fullsketen miljonär som just gått och shoppat ny katalog Ferrari. Hade besiktningsmannen skrotat min billiga snik bil som endast kostade 120 tusen skulle jag ändå gråta blod, men ni har säkert aldrig lagt ner nån tid på en bil alls förutom att blaska på lite avfettning och spola av den...

Är ni så extremt avundsjuka eller?

tack det känns som om du har samma tankar som jag //Zonox ägare av bilen

High Speed Low Drive!
Toyota Supra MKIV "Pearl" (1993)
Muttley
25 april 2009 ·

Faktiskt så kör de för jävligt med de flesta bilar som besiktigas där inne tycker jag. Dock så har min bil sluppit åka fort runt kvarteret.

Som tur är att de kör jävligt lugnt med hojjarna i hässleholm iallafall annars hade jag aldrig besiktigat den.

matteeee Ingen himmel är så blå som min
25 april 2009 · 2 972 Inlägg

Olyckor har hänt, händer och kommer att hända. Enligt artikeln tar dom sitt ansvar. Mer kan man inte begära! Killen som kvaddade bilen lär inte göra samma misstag igen. Alla kan begå misstag, men så fort nån annan gör det är 100 pers här inne snabba att gnälla.
Visst är det tråkigt för Zonox(??) men sålänge dom står för sitt misstag och ersätter och rättar till ser jag inget problem. Lär dom sig dessutom av misstaget är det ännu bättre..

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Trisk3
25 april 2009 · 10 Inlägg

vadå lär sig, killen ska ju anmälas för vårdlöshet i trafik!
Hoppas du polisanmält idioten!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang