Snyggt men jag hatar dig. folk med eftermonterad xenon borde lära sig använda hjärnran, finns inte mer irriterande saker när man kör på natten... Skottpengar!
men det är ju skillnad på dimljus som är så lågt ner mot halv ljus som bländar som fan, dock så bländar ju orginal bilar mera tycker jag
Snyggt men jag hatar dig. folk med eftermonterad xenon borde lära sig använda hjärnran, finns inte mer irriterande saker när man kör på natten... Skottpengar!
Hatar du mig ? How gives a shit!! Skottpengar? Vadå skjuta mig? Alla kommer ju kommer att vara bländade av mig!!!
men det är ju skillnad på dimljus som är så lågt ner mot halv ljus som bländar som fan, dock så bländar ju orginal bilar mera tycker jag
Felinställda dimljus bländar lika mycket som felinställda halvljus, att ljusen sitter 20 cm längre ner gör inte stor skillnad på 500 meters avstånd.
Robin; hatar inte dig personligen då jag inte känner dig, men riktar du dimljuset neråt odentligen så kan det vara försvarbart. men att använda xenon i halvljuset är bara dumt. i helljus kan jag acceptera det då det fyller en funktion.
det har du rätt i, men SBP kollar ju inställningen på dem, men du har rätt i att de kan blända på 500meters avstånd.
Men där att du skriver att du kan acceptera att det är xenon i helljus, det går ju inte på Robins bil han har ju h4 och då är det xenon på halv ljus med eller hur?
Felinställda dimljus bländar lika mycket som felinställda halvljus, att ljusen sitter 20 cm längre ner gör inte stor skillnad på 500 meters avstånd.
Robin; hatar inte dig personligen då jag inte känner dig, men riktar du dimljuset neråt odentligen så kan det vara försvarbart. men att använda xenon i halvljuset är bara dumt. i helljus kan jag acceptera det då det fyller en funktion.
det har du rätt i, men SBP kollar ju inställningen på dem, men du har rätt i att de kan blända på 500meters avstånd.
Men där att du skriver att du kan acceptera att det är xenon i helljus, det går ju inte på Robins bil han har ju h4 och då är det xenon på halv ljus med eller hur?
Och kör man på en guppig väg fort eller ner i ett stort hål så är den inställningen fucked up.
Jag som bor "ute på landet" får ställa om mina halvljus till varje besiktning. Dom där inställningarna ändras skitlätt, så att jag håller med Elda. Även om de ser riktigt bra ut
EDIT: Kom på nu dessutom att du får inte samma ljusbild med med xenon som halogen. Så då kvittar det om man har bra inställning på lyktorna.
Yep, är samma som på min, h4 är negativt på det sättet vilket är varför du ska ha extraljus om du inte ser tillräckligt bra med org helljus.
Japp, SBP kollar dimljusen.. och get dig direkt en 2a eftersom xenonkonvertering av dimljus är olagligt. samma gäller halvlljuset
WOOT ger SBP en 2a på xenon i dimljus? snuten säger att de är lagligt och en polare har det på sin 9-3a, den har gått igenom alla gånger med xenon 6000k i dimljus :S
här va det livat kul att se, har varigt på landstället nu och har hämtat hem en massa saker som kommer behövas fram över. kommer i veckan att börja bygga om bilen REJÄLT. och då med start på instrument brädan. men kommer samtidigt att slippa ner fronten. m.m
tänkte till en början dra kablarna till dioderna i lycktorna i akvariumet men...
det skulle ske genom det hålet som är långt där inne som el-kabeln till steget är till, och 2 st kablar skulle inte få plats, men då kom jag på att jag kan koppla det såhär:
på den kontakten som sticker ut där. Den är vanligvis byglad, och på läge 0 lyser halvljuset, men då tog jag plus där och lödde på + ifrån dioderna på bygeln, blev skit bra!
påbörjat byte till allround däcken, för imorse började det snöa, så jag har dessa ett tag, sen åker de guldiga plåtisarna på!
sådär
och sedan satte jag dit plastskydden under fronten igen
Ni båda har kommit en bra bit sen jag titta här sist Nice med xenon dimljus o ja tyckte dom vita sido sakerna e snyggare. Du förnyar en gammal bil eller hur o nice bonusbild Funkiee
Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!
Ni båda har kommit en bra bit sen jag titta här sist Nice med xenon dimljus o ja tyckte dom vita sido sakerna e snyggare. Du förnyar en gammal bil eller hur o nice bonusbild Funkiee
Jag tackar håller med dig om att robins xenon höjer utseendet direkt!
Aaaaaaalm skrev:
Ser ju riktigt bra ut Dock så är bucklan på huven lite störande du får leta ny huv
Tackar! ja den där jävla bucklan är cp men jag ska ju stoppa en liten snurra under huven, så jag tar nog huven från den bilen jag kommer att köpa!
Lite kul så här, igår satte jag på "vinter däcken" och idag har det varit snöstorm nästan hela morgonen och halt som fan timade in bra att byta däck