2239
Sök

Saab_Robin's Saab 9-3 och Funkiee's Saab 9000's! [Shoppingdagar!]

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
fan va gött de blev big_smile

Jlmmy
9 oktober 2009
Blev riktigt nice! big_smile

hellaflush!
1 266 Inlägg
9 oktober 2009
Blev snyggt! Blir de xenon i halvljuset med? wink

4 663 Inlägg
9 oktober 2009
Timmyboy skrev:
Blev snyggt! Blir de xenon i halvljuset med? wink

tackar alla för kommentarerna big_smile klart de blir i halvljuset med big_smile under november lr senare ska de köpas big_smile
Senast redigerat av Saab_Robin (9 oktober 2009)

626 Inlägg
9 oktober 2009
härligt!smile

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!

4 663 Inlägg
9 oktober 2009
Rallyhalle skrev:
Blev ju bra de där robin.
Vart köpte du de??

tackar tackar de e köpta på stylingwebben.

hinowa: tackar big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Snyggt men jag hatar dig. folk med eftermonterad xenon borde lära sig använda hjärnran, finns inte mer irriterande saker när man kör på natten... Skottpengar!

men det är ju skillnad på dimljus som är så lågt ner mot halv ljus som bländar som fan, dock så bländar ju orginal bilar mera tycker jag

Blond mekaniker
1 Inlägg
9 oktober 2009
Mitt kit är till salu, om det är h4 bi-xenon du ska ha tongue 6000k använt 200 mil max.
Autogauge är märket, PM:a isåfall tongue

/Aaaaaaalm (Skriver från flickvännens inloggning)

4 663 Inlägg
9 oktober 2009
Elda skrev:
Snyggt men jag hatar dig. folk med eftermonterad xenon borde lära sig använda hjärnran, finns inte mer irriterande saker när man kör på natten... Skottpengar!

Hatar du mig ? How gives a shit!! Skottpengar? Vadå skjuta mig? Alla kommer ju kommer att vara bländade av mig!!! lol lol

Saab älskare!
4 597 Inlägg
10 oktober 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Funkiee skrev:
Elda skrev:

men det är ju skillnad på dimljus som är så lågt ner mot halv ljus som bländar som fan, dock så bländar ju orginal bilar mera tycker jag

Felinställda dimljus bländar lika mycket som felinställda halvljus, att ljusen sitter 20 cm längre ner gör inte stor skillnad på 500 meters avstånd.

Robin; hatar inte dig personligen då jag inte känner dig, men riktar du dimljuset neråt odentligen så kan det vara försvarbart. men att använda xenon i halvljuset är bara dumt. i helljus kan jag acceptera det då det fyller en funktion.

det har du rätt i, men SBP kollar ju inställningen på dem, men du har rätt i att de kan blända på 500meters avstånd.

Men där att du skriver att du kan acceptera att det är xenon i helljus, det går ju inte på Robins bil smile han har ju h4 och då är det xenon på halv ljus med eller hur?

4 299 Inlägg
10 oktober 2009
Funkiee skrev:
Elda skrev:
Funkiee skrev:

Felinställda dimljus bländar lika mycket som felinställda halvljus, att ljusen sitter 20 cm längre ner gör inte stor skillnad på 500 meters avstånd.

Robin; hatar inte dig personligen då jag inte känner dig, men riktar du dimljuset neråt odentligen så kan det vara försvarbart. men att använda xenon i halvljuset är bara dumt. i helljus kan jag acceptera det då det fyller en funktion.

det har du rätt i, men SBP kollar ju inställningen på dem, men du har rätt i att de kan blända på 500meters avstånd.

Men där att du skriver att du kan acceptera att det är xenon i helljus, det går ju inte på Robins bil smile han har ju h4 och då är det xenon på halv ljus med eller hur?

Och kör man på en guppig väg fort eller ner i ett stort hål så är den inställningen fucked up.

Jag som bor "ute på landet" får ställa om mina halvljus till varje besiktning. Dom där inställningarna ändras skitlätt, så att jag håller med Elda. Även om de ser riktigt bra ut wink

EDIT: Kom på nu dessutom att du får inte samma ljusbild med med xenon som halogen. Så då kvittar det om man har bra inställning på lyktorna.
Senast redigerat av Rallyhalle (10 oktober 2009)

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 oktober 2009
Trådstartare
Elda skrev:
Funkiee skrev:
Elda skrev:

Yep, är samma som på min, h4 är negativt på det sättet vilket är varför du ska ha extraljus om du inte ser tillräckligt bra med org helljus.

Japp, SBP kollar dimljusen..
och get dig direkt en 2a eftersom xenonkonvertering av dimljus är olagligt. samma gäller halvlljuset smile

WOOT yikes ger SBP en 2a på xenon i dimljus? yikes snuten säger att de är lagligt tongue och en polare har det på sin 9-3a, den har gått igenom alla gånger med xenon 6000k i dimljus :S

4 663 Inlägg
11 oktober 2009
här va det livat big_smile kul att se, har varigt på landstället nu och har hämtat hem en massa saker som kommer behövas fram över. kommer i veckan att börja bygga om bilen REJÄLT.  och då med start på instrument brädan. men kommer samtidigt att slippa ner fronten. m.m

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Liten update.

Det som gjorts idag. och lite igår blev:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/782375_4u12xy.jpg
tänkte till en början dra kablarna till dioderna i lycktorna i akvariumet men...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/782376_zlgg5l.jpg
det skulle ske genom det hålet som är långt där inne som el-kabeln till steget är till, och 2 st kablar skulle inte få plats, men då kom jag på att jag kan koppla det såhär:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/782379_lg2rrf.jpg
på den kontakten som sticker ut där. Den är vanligvis byglad, och på läge 0 lyser halvljuset, men då tog jag plus där och lödde på + ifrån dioderna på bygeln, blev skit bra!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/782381_8tztwt.jpg
påbörjat byte till allround däcken, för imorse började det snöa, så jag har dessa ett tag, sen åker de guldiga plåtisarna på! smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/782384_za50md.jpg
sådär

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/782385_8wmo8c.jpg
och sedan satte jag dit plastskydden under fronten igen smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/782387_3x4o1t.jpg
kommer aldrig vara till salu!!! big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/782391_vj257z.jpg
liten bonusbild tongue

Mvh Patrik

4 663 Inlägg
13 oktober 2009
fan va härligt big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
13 oktober 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
fan va härligt big_smile

jadå! big_smile det enda tråkiga var o få slänga på skit fälgarna tongue

Hjultomte
1 500 Inlägg
13 oktober 2009
Ni båda har kommit en bra bit sen jag titta här sist big_smile Nice med xenon dimljus o ja tyckte dom vita sido sakerna e snyggare. Du förnyar en gammal bil eller hur wink o nice bonusbild Funkiee big_smile

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

584 Inlägg
13 oktober 2009
Ser ju riktigt bra ut big_smile Dock så är bucklan på huven lite störande tongue du får leta ny huv tongue

Saab 4 Life!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
14 oktober 2009
Trådstartare
TooS skrev:
Ni båda har kommit en bra bit sen jag titta här sist big_smile Nice med xenon dimljus o ja tyckte dom vita sido sakerna e snyggare. Du förnyar en gammal bil eller hur wink o nice bonusbild Funkiee big_smile

Jag tackar big_smile håller med dig om att robins xenon höjer utseendet direkt! big_smile
Aaaaaaalm skrev:
Ser ju riktigt bra ut big_smile Dock så är bucklan på huven lite störande tongue du får leta ny huv tongue

Tackar! big_smile ja den där jävla bucklan är cp tongue men jag ska ju stoppa en liten snurra under huven, så jag tar nog huven från den bilen jag kommer att köpa! smile

Lite kul så här, igår satte jag på "vinter däcken" och idag har det varit snöstorm nästan hela morgonen och halt som fan tongue timade in bra att byta däck tongue

Mvh Patik

Sök