3132
Sök

Saab_Robin's Saab 9-3 och Funkiee's Saab 9000's! [Shoppingdagar!]

German Engineering
9 083 Inlägg
25 oktober 2009
Vilken skillnad det är big_smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

4 663 Inlägg
25 oktober 2009
händer en hel del här big_smile har under den senaste tiden jobbat som bara fan. men under veckan blir det mer meck  de ska ja lova er big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
28 oktober 2009
Trådstartare
jonnielahti skrev:
Funkiee skrev:
jappsen skrev:
såg bättre ut innan wink haha nedå, riktigt fin 9k du har big_smile ni bägge har fina 9000 ! smile

lol håller med dig där wink hehe tackar du! smile skulle väl säga att alla vi 3 har fina 9000 big_smile

inge fel på min? roll lol

din är ju fett ful!! yikes lol nejdå big_smile den är najs den med! tongue

CarpeDiem skrev:
Vilken skillnad det är big_smile

//CarpeDiem wink

Har blivit en stor skillnad sen inköp! big_smile

Saab_Robin skrev:
händer en hel del här big_smile har under den senaste tiden jobbat som bara fan. men under veckan blir det mer meck  de ska ja lova er big_smile

Det händer sjukt mycket mer inne i din bil! big_smile o nu har det kommit ute med! wink big_smile

jonnielahti skrev:
Saab_Robin skrev:

najs big_smile
meck ftw big_smile

ROFL lol du meckar ju aldrig tongue roll

Nya bilder på turbo bilen kommer imorgon, den var sjukt fin, ingen rost i dörrar eller så, sjukt alltså!! Går som en klocka, ding dong lol Enda jag inte gillar är att vacumslangarna är torra, men de är bara o byta! big_smile o bucklan var inte så farlig, ramen är inte skadad, bara plåtskada, men de är lätt o slå ut från baksidan big_smile big_smile

Mvh Patrik

German Engineering
9 083 Inlägg
28 oktober 2009
Jo, det är en jädra skillnad big_smile Blev riktigt överraskad när man fick se Saaben på sista Norrortsträffen smile
Spännande med nya bilder på turbo bilen wink

//CarpeDiem wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Jo, det är en jädra skillnad big_smile Blev riktigt överraskad när man fick se Saaben på sista Norrortsträffen smile
Spännande med nya bilder på turbo bilen wink

//CarpeDiem wink

hehe ja, var kanske oväntat att jag kom med den big_smile Bilder på turbon kommer imorgon big_smile

Mvh Patrik

4 663 Inlägg
29 oktober 2009
fan va de var seg med bilder från mig sad har nu den senaste tiden jobbat som fan på mina extra jobb. men har jobbat med bilen ibland och ikväll big_smile så här kommer lite biler

https://www1.garaget.org/gallery/archive/67693/792182_gy849f.jpg
denna jävel till sännare satt som fan. men fick loss den till slut o remmar e byta

https://www1.garaget.org/gallery/archive/67693/792188_z5cj1h.jpg
hmm.. va ska detta bli? varför tejpa stereon?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/67693/792190_cfwx07.jpg
sprutspacklat grillen 3 lager till ska snart primas o sedan lackas

https://www1.garaget.org/gallery/archive/67693/792192_mpri0g.jpg
dessa orginal mattor finns inte lägre big_smile ska fixa fram en bild på hur de ser ut idag.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/67693/792197_kbk4pq.jpg
en ny startmotor köpt på skroten, kommer monteras så fort som möjligt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/67693/792205_gb4lc5.jpg
plasta stereon ? detta kommer bli en liten överaskning för er som inte vet va de kommer bli. wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/67693/792208_bqpl61.jpg
o första lagret lagt på dekoren bak , kommer att lägga på 2 lager till på innersidan sedan big_smile

detta var allt för idag får se om ja hinner med lite imorn med

German Engineering
9 083 Inlägg
29 oktober 2009
Jo, det var oväntat tongue Dock så var det inte väntat att du övningskörde Saaben till träffen wink Ok, trevligt big_smile

//CarpeDiem wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
29 oktober 2009
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Jo, det var oväntat tongue Dock så var det inte väntat att du övningskörde Saaben till träffen wink Ok, trevligt big_smile

//CarpeDiem wink

hahaha big_smile klart man ska köra sin egna bil till träffen wink med min extremt fina skyllt tongue

Riktigt gött robin! big_smile ska bli kul o se hur det blir! varför plastar du stereon? wink heheheh roll bara för jag vet big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
Nu blir det fel igen big_smile Läggs inte upp ngn bil idag inte, ska nämligen ner o mecka gröningen big_smile Har fått dumpen att fungera nu, det var en vacumslang som inte satt på, o samma med tryckmätaren. Men när jag köpte bilen hade han bara en nyckel, som gick till tändningslåset, så bilen gick inte o låsa, men nu har jag köpt komplett runt om, o inne, 2 nycklar för 200 kr big_smile så det ska bytas nu! smile

Mvh Patrik

2 788 Inlägg
30 oktober 2009
Det ser bra ut grabbar! smile Fortsätt i samma stil...wink

German Engineering
9 083 Inlägg
30 oktober 2009
Bra jobbat, Funkiee smile Fixa nån film så man kan få höra dumpljudet big_smile

//CarpeDiem wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Det ser bra ut grabbar! smile Fortsätt i samma stil...wink

Tackar! big_smile Oja det kommer vi verkligen o göra! wink

CarpeDiem skrev:
Bra jobbat, Funkiee smile Fixa nån film så man kan få höra dumpljudet big_smile

//CarpeDiem wink

Tackar!! big_smile En fråga, syftar du på Robins update eller att jag fixat dumpen o de? big_smile
Oja! film på dumpen kommer big_smile den låter gött som fan, PSHHHHHHH precis som jag vill ha det! smile

OBS!!! RÖSTA HÄR!
ska jag ha med den nya gröna turbon här i tråden? så det blir 3 st bilar som vi har som en gemensam projekt tråd??

Mvh Patrik

4 663 Inlägg
30 oktober 2009
klart som fan att den gröna ska var med i denna tråd  big_smile

jonnielahti:  köpte en för att bilen inte startar  första gångan man vrider på tändningen. så ska montera denna o se om de blir bättre anars blir det en helt ny.
mvh robin

Saab älskare!
4 597 Inlägg
30 oktober 2009
Trådstartare
Nya turbo bilen uppe!

Dock kan ni inte se skadorna, för har jag bilderna uppe lär garaget bara fjanta sig o ta den offline......

http://www.garaget.org/?car=174397 smile där har ni turbon big_smile

Mvh Patrik

German Engineering
9 083 Inlägg
31 oktober 2009
Jag syftar på Robins update och din nya dump wink Ok, trevligt big_smile Ser fram emot att få se en film på dumpljudet wink Förresten, vad är det för slags dumpventil? Bara undra smile Vad heter märket?

Lägg upp den gröna turbon wink Så att ni har en tredje bil på er projekttråd wink

//CarpeDiem wink

356 Inlägg
31 oktober 2009
ser bra ut big_smile berätta nu robin, vad har du för planer med sterion och rampen? tongue

har btw rostlagat en skärm på saaben, samt vart på skroten och hämtat div mysigt big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
31 oktober 2009
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
klart som fan att den gröna ska var med i denna tråd  big_smile

jonnielahti:  köpte en för att bilen inte startar  första gångan man vrider på tändningen. så ska montera denna o se om de blir bättre anars blir det en helt ny.
mvh robin

haha big_smile bilen får väl komma med i tråden då wink

CarpeDiem skrev:
Jag syftar på Robins update och din nya dump wink Ok, trevligt big_smile Ser fram emot att få se en film på dumpljudet wink Förresten, vad är det för slags dumpventil? Bara undra smile Vad heter märket?

Lägg upp den gröna turbon wink Så att ni har en tredje bil på er projekttråd wink

//CarpeDiem wink

aha big_smile Ja film kommer wink Det är en öppen dump, men märket vet jag inte, ska ta o kolla, men det är antgaligen nått china skit tongue men den låter riktigt gött, inge pippi fågel vissel, utan ett manligt PSHHH tongue

Turbon är uppe wink o bilen kommer in i tråden den med då wink big_smile

jappsen skrev:
...
har btw rostlagat en skärm på saaben, samt vart på skroten och hämtat div mysigt big_smile

Trevligt! big_smile kanske dags för dig o starta en egen projekt tråd? big_smile

Mvh Patrik

German Engineering
9 083 Inlägg
31 oktober 2009
Hehe big_smile Skicka länk så fort filmen är klar big_smile Ok, då vet man det smile Är det verkligen bra med Kina-dump? Låter ju bra, pysljudet vill man ju höra wink

//CarpeDiem wink

535 Inlägg
1 november 2009
Bra jobbat med bilarna! Det här kommer följas big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
1 november 2009
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
Hehe big_smile Skicka länk så fort filmen är klar big_smile Ok, då vet man det smile Är det verkligen bra med Kina-dump? Låter ju bra, pysljudet vill man ju höra wink

//CarpeDiem wink

Jag säger till tongue vet inte, har absolut ingen som hälst aning om den saken big_smile men den låter ju bra tongue ahha

IS-F skrev:
Bra jobbat med bilarna! Det här kommer följas big_smile

Tackar! big_smile Kul med en till som följer tråden big_smile alltid kul med fler läsare big_smile

Mvh Patrik

Sök