Fint med en igensnöad bil. Va i Stockholm idag, men va lite snö ni har. Men det blev fint med dioder.
Heheh, jobbigt och borsta av den hela tiden.. Trevligt! Hahaha lite, det är rekordmycket för o vara en plusgrades stad Tackar, jag är nöjd med dioderna jag med, ska dock koppla om så att dimljusen tänds också.
va fan är detta igentligen? o efter att limmet tog slut så gick jag vidare
den här känner ni igen? o ni ser hur de nedre högtalarna inte sitter i gämn höjd......allt ska ...bort
man kanske ska ta av tyget innan man plastar? nybörjar tabbe
man ser vart högtalarna vart plaserade. o dum som man var tyget kvar
högtalar kablarna till tidigare bygge. ser förjävligt ut
då var allt tyg borta har lust att förstärka den en aning men man kan ju inte plasta i -8 grader. lr ? någon som provat?
de var allt för mig i år. jobbar på hovet imorgon så de lär inte bli något meck. sedan efter det så åker jag ut i skärgården över nyår. för att sedan komma hem o jobba på disney i ett par dagar. så nästa update kommer om ett par veckor. mvh robin
Fint med en igensnöad bil. Va i Stockholm idag, men va lite snö ni har. Men det blev fint med dioder.
Heheh, jobbigt och borsta av den hela tiden.. Trevligt! Hahaha lite, det är rekordmycket för o vara en plusgrades stad Tackar, jag är nöjd med dioderna jag med, ska dock koppla om så att dimljusen tänds också.
Rekordmycke?? Kanske e annorlunda för er som bor närmare city Men här e de inte rekordmycke, har bara kommit lite tidigare i år
Sen robin, -8 går de o plasta i. Aningen mer härdare, bara en liten skvätt extra men inte över 3%! Samt en värmefläkt
Lite slipning på nedersidan, den övre sidan ska endå kläs, så där behöver det inte vara jämlt och fint
Nedersidan av dörren, "rost vad är det?!?"
AUX kabel uppdragen vid handbromsen till stereon
Sen har jag även haft ett störande problem med att när man låser bilen med nyckel så är den "degig" åt låshållet, men det tror jag var en kabel som inte var rätt dragen, vilket det var.. Sen har jag även haft problem med att bilen inte låser sig, utan låser upp sig direkt, vilket innebär att vänster framdörr inte är stängd. Detta vet jag är en sensor i låskistan som måste bytas, men det gör jag i sommar. Men nu så drog jag u alla fall ur kontakten så bilen tror att dörren är stängd hela tiden
Dörrsidan borta
Handtagen, och där ser man kabeln som satt lite fel, så den kom iklämm när man låste med nyckel
Denna plugg ska sitta ovanför pedalerna..
andra sidan av pluggen som är in mot kupén
Där skall pluggen sitta, ovanför kopplingspedalen ungefär
mellan boxen som hänger (den är uppsatt nu) och kopplings pedalen rakt upp är det ett stort hål där pluggen ska sitta, men man kommer inte åt o trycka in den, men jag ska försöka igen med silikonspray så det glider lite När bilen dumpar tror man att dumpventilen är nere vid fötterna
Allt för nu, Gott Nytt år på er alla som läser och kommenterar!
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
HAHA det har du rätt i, men att bara spinna på snön skadar ju inte motorn, det är väl mer när den får fäste som vridet kommer och däcken greppar som är det skadliga?
HAHA det har du rätt i, men att bara spinna på snön skadar ju inte motorn, det är väl mer när den får fäste som vridet kommer och däcken greppar som är det skadliga?
Motorn tar inte skada särskilt, de e växellådan som gör de
Det framförallt skadliga är enhjulsspinnar, vilket är oundvikligt vid den här tiden på året. För det är ju diffen som är akilleshälen i lådorna
Så ett hett tips är att vänta till i vår när snön försvunnit när de e torra o fina vägar o montera de där. Kommer ändå inte kunna gasa ordentligt me den boxen
haha, fan jag trodde jag skrev lådan, men ursäkta, är lite dåsig i skallen verkar det som
aha, det blir för mycket på ett hjul och grepp på det andra hjulet som sabbar lådan alltså?
Jag gör så när snön försvinner då monterar jag det permanent, men jag ska stoppa i det bara för att testa så allt funkar som det ska, sen åker det ut tills i vår, för jag har ingen lust o sabba lådan bara för det är vinter Tackar för tipsen av er
BTW, ska jag köpa ett insatts filter eller öppet filter? tror inte orginal filtret orkar mätta med luft nämligen.. och det ska vara K&N om det är så de heter blev osäker, men ni förstår nog!
original filtret räcker till 300 hk så de e nog lugnt. men kör på öppet, de låter lite ballare
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.