Stannar du för någon som har problem vid sidan av vägen eller är du den som bara kör förbi?

Neos34 Garaget vän, igen.
29 april 2009 · 5 687 Inlägg

Jag stannar alltid!

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Darkie dARKiE
29 april 2009 · 5 031 Inlägg

Blev stopp för mig 3 mil innan motala för en månad sen. av ca 70 bilar på den lilla vägen så stannade en.
Det ända han bidrog med var. " jaså funkar inte den dyra bmwn (och sen nåt fult skratt efter), sen körde han vidare" volvo 740 körde han. Det var mitt i natten också och 3 mil till närmsta stad.

Antar att det har med bilen att göra (Svart bmw liksom) vet ju vad vi svenskar har för fördomar big_smile


Jag själv brukar inte stanna heller så ska inte säga något, men det har mest med att göra att jag nästan blev rånad på min egna bil när jag stannade för ett par grabbar. Tydligen var dem vägpirater.. Så nej aldrig mer... tyvärr.... kanske när jag kör min volvo för den kan dem få ta haha ; )

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
spookyspook
29 april 2009 · 35 Inlägg

Jag har inte sett nån stått längs vägkanten än iaf, men om det såg OK ut så skulle jag nog stannat. Fast när jag hade min 740 som jämnt stannade, o alltid på nätterna av nån konstig anledning så var det ingen som stanna för mig...

Vad gör "vägpirater" föresten?

DusanMandick Random Hero
29 april 2009 · 4 047 Inlägg

haft kortet närma ett år nu, sett 4 i ensamma i kanten av vägen me Vblinkers på, stannat för 3, den 4e va en 740

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
klass
30 april 2009 · 79 Inlägg

Jag gör som de flesta andra redan har sagt, jag stannar om det ser ut att behövas hjälp. Men om det redan står en bil som har stannat så tycker jag bara att det "tar mer än det ger" det kan så att säga leda till en ytterligare obehaglig situation om det står en herrejösses massa bilar längs vägen..

Do I really look like a guy with a plan? You know what I am? I'm a dog chasing cars. I wouldn't know what to do with one if I caught it. You know, I just do things...
ralle_boyen bara för jag hamnar över dig ;D
30 april 2009 · 846 Inlägg

självklart man stannar eller de beror lite på va de ser ut och va för slags folk ser dom vettiga ut och inga psykopater som vill döda en självklart man stanna t då

Volvo 855 t5R "team soundmadness" (1995)
Janneutanb
30 april 2009 · 7 271 Inlägg

Sist jag stannade försökte några ge mig "guld"ringar/halsband mot min mobiltelefon...
Kan ju säga att jag kommer aldrig stanna för icke svenskar igen, då har jag bättre saker för mig.

HoKkee
30 april 2009 · 845 Inlägg

är det en ungdom som har en ring rostig bil så åker jag förbi men är den en äldre herre/dam eller en barnfamilj som står vid sidan om vägen är de självklart man stannar. man kan alltid hjälpa med något.

Frosted
30 april 2009 · 1 878 Inlägg

allt beror på situationen, har någon krockat då givetvis stannar jag. är det nån som står med punka blåser jag förbi. givetvis beror det på om nån signalerar då stannar jag.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Delareno
30 april 2009 · 218 Inlägg

Jag stannar alltid om jag har tid.
Men jag stannar ju för sådana här tjejer om jag så har bråttom som fan http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=384713

KingWS6 TACS Medlem
30 april 2009 · 457 Inlägg

Stannar.

Kan ju alltid hjälpa dom med numret till en taxi åtminstone. wink

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
30 april 2009 · 5 650 Inlägg

skulle då aldrig stanna ja en sak om de kört åt helvete och man tex är första bilen efter men de är ju en annan sak.
finns ju 112 fall tex bilen skulle ge upp mitt i natten mitt ute i ingenstans man får inte tag på nån/nått trots allt nödsituation det med så..

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
kolvas
30 april 2009 · 4 001 Inlägg

Brains skrev:
Sist jag stannade försökte några ge mig "guld"ringar/halsband mot min mobiltelefon...
Kan ju säga att jag kommer aldrig stanna för icke svenskar igen, då har jag bättre saker för mig.

jag har råkat ut för samma sak, dom ville bytta till sig det så dom kunde tanka, trodde aldrig jag skulle komma där ifrån, dom ger sig ju aldrig!

annars så stannar jag om jag hinner men som sagt så har man blivit mer selektiv efter att råkat ut för några sådana här personer.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
_Spawned_ Maskinförare
30 april 2009 · 1 163 Inlägg

haha.. Jag tycker det låter mer som att folk är dåligt förbered.
Själv har jag alltid startkablar, lite verktyg osv med mig. Dels för egen del och även andras.
Behövs hjälp stannar jag.. Och mot pirater finns bättre sätt.. Håll bilen låst under färd och stannar du veva ner rutan en bit..Annars finns ju diverse tillhyggen...

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Martin 9-3 Fisketokig
30 april 2009 · 2 997 Inlägg

Stannar inte.
Förväntar mig inte att andra ska göra det ifall jag står efter kanten. Då fixar jag det helst själv.

Nya bilar har ju oftast någon assistanshjälp som ingår, har man gamla bilar får man skylla sig själv wink

Skulle aldrig stanna om det stod någon gammal risig skitbil efter kanten...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Tega Yrkesförare
30 april 2009 · 1 073 Inlägg

Stannar aldrig!
Kör man 15.000 mil/år på svenska vägar så stöter man på många miffon. Jag riskerar inget!
Får jag själv problem löser jag det själv eller så ringer jag efter hjälp.

OBS! Trafikolyckor är en helt annan sak!

CarpeDiem German Engineering
30 april 2009 · 9 081 Inlägg

Jag stannar aldrig! Tar inga onödiga risker.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
MrJAM
30 april 2009 · 1 464 Inlägg

Stannar aldrig för något som sr ut som en 'vanlig' punktering eller motorkok. Tyvärr har det gått utför med Sverige så här tas det inga chanser.

Tyvärr, måste man tillägga.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
volvoentusiasten
30 april 2009 · 4 005 Inlägg

Jag brukar sakta ner, köra förbi med låsta dörrar och veva ner rutan litegranna och fråga.
Är det många i bilen kör jag förbi.

Visst måste man vara försiktig dock

MikeyMouse
30 april 2009 · 214 Inlägg

det beror helt på situationen för mig och när på dygnet, åker jag själv i bilen på natten och man ser en bil stå vid vägkanten och man ser mer än 1 person i bilen så stannar jag inte, har varit riktigt nära och få bilen stulen på det sättet, åkte på en liten väg och så ser jag en bil "nästan" stå parkerad i diket sen när jag är på väg att stanna till försöker en av dessa att hoppa in i bilen det var bara trycka plattan i mattan därifrån. men dag tid och man ser att bilen är skadad så stannar man självklart. jag blev väldigt tacksam när jag krockade med en älg att folk stannade. fast en del blåste fortfarande förbi i 100-110 på 90 väg! :@
http://www1.garaget.org/archive/97/9655 … 059995.jpg

Senast redigerat av MikeyMouse (30 april 2009)

VW Beach Buggy 1300 projekt.
Snälla alla jävla 740 med japsdämare som tror bilen går lika bra som den låter lägg ner!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang