Tompisen skrev:
Fasen vad nice projekt, mycket inpsirerande! Ska följas!

Tack tack!

Här kommer även en liten uppdatering från påskhelgen.
Svänghjul och tryckplatta är numera balanserat och permanent monterat.
Nya växellådan har funnit sin plats tillsammans med bra QS olja.
Downpipe:en har börjat ta form och skall lämnas in till en polare och svetsas.
Slang för vatten och olja till turbon är på plats. Även original oljeretur.
Startmotor är ditsatt och diverse givare är inkopplade.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59737/896123_wnjr4x.jpg]()
Svänghjul är draget med 80NM. Tryckplattan är chimsad med 0,3mm chims för att det skall gå att frikoppla helt. (Sachs 600N).
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59737/896129_88015h.jpg]()
Växellådan är monterad och har fått 1,8L Quakerstate Super Quadrolube 75W.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59737/896131_bgcsec.jpg]()
Startmotorn har funnit sin plats. Vevaxelgivare mm. är inkopplade..
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59737/896124_5rm72g.jpg]()
Downpipe:en är påbörjad. 2,5" direkt från turbon för att allt skall få plats.
Stegas upp till 3" direkt efter två 90* böjjar. Omsnidat 44mm biltemarör får fungera som extern WG-rör
som sedan leds in i 2,5" röret.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59737/896126_qip6ld.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59737/896128_al4m8a.jpg]()
Dock får ni ha överseende med punktsvetsarna då jag inte hade något svetsmask idag

En kompis får sedan helsvetsa detta med TIG. Lambdamutter svetsas också dit då.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59737/896119_6mh5i3.jpg]()
Slangar är inlindade i värmetålig strumpa och monterade.
Blir rätt varmt runt grenröret och avgashuset. Även DP skall lindas med bandage.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/59737/896121_8wj11h.jpg]()
Original oljeretur passar kanon efter lite "massage".
Kommentera nu!!!
