9168
Sök

B230ft motorn går ej runt efter renovering

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
19 maj 2009
Trådstartare
har renoverat min b230ft motor och när jag monterade kamremmen för ca. 2 veckor sen kunde jag snurra runt motorn utan några som helst problem. och i helgen när jag skulle lyfta i motorn passa jag på att fixa med oljereturen som jag då svetsade en bit rör i returhålet. och idag upptäckte jag att vevaxeln är tvätstum. tänkte nollställa när jag skulle montera svänghjulet. kan det ha värmenypt när jag svetsa oljereturen kanske? vad ska jag göra? bör jag lyfta ur motorn och plocka isär igen eller finns det nån här på garaget som kanske har något bra tips? är i akutbehov av svar och tips!

tack på förhand!

mvh micke
Senast redigerat av husmus (19 maj 2009)

-den satt som en fläskläpp-

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
20 maj 2009
Du svetsade säkert fast veven, detta händer då man sätter en klämma på "fel" ställe och strömmer leds genom motorns rörliga delar, då svetsas dem fast. Vet folk som gjort detta på crossmotorcyklar.

Du bör nog plocka ner motorn igen och hoppas på att du inte förstört några lager.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
20 maj 2009
Trådstartare
tog ur motorn och plocka isär den idag och det som va fel va att vevstaksöverfallen va felvända så åtgärda det och satte tillbaka allt i sin ordning och nu rör det på sig riktigt fint wink klantigt av mig smile hade dock inte svetsat fast nånting. satte jorden i röret jag svetsa så kan inte ha skadat nåt. nu är motorn i igen iaf och uppstart i helgen förhoppningsvis.

mvh

-den satt som en fläskläpp-

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 maj 2009
okej det där lät ju jättebra... för lager o sånt tål inte så mycket... jag har gått svetskurs så vi fick lära oss lite om vad man skulle se upp med smile

Kul att det löser sig.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök