Kkk 27 in//retur? (vatten / olja)

Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
23 maj 2009 · 820 Inlägg

tjenixen....  monterade för inte så länge sen på nya kkk 27an på s2an,  matade på anslutningarna som dem satt förr men med hemska resultat..


finns ju 2 hål på undersidan och 2 hål på översidan.. 2st för in och 2st för retur av olja /vatten.


Nu är det så att mitt vatten kokar upp snabbt som attan, och trycks ut ur någon ledning...  funderar på om jag satt vattnet fel på turbon? Den anslutning under  är idag IN  , och den på översidan UT (vatten)  För oljan verkar jag ha fått till det precis tvärt om... dvs olja IN = uppe på ,  olja retur = under.



Skulle jag kunna fixa detta om jag bara byter anslutning på vattnet  in/retur? eller vad kan felet vara..



vattnet kokar upp snabbt som fan och sprutar runt  över behållaren, tills fläkten går igång  då sjunker nivån till i princip NOLL...  för att sedan komma upp igen och börja bubbla över behållaren efter ca 1 minut..

Ursäka min dåliga förklaring, men är lite uppspelt över vad det kan vara för fel!

Mvh
Dawe

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
BMW M5 3.8 (1992)
fish Allfixare
23 maj 2009 · 1 475 Inlägg

Ska jag vara ärlig, så tror jag att du har skjutit topp packningen, hade du blandat slangarna hade du rasat turbon. Har läst dina trådar på NA oxå. eller så har du jordens luftficka i kylsystemet. Vad säger tempmätaren när det "kokar" då??

Senast redigerat av fish (23 maj 2009)

wildboy_87_
23 maj 2009 · 1 062 Inlägg

jag tycker att det låter som om du har blåst din toppackning rejält  alternativt en spricka ngn stans i toppen

jag hade en spricka i min 530 topp å den fick tryck som faen i kylsystemet samt att vattnet försvann sad

mvh

Team Björkeryd
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
24 maj 2009 · 820 Inlägg

temp mätarn går inte upp mer än lite över 90.. på tomgång sen ner på runt 90 när man kör..


bilen går som den skall, laddar bra och allt. Bara att vattnet pressas ut ur systemet.  Topp-packningen är en Rs2 stålpackning så dem skall ju hålla för lite mos. (helt ny)

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M5 3.8 (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
Dawe_A Den är inte stor, men den är söt.
25 maj 2009 · 820 Inlägg

problemet löst...  felet var att jag hade hällt på för mycket vatten + luft i systemet!


tackar för svaren ändå!

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com
BMW M5 3.8 (1992)
BMW 325 / M3 "M3 inside." (1992)
BMW M535i "hajen" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang