Låset på passagerarsidan går runt o runt

ANTAR
30 maj 2009 · 59 Inlägg

tjena..låset på passagerarsidan går runt o runt när man försöker låsa/låsa upp..kan den ha hoppat ur läge eller måste/kan man renovera låscylindern??polo 99:a

schnauz
31 maj 2009 · 1 758 Inlägg

Vet inte hur det funkar på Polon med många (de flesta?) har en sådan säkerhetsfunktion för att förhindra uppbrytning. Om du t.ex. stoppar in en skruvmejsel och vrider runt så bryts några hakar av och låset snurrar bara runt, runt, runt.
Så det kan ju vara någon som försökt bryta upp det, eller så har det kanske hoppat ur läge bara.

Bagarn
31 maj 2009 · 689 Inlägg

Vanligt på polo, brukar vara "pinnen" som går in i låset som går av pga kärvande lås..
Lättast att kolla om den är hel är att ta bort handtaget inkl låset.. Sitter på en torx 30 om jag inte missminner mig!

ANTAR
2 juni 2009 · 59 Inlägg

Bagarn skrev:
Vanligt på polo, brukar vara "pinnen" som går in i låset som går av pga kärvande lås..
Lättast att kolla om den är hel är att ta bort handtaget inkl låset.. Sitter på en torx 30 om jag inte missminner mig!

tack de va pinnen som hade gått sönder ,nu funkar låset igen smile ..jag har ett problem till..låset till bagageluckan har börjat strula,jag får bara in halva nyckeln.jag har provat smörja låscylindern men det hjälpte inte så mycket..om jag skulle köpa en låscylinder hur gör man då med nyckeln så de passar??

Bagarn
2 juni 2009 · 689 Inlägg

ANTAR skrev:

Bagarn skrev:
Vanligt på polo, brukar vara "pinnen" som går in i låset som går av pga kärvande lås..
Lättast att kolla om den är hel är att ta bort handtaget inkl låset.. Sitter på en torx 30 om jag inte missminner mig!

tack de va pinnen som hade gått sönder ,nu funkar låset igen smile ..jag har ett problem till..låset till bagageluckan har börjat strula,jag får bara in halva nyckeln.jag har provat smörja låscylindern men det hjälpte inte så mycket..om jag skulle köpa en låscylinder hur gör man då med nyckeln så de passar??

Skönt att de funkade!
Du kan ju beställa en låscylinder på bilens chassinummer och på så sätt få en redan kodad låscylinder (om dom låsen som sitter är orginal)

persson-89 allätare
2 juni 2009 · 193 Inlägg

Bagarn skrev:

ANTAR skrev:

Bagarn skrev:
Vanligt på polo, brukar vara "pinnen" som går in i låset som går av pga kärvande lås..
Lättast att kolla om den är hel är att ta bort handtaget inkl låset.. Sitter på en torx 30 om jag inte missminner mig!

tack de va pinnen som hade gått sönder ,nu funkar låset igen smile ..jag har ett problem till..låset till bagageluckan har börjat strula,jag får bara in halva nyckeln.jag har provat smörja låscylindern men det hjälpte inte så mycket..om jag skulle köpa en låscylinder hur gör man då med nyckeln så de passar??

Skönt att de funkade!
Du kan ju beställa en låscylinder på bilens chassinummer och på så sätt få en redan kodad låscylinder (om dom låsen som sitter är orginal)

plocka en cylinder på skroten och koda om själv. busenkelt, billigast och säkrast om det är så att du har en bil som är några år.

M.Persson -stockholm. 200sx Widebody DRFT
projekt:
http://www.nogs.se/forum/showthread.php?t=169636
Nissan 200sx s13 "Japansk riskokare" (1989)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang