9147
Sök

Minicross 110cc problem med gnista!

2 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Tja! Jag har en 110cc minicross som inte vill starta. Jag har kollat tändstiftet & kablarna men tycks endå inte komma någon gnista. Ja har kollat cdi-boxen bytt den får fortfarande ingen gnista. jag hade 2 kablar utdragna intill svänghjulet, jag fick upp svänghjulet och kopplade in kablarna igen men jag fick höra att det skulle finnas 2 magneter för att starta, så kolla jag en snabbis så såg jag bara 1 magnet så min fråga är kan man starta med bara en magnet? jag har den svarta kvar som man kan se på bilden men inte den andra. http://www.crossatv.se/images/tandplata … _28004.jpg Skulle va tacksam ifall någon kunde hjälpa mig med detta
Senast redigerat av Stanko (3 juni 2009)

471 Inlägg
3 juni 2009
byt svänghjulet eller sätt dit en till magnet för de går inte å köra med bara en

Skiiit du nedde ! ;)

2 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
240boy skrev:
byt svänghjulet eller sätt dit en till magnet för de går inte å köra med bara en

Ok men vet du kanske vart ja kan få tag i den andra magneten?

5 710 Inlägg
3 juni 2009
Klippt från regelboken:
§1 Sundhet och "netiketten"
För att Garaget ska vara trivsamt för alla måste du som medlem följa de lagar samt den etik som gäller när man som privatperson använder Internet. Ha särskilt det här i åtanke:

• Garagets målgrupp är personer över 18 år. Är du under 18 år bör du överväga att inte registrera dig.
• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!
• Personliga ärenden, "chatt" och liknande får inte förekomma i forumet.
• Diskussioner rörande mopeder, epa-traktorer och annat som normalt brukas av personer under 18 år hör inte hemma här.

låser.

mvh Jonas/moderator

MVH Jonas
..............

Sök