7332
Sök

Jag är orolig för att rost ska uppkomma pga däcken tar i skärmarna

379 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
jag vet att de finns en massa trådar om folk som gnäller på att däcken tar i skärmarna pga sänkt bil breda däck osv
ja tar de från början ja körde me 215 däck på sänkt calle utan att de tog i så förra helgen beställde jag 225/45 17 däck på alla 4 sad nu tar däcken i på frammskärmarna när ja svänger i rondeller och kurvor..så ja har kollat under skärmen o där e lacken nerslipad av gummit? FASEN ÄR DET ETT ENORMT ROST-HOT FÖR MEJ NU`?

OCH OM DET ÄR ROSTFARA va ska ja göra?
mvh

"om det ser rätt ut- så är de nog det"

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 juni 2009
Ja det kommer börja rosta.
Enda du kan göra är att antingen valsa ut skärmarna eller skaffa smalare däck.
Att spraya på färg och rostskydd hjälper inte då det kommer slitas bort lika fort.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

379 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Att spraya på färg och rostskydd hjälper inte då det kommer slitas bort lika fort.

Mvh Tommy

ok tack.men plånboken låter mig inte valsa skärmarna nu så de få bli o sätta på 215 framm igen då sad men ska ja spraya på rostskydd på direkta plåten som inte e täckt av lack längre

Försöker iaf
12 819 Inlägg
19 juni 2009
Deutsch-style skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

ok tack.men plånboken låter mig inte valsa skärmarna nu så de få bli o sätta på 215 framm igen då sad men ska ja spraya på rostskydd på direkta plåten som inte e täckt av lack längre

Glöm inte att rengöra så du får bort allt skit och fukt innan du lackar, annars kommer det börja rosta trots allt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

379 Inlägg
19 juni 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
Deutsch-style skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Glöm inte att rengöra så du får bort allt skit och fukt innan du lackar, annars kommer det börja rosta trots allt.

Mvh Tommy

ok  tack för tipsen blev jävla orolig  :S

Sanizz
19 juni 2009
Byt till 215 däcken denis, sen kom hit så fixar vi det här smile

Sök