Vad kuggade du på vid uppkörningen?

dabby född blåvit
21 juni 2009 · 624 Inlägg

Som rubriken, vad har folk kuggat på vid uppkörningar?

Frugan har uppkörning i veckan och är supernojig och övertygad om att hon kommer kugga, mest för att hon kört på tok för lite i Borås där uppkörningen ska vara tongue

Jag missade min första för 14 år sen men kommer faktiskt inte ihåg varför..

Volvo_Mannen Volvoskadad
21 juni 2009 · 6 017 Inlägg

Jag har kuggat en gång. Det var när jag skulle köra upp för lätt mc. Och då var det pga. min båge la av under uppkörningen

Jonas
Janneutanb
21 juni 2009 · 7 271 Inlägg

Klarade inte backningen inför CE då jag hade aldrig kört ett ekipage längre än 19m förr ( fick ett 24m ekipage ), banan var anpassad efter det mindre epikaget samt att det spöregnade.

Nu är jag MYCKET bättre wink

Senast redigerat av Brains (21 juni 2009)

Severin
21 juni 2009 · 1 587 Inlägg

dabby skrev:
Som rubriken, vad har folk kuggat på vid uppkörningar?

Frugan har uppkörning i veckan och är supernojig och övertygad om att hon kommer kugga, mest för att hon kört på tok för lite i Borås där uppkörningen ska vara tongue

Jag missade min första för 14 år sen men kommer faktiskt inte ihåg varför..

Uppkörningen i Borås har jag hört inte alls är så svår förutom vänstersvängen vid Greyhound parken.. Där får man höra att många blir kuggade sad.. Den är lite väl trafikerad den vägen så de blir svårt o ta rätt beslut..

Sanizz
21 juni 2009 ·

Inga kuggningar här inte, tack och lov smile

Prolac
21 juni 2009 · 123 Inlägg

har icke kuggat,men råd e att försöka vara avslappnad så mkt som möjligt prata med perssonen som sitter bredvid o vara säker på sig.så e det klart smile lycka till!

Hyundai accent "1.6 gls" (2004)
volvoentusiasten
21 juni 2009 · 4 005 Inlägg

för busskortet så genade jag lite och körde upp på en centrifug i en korsning. Uppkörningskontrollanten var inte så glad. Tydligen kollade jag inte i spegeln på passagerarna heller sa han. Min förklaring att det inte satt några där gick tydligen inte hem.

Men som alltid så är det alltid flera andra orsaker som ligger bakom att man får underkänt.
Blir nog svårt att få ärliga riktiga svar här.

Vet inte hur många som jag har hört som klagar som fan och säger att de blev underkända bara för att de körde si eller så som var jättelitet fel, men sen visade sig att de körde vårdslöst och hade ingen koll alls på bilen när man pratar med uppkörningskontrollanten.

Darkie dARKiE
21 juni 2009 · 5 031 Inlägg

Har inte kuggat.

Dock kuggade jag kortet efter 2 veckor så fick göra om det.

Men kuggade inte då heller.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Emelie_244
21 juni 2009 · 375 Inlägg

Min syster körde upp i borås 3 ggr tror jag.. Kör som privatist och dem är stenhårda.. Tittade för lite, dålig planering höll för låg hastighet i en skarp kurva, plasering osv..

Volvo S40 (2008)
dabby född blåvit
21 juni 2009 · 624 Inlägg

Var ligger den där hundkappbanan jag hört talas om fler än 1 gång? Vi har inte hittat den ännu..
Är det förbi Maxi mot Karlskrona/Varberg?

Janneutanb
21 juni 2009 · 7 271 Inlägg

Det är bra att dom är stenhårda, kanske man slipper iaf någon idiot i trafiken.
Mina C och CE uppkörningar har varit med en föredetta militärofficer eller liknande så jag har inte sluppit undan lätt.
Han var hård MEN rättvis!

Jag gjorde vissa misstag, jag är ju mänsklig så, och han påpekade detta. Men han sa även att jag visste vad jag höll på med så han underkände mig inte.

Finns säkert stolpskott även som examinerare dock tror jag att dom flesta som blir underkända faktiskt gör fel.

Emelie_244
21 juni 2009 · 375 Inlägg

dabby skrev:
Var ligger den där hundkappbanan jag hört talas om fler än 1 gång? Vi har inte hittat den ännu..
Är det förbi Maxi mot Karlskrona/Varberg?

Ja precis, innan du svänger in mot Viskafors smile

Volvo S40 (2008)
mulleina
21 juni 2009 · 715 Inlägg

kuggade inte men inte iheller så jobbig uppkörning... körde från Skurup till Ystad och stanna vid stationen

camaro67 Meister
21 juni 2009 · 6 763 Inlägg

För försiktig i korsningar.. Kärringen kallas förövrigt för kuggulla och är känd för att skicka folk på skitsaker

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
WoozyDozz
21 juni 2009 · 918 Inlägg

Vettifan om detta är nästan att kugga men jag missade nästan ett ställe jag skulle svänga in på.

Dubs I got Dubs!
21 juni 2009 · 2 423 Inlägg

kuggade aldrig:)
men fick göra teorin 3ggr
första 46p
andra 51p
tredje 53p

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
hagg
21 juni 2009 · 36 Inlägg

Dålig handfattning och motorbromsa för lite.
fick rådet att kolla på hur rally förare kör ;-)

Ford Mustang GT "Trick Flow 5.0" (1995)
CarpeDiem German Engineering
21 juni 2009 · 9 081 Inlägg

Uppkörningen klarade jag på första försöket som privatist wink

Senast redigerat av CarpeDiem (24 december 2011)

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
bmx
21 juni 2009 · 7 100 Inlägg

har inte kuggat,men han sa åt mej att vara lite mer "häftig" att typ skynda mej att hinna före en bil som kom ifrån sidan

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Rquired Allmänt envis
21 juni 2009 · 12 512 Inlägg

Har aldrig kuggat, varken teori eller uppkörning...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang