1717
Sök

** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer

Försöker iaf
884 846 Visningar
Uppdaterades senast 11 november 2024
370 Inlägg
10 november 2012
gillar avanterna mer och mer....kul att se att den blir återställd till fint skick igen ;-)

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Unleash skrev:
gillar avanterna mer och mer....kul att se att den blir återställd till fint skick igen ;-)

Kul! smile Nja, fint skick kommer det nog aldrig bli. Men bra bruksskick bör väl gå att uppnå smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
10 november 2012
Det är väl gott nog! Inte många Tq's idag som kan stoltsera med titeln bra bruksskick direkt :-P

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Försöker iaf
12 819 Inlägg
10 november 2012
Trådstartare
Cuefa skrev:
Det är väl gott nog! Inte många Tq's idag som kan stoltsera med titeln bra bruksskick direkt :-P

Sanning iofs smile

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
Fick den att gå i typ 3-4 sek, men inte mer än så. Tror fortfarande på bränslet, den går nog bara på det lilla som kallstarten ger ut. Suck.. frustrationen är stooor.

Mvh Tommy

HEAVY METAL
765 Inlägg
11 november 2012
Ja jeflar, händer det grejor igen ! ;-)    Sitter det knacksensor på den ? Dom brukar kunna strula!!

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 november 2012
Trådstartare
Engen skrev:
Ja jeflar, händer det grejor igen ! ;-)    Sitter det knacksensor på den ? Dom brukar kunna strula!!

Det sitter två. Nu gick den i 10-15sek men sen vill sen inte starta igen. Kollade då och har inget bränsle ut till spridarna. Kan bara vara ett vakumläckage kan jag tänka mig, det blir inte tillräckligt för att den ska orka lyfta på vågen.. ojoj..

Mvh Tommy

Voodoo
1 444 Inlägg
11 november 2012
te_wik skrev:
Engen skrev:

Det sitter två. Nu gick den i 10-15sek men sen vill sen inte starta igen. Kollade då och har inget bränsle ut till spridarna. Kan bara vara ett vakumläckage kan jag tänka mig, det blir inte tillräckligt för att den ska orka lyfta på vågen.. ojoj..

Mvh Tommy

I veckan ska vi få igång den smile

http://maxboom.fi Finsk Bilstereo forum

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
Nu startar den direkt man försöker, men dör efter 10-15 sek sen får man vänta ca 10min innan den startar igen.

Ska testa byta ut styrtrycksregulatorn efter ett tips från en Audiguru (Audimurre på NordicAudi, vet inte om han finns här..). Så tack för tipset, testas ikväll!

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (12 november 2012)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
It's alive..!

Mer info och kort videoklipp kommer senare.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
Jahaa ja jo jag vet inte riktigt vart felet låg, men bytte styrtrycksregulatorn iaf och det verkade inte göra någon skillnad, den betedde sig på samma sätt som tidigare. Men medans polaren vred på nyckeln så tvångsmatade jag in bränsle genom att lyfta på skivan i LMM så spridarna öppnar. Då startade den och gick därefter, lite lurvigt på tomgång men det kan ju förklaras av att jag inte har någon givare för tomgångsreglering eller motorstyrning ikopplat. På lite varv går den däremot hyfsat OK.

Vad det vinande ljudet kommer ifrån vet jag dock inte, låter inte helt normalt.
http://s536.beta.photobucket.com/user/t … =3&o=0

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (12 november 2012)

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
Hehe, låter som kompressor jue! wink

Hehe, ja typ. tongue

Mvh Tommy

9 140 Inlägg
12 november 2012
te_wik skrev:
Putteliten skrev:

Hehe, ja typ. tongue

Mvh Tommy

Kollat remmar och remskivor mm, så att det är som det ska?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
te_wik skrev:
Putteliten skrev:

Hehe, ja typ. tongue

Mvh Tommy

Kollat remmar och remskivor mm, så att det är som det ska?

Ytrost på remskivorna men tror inte ljudet kommer därifrån inte.

Mvh Tommy

HEAVY METAL
765 Inlägg
12 november 2012
Härligt att du fått i gång den :-)  Kanoners de,,,   Vinande ljudet påminner om när man använder remspray tycker ja!!..

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 november 2012
Trådstartare
Engen skrev:
Härligt att du fått i gång den :-)  Kanoners de,,,   Vinande ljudet påminner om när man använder remspray tycker ja!!..

Yess, massa finlir kvar ännu men den startar iaf! big_smile
Ja, kanske..? Enklast är ju att plocka lös generatorremmen och se om det kvarstår. Det är nämligen enda remmen som är på plats. Remmen till servopumpen la jag inte dit eftersom det är läckage i en slang, ingen mening att utsätta pumpen för det och dessutom grisa ner allt.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Happ, idag startade den bra, gick i 10-15 sek sen dog den och startar inte längre. Alltså samma fel fortfarande..
Suck!!

Mvh Tommy

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
13 november 2012
1 steg framåt och..... ^^

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 november 2012
Trådstartare
Cuefa skrev:
1 steg framåt och..... ^^

Jag är så jävla less, kom å hämta..

Mvh Tommy

Sök