4473
Sök

Kopplingsproblem m90

508 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
tjena. jag satte nyligen dit en ny lamell och en värre tryckplatta(712) och sedan då jag skall provköra efter så tar kopppligen knappt, jag får ta i så inåt skogen för att ens få i växlarna, min teori är att slavcylindern gett upp, har luftat både för hand och med maskin... samma problem återstår, vad ska jag göra?

Mvh mulleri!

One Man Clan
4 287 Inlägg
6 juli 2009
helt hundra på att kopplingen sitter som den ska ? kolla om kolven rör sig hela vägen..gör den de så är de bara å riva lådan igen...

ibland får folk tydligen problem med att orginal oljeslang är för mjuk å flexar....då spelar de kvitta om du trycker pedalen i botten för får du inte oljetryck eller rörelse på kolven så kopplar du ju inte

508 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Xuri skrev:
helt hundra på att kopplingen sitter som den ska ? kolla om kolven rör sig hela vägen..gör den de så är de bara å riva lådan igen...

ibland får folk tydligen problem med att orginal oljeslang är för mjuk å flexar....då spelar de kvitta om du trycker pedalen i botten för får du inte oljetryck eller rörelse på kolven så kopplar du ju inte

kollade kopplingen säkert 3-4 ggr.. och allting sitter som det skall. har nämligen haft problem att få i växlarna ett tag sen innan och nu med denna koppling så går det knappt alls.

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 juli 2009
Xuri skrev:

Ja det där med slangen kan stämma eftersom 712 plattan är mer trögtrampad.

Jonas

508 Inlägg
6 juli 2009
Trådstartare
Volvo_Mannen skrev:
Xuri skrev:

man kanske skall prova med stålomspunnen slang?

Volvoskadad
6 017 Inlägg
6 juli 2009
mulleri skrev:
Volvo_Mannen skrev:
Xuri skrev:

man kanske skall prova med stålomspunnen slang?

Ja, jag har för mej jag läst i någon tråd att det blir mycket bättre med stålomspunnet.

Jonas

508 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
nu har jag satt på stålomspunnen slang, pedalen blev hårdare men tar lika långt ner, den kopplar ur och allting funkar, bara lite jobbigt vid kökörning...

Gasglad
3 244 Inlägg
8 juli 2009
Hade gjort allt för att få trögare koppling på min!! Vette tusan om det är luft i mitt system men pedalen går att trycka ned alldeles för lätt.. Vad kan detta bero på? Lamellen, tryckplattan och slavcylindern är nya.

//Carfreak

Volvoskadad
6 017 Inlägg
8 juli 2009
MrCarfreak skrev:
Hade gjort allt för att få trögare koppling på min!! Vette tusan om det är luft i mitt system men pedalen går att trycka ned alldeles för lätt.. Vad kan detta bero på? Lamellen, tryckplattan och slavcylindern är nya.

Orginal är hydrauliska kopplingarna väldigt lättrampade.

Jonas

Gasglad
3 244 Inlägg
8 juli 2009
Volvo_Mannen skrev:
MrCarfreak skrev:

Orginal är hydrauliska kopplingarna väldigt lättrampade.

aha okej.. hmm, segt! Går det inte att göra någonting alls åt det? Typ byta till en tunnare slang eller liknande?

//Carfreak

Sök