Problem med Fk automotive på a4 avant.

Mickejonsson
8 juli 2009 · 62 Inlägg

Hello!
Nu är det så att jag har ett väldigt störande klonkande ljud från vänster fram. Har bytt allt på den sidan men inte kollat igenom fjäder och dämpare.
Det sitter Fk automotive coilovers på bilen och dom är ditsatt av förr förra ägaren.
Nu tänkte jag höra om nån annan har haft problem med dessa eller om nån vet någon som säljer dessa så man kan ta kontakt med dom ifall att det skulle vara dämparen alt. något med fjädern?

/Micke

@nDerS
8 juli 2009 · 74 Inlägg

Hej!
Hade samma problem på min bil, och även några polare. Det visade sig vara så enkelt som att det var inte åtdraget ordentligt uppe i fjäderbenstornet, så fjäderbenslagring o hela fan låg löst i fjäderbenstornet sad Denna mutter lär dras med muttermaskin, för tar man med vanligt spärrskaft så vrider sig bara kolvstången med muttern sad Men muttermaskinen hinner "smattra" runt muttern innan stången hinner vrida sig. Skulle tro att du har samma problem smile
Lycka till!

MVH
Anders

Sponsorer: TM Tuning Bilvårdsgrossisten Meguiars Degfabriken Joakimrissveds.com Wiklunds Glas
Falu Billackering
Grosshandlaren
8 juli 2009 · 327 Inlägg

Tyvärr så är det nog dina coilovers, har hört folk som har problem med dem som just du beskriver.

Mickejonsson
8 juli 2009 · 62 Inlägg

Allt är åtdraget och bra, så det kan inte vara det. Drog med muttermaskin också.

Verkar så konstigt att bara en ska vara slut, dom andra är ju dödstyst. Och alla 4 funkar ju bra, förutom ljudet då från vänster fram.

Fler idéer eller tips på vad det kan vara?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang