4369
Sök

Bakaxel etc till Opel Kadett -38

Gammal och grinig
362 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Jag och min polare ska resa en död kadett från 38, och vi tänkte göra det på samma sätt som "starvon", att vi tar en redan existerande bil och sätter ihop dom.

Dock är måtten lite taskiga för att hitta en bakhjulsdriven billig bil att slakta, bakaxeln är nämligen bara 1168mm bred, och framvagnen är 1105mm bred, vi tänkte först på en 240 men såg efter måttandet att 1031 axeln är 1350mm eller nått sånt, vilket är tokbrett!

Snälla hjälp oss hitta en bil som har måtten? smile

4 682 Inlägg
9 juli 2009
Fiat 600 har ungefär samma mått tongue.

Gammal och grinig
362 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
aha, dock är fiat 600 knappt lättare än opeln att få tag i xD aja tråden kan låsas, vi har bestämt oss för en vanlig bakaxel som står ut på varsin sida = skitbrett bygge

Offroad Racing
3 123 Inlägg
12 juli 2009
Volvo är ju inte direkt världens smalaste bakhjulsdrivna bil... Kolla på allt möjligt. suzuki vitara är ju små, borde vara smala oxå... (har inte mätt på mina) Och eftersom alla suzuki rostar nåt extremt så finns det gott om lösa bakaxlar. Eller även kompletta bilar för nästan ingenting. Dock är utväxlingen i bakaxeln 5.13... Men det finns ju andra suzuki oxå, som har annan utväxling...

Vitaran har ju även drivning fram, med individuell fjädring där. Kanske satsa på en 4wd opel? big_smile

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Sök