3286
Sök

Bur till skyline r33

Biltokig
31 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Hallå alla vänner.

Jag är sugen på en bur till en skyline r33 gt-r. Letar inte efter var jag ska få tag på den
för de är redan fixat. Jag undrar lite mer om om "torpedplåtarna" bak, sett vissa rensa på all plåt bak medans vissa har all plåt kvar. även vissa som tar bort bara "förstärknings" plåtarna. undrar om de är någon som har lite koll på detta, med tanke på att de ändå måste vara ett stabilt chassi. parrerar bur upp plåtarna?

Mycket tacksam för svar.

Keep It Alive

1 291 Inlägg
10 juli 2009
Det beror på hur omfattande bur du ska dit med.
Bygger du buren så du kommer åt att svetsa fast den i takstolparna och drar bakre strävorna till fjädertornen med bra triangulering så kommer du få en kaross som är fruktansvärt mycket styvare än original, mao så kan du kapa bort hatthyllan. Tänk dock på att det är bra att avskärna skyffen om du tex ska ha tanken eller breänslepumparna där.
en bultad stylingbur är dock inte mycket att hänga i granen vad gäller funktion wink
Senast redigerat av MattiasH (10 juli 2009)

Biltokig
31 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
Tackar för de, är ute efter halv bur, vill så bort så mycket som möjligt baktill. men i o m att den är hel baktill så finns de ex antal plåtar som är löstagbara. som bara är "bultade" Men då får man inte bort "sätes" plåtarna som är heltäckande. så om du fäster buren i fjädertornen så skulle de fungera att ta bort de mesta i plåtväg?

Keep It Alive

4 001 Inlägg
10 juli 2009
Jo, det funkar och man kan komplettera med ett stag mellan fjäderbenstornen bak men jag undrar varför man ska ge sig på bärande delar på karossen om det inte är absolut nödvändigt?
Vill man lätta finns det icke bärande saker som kan tas bort.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Biltokig
31 Inlägg
10 juli 2009
Trådstartare
kolvas skrev:
Jo, det funkar och man kan komplettera med ett stag mellan fjäderbenstornen bak men jag undrar varför man ska ge sig på bärande delar på karossen om det inte är absolut nödvändigt?
Vill man lätta finns det icke bärande saker som kan tas bort.

Helt klart är jag med på vad du säger, anledningen är att få den så ren som möjligt baktill med tanke på att du har helt "ryggstöd" i plåten bakom så att säga. kanske inte fyllen en funktion direkt att ta bort de, men de är mer för att få en öppen yta. Ser stiligare ut smile. Men har du mer delar som kan plockas bort med just syftet att lätta bilen. så får du gärna rada upp det i ett mail. smile

tackar nån mer som vet vad ni pratar om så, skriv mer än gärna.

Keep It Alive

Sök