Hej! Ni som kikat lite på mitt Fiat projekt kanske förstår att bilen inte byggs för nåt speciellt utan för att åka på nåt race ibland och om man får tillåtelse, köra med den på nån banträff! Det är iaf en Fiat 126 med Yamaha R1 motor och har nu kommit till den biten med bur! Har kikat en massa på burar men känns som att det finns en miljard varianter!
Vilken bur skulle ni välja? Känns lite tattigt att kasta i en folkrace bur, eller är en sådan helt okej i mitt användningsområde av bilen?
Har fått en prisuppgift på bur med sömlösa rör 45x3 på huvudbågen och 40x2 tror jag det var på resten för 5000kr, då bockar han rören rätt och så får jag svetsa i buren själv! Det skulle vara en "rallybur" ungefär sa han...
Överkurs med sömlösa rör för mitt användingsområde eller en självklarhet? Det är ju dock en ganska farlig bil att krocka i så skulle ju kännas bra om det vart lite extra säkert så att säga!
Har köpt mina burar från TMS i älvsbyn http://www.tms.nu/ för 2500+moms Godkända byggsatser för rally/rallycross/racing men du får själv måtta buren enligt skiss om dom inte gjort en tidigare. Har båda gångerna fått några meter för lite men ett samtal och nån dag senare så kom dom (och nån meter extra ) med bussgods kostnadsfritt.
Hej! Okej då kanske man ska höra med dom! Har en bra bit att åka till älvsbyn och sannolikheten att dom gjort en bur tidigare till fiat 126 är väl inte så stor kanske! Men om dom nu gjort det så låter det ju som ett bra pris iaf!
Men det är sömlösa rör iaf? Det kanske bara är i folkrace som man använder rör med sömmar?
Jajjamensan det är sömlösa rör. Folkrace-burar får vara gjorda i sömmade rör men en del tillverkare gör även dom i sömlösa. Bara ta och slå en signal till TMS, buren behöver du ju inte hämta i älvsbyn utan dom skickar den med bussgods.