2571
Sök

Kamremsats prisskillnad orginal? - Volvo 740 16v

1 339 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Tjena, undrade vad en kamremsats till en 740 16v kostar på Volvo UTAN balansgrejorna ?

Kollade mekonomen och där kostade de 1700 kr. Vet ingen här får man väll ringa igen, lyckades inte komma fram idag roll

Kan passa på att fråga, va på skroten idag och fixade röret från vattenpumpen till värmepaketet som gärna rostar..Då såg jag ett förvånansvärt fint grenrör på en 740 GLE som jag plockade av efter mycket möda. Grejen med detta grenrör va att där är ett rör som sticker ut på sidan som också gick bakom motorn och upp någonstans, något sådant har jag inte på min 88b GLT 16v, är det ok att bara svetsa igen detta hål där röret satt?

Har också försökt att få av den där **vla värmeplåten som sitter på mitt nuvarande grenrör, fått av 1/4 skruvar, någon som har något tips? Är det ok att köra utan någon sådan plåt då det inte verkar vara några sådana fästen för värmeplåten på det nya grenröret?

1 339 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Hua100 skrev:
kamremmen  kan du hitta billigare på www.skruvat.se

hehe, jovisst men jag vågar inte köpa det där då det är en 16v som inte klarar av att kamremmen tex går av. Känns helt enkelt bäst på Volvo/mekonomen, helst Volvo. Då vet man vad man får wink

1 772 Inlägg
15 juli 2009
Har ingen större koll på priser, vet bara att de är dyrt.

Förövrigt, grenröret från en vanlig 8v passar inte på en 16v, det kanske du visste?

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

1 339 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
NordstromJ skrev:
Har ingen större koll på priser, vet bara att de är dyrt.

Förövrigt, grenröret från en vanlig 8v passar inte på en 16v, det kanske du visste?

Seriöst?? *** ***** ***** ******* *** *******...

*hrm* de va ju synd

267 Inlägg
15 juli 2009
Volvo740an skrev:
Hua100 skrev:

hehe, jovisst men jag vågar inte köpa det där då det är en 16v som inte klarar av att kamremmen tex går av. Känns helt enkelt bäst på Volvo/mekonomen, helst Volvo. Då vet man vad man får wink

Man kan alltid fråga vad det är för tillverkare på remmen hos volvo/mekonomen innan man dömmer ut en billigare butik wink

andra alternativ : Meca, Autoexpertern priser finns på nätet

1 339 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Hua100 skrev:
Volvo740an skrev:
Hua100 skrev:

Man kan alltid fråga vad det är för tillverkare på remmen hos volvo/mekonomen innan man dömmer ut en billigare butik wink

andra alternativ : Meca, Autoexpertern priser finns på nätet

hehe de e sant, kollade iaf meca & autoexperten, autoexperten 1850 kr typ, och meca hela 2250 kr -.^. Verkar inte skilja övermycket iallfall..Ibland är dock tom vissa "butiker som ska vara billigare kan man tycka"
vara dyrare än orginal tongue

Sök